Fatshark Teleport V3 syteem

Ik heb de Teleporter V3 ook een paar dagen in huis nu en getest op mijn Easystar II (ja, ik heb ook douane kosten moeten betalen. 32 euro nogwat. Altijd nog goedkoper dan via een webshop hier in de NL).

Vandaag heb ik door een maatje de bril laten testen terwijl ik vloog. Mede om het bereik te testen en de beste stand van de camera te laten bepalen. Aangezien ik mijn contactlenzen niet in had en het beeld niet scherp krijg zonder, heb ik zelf de bril niet op gehad tijdens het vliegen.

Ik had geen hoge verwachtingen, zeker niet qua resolutie, maar het beeld is helemaal niet slecht. Eigenlijk best wel ok. En ook het bereik met de standaard antennes is prima. Dit alles op de mening van mijn vliegmaat uiteraard.

Ik kon mijn Easystar zo ver weg sturen dat ik 'm zelf bijna niet meer zag terwijl het beeld op de bril nog steeds goed was. Ik denk dat mijn zender/ontvanger (spectrum 2.4 ghz) voor de besturing eerder buiten bereik is dan deze FPV set. Ik ga dan ook maar een betere ontvanger met satelite ontvanger in mijn vliegtuig plaatsen.

Nadeel vind ik dat ik als brildrager extra lenzen bij moet bestellen wat ik dus niet wist en er geen mogelijkheid is om de focus aan te passen. Nou kan ik behalve een bril ook contactlenzen in doen, dus daar ga het volgende keer maar eens mee proberen.

Al met al een prima testresultaat vandaag voor een beginnende FPV'er zoals ik.

Hmm ik ben de fpv secties met grote belangstelling al een tijdje aan het volgen,aangezien mij dit ook ontzettend gaaf lijkt... Ik wil de set dan gaan bouwen op mijn quadcopter.. Met name deze set is natuurlijk (als beginner) erg scherp geprijsd...alleen wist ook totaal niet wat je er van mocht verwachten...maar zo hier en daar lees ik toch positieve verhalen..

Dus denk toch dat ik deze set ook wil gaan aanschaffen...bij onze vrienden van HK...en nou ja die 32 euro douane kosten kunnen er dan ook nog wel bij..

Blijf jullie bevindingen met grote interesse volgen ;)

Het beeld valt zeker niet tegen, en met de spiro-antennes heb je nog wat stabieler beeld.

Voor een vliegmaat heb ik de Predator besteld en binnengekregen zonder bijbetalen. Deze set is ietsje goedkoper, heeft geen kaartslotje, maar een iests betere bril met 640x480. Nu kan ik ze mooi vergelijken en het verschil is erg weinig. sterker, door het iets grovere beeld lijkt het duidelijker:D.

Ik heb de Teleporter V3 ook een paar dagen in huis nu en getest op mijn Easystar II (ja, ik heb ook douane kosten moeten betalen. 32 euro nogwat. Altijd nog goedkoper dan via een webshop hier in de NL).

Vandaag heb ik door een maatje de bril laten testen terwijl ik vloog. Mede om het bereik te testen en de beste stand van de camera te laten bepalen. Aangezien ik mijn contactlenzen niet in had en het beeld niet scherp krijg zonder, heb ik zelf de bril niet op gehad tijdens het vliegen.

Ik had geen hoge verwachtingen, zeker niet qua resolutie, maar het beeld is helemaal niet slecht. Eigenlijk best wel ok. En ook het bereik met de standaard antennes is prima. Dit alles op de mening van mijn vliegmaat uiteraard.

Ik kon mijn Easystar zo ver weg sturen dat ik 'm zelf bijna niet meer zag terwijl het beeld op de bril nog steeds goed was. Ik denk dat mijn zender/ontvanger (spectrum 2.4 ghz) voor de besturing eerder buiten bereik is dan deze FPV set. Ik ga dan ook maar een betere ontvanger met satelite ontvanger in mijn vliegtuig plaatsen.

Nadeel vind ik dat ik als brildrager extra lenzen bij moet bestellen wat ik dus niet wist en er geen mogelijkheid is om de focus aan te passen. Nou kan ik behalve een bril ook contactlenzen in doen, dus daar ga het volgende keer maar eens mee proberen.

Al met al een prima testresultaat vandaag voor een beginnende FPV'er zoals ik.

Nu begin ik toch weer te twijfelen of ik de teleporter ga kopen :D Het lijkt een goede en vooral goedkope setup voor beginners zoals ik..

Mijne is nog onderweg....
'Despatched to overseas (country code: NL)' is gisteren (28-8) geschreven, vraag me af of er nu nog meer updates komen of dat het hierbij blijft...

Het beeld valt zeker niet tegen, en met de spiro-antennes heb je nog wat stabieler beeld.

Voor een vliegmaat heb ik de Predator besteld en binnengekregen zonder bijbetalen. Deze set is ietsje goedkoper, heeft geen kaartslotje, maar een iests betere bril met 640x480. Nu kan ik ze mooi vergelijken en het verschil is erg weinig. sterker, door het iets grovere beeld lijkt het duidelijker:D.

Hoe kan dat nou, de Predator heeft dezelfde 25 graden FOV en 4x zoveel pixels en het verschil is erg weinig? Ik geloof er eigenlijk niets van, ook al het jij het bewijs in handen.

Martin

Ik moet er wel bijzeggen dat ik brildragend ben, en wellicht het verschil wat moeilijker kan beoordelen. Ik heb de lensjes besteld maar heb die nog niet binnen.

Beiden brillen geven prima beeld en de "betere" bril geeft mij wat meer moeite om te oriënteren. Ik vind het verschil meevallen, maar voor die paar tientjes kun je wel voor de betere bril gaan. Ik heb een goede camera (HD) met kaartslot en een wat mindere bril. De Predator heeft een betere bril en een wat mindere camera.

Ik heb een goede camera (HD) met kaartslot en een wat mindere bril. De Predator heeft een betere bril en een wat mindere camera.

Heb je daar ook toevallig al beelden van?
Heb wel interesse in de Fatshark Teleport V3 en ben wel nieuwsgierig naar het beeld van de camera;)

THanks man!

Maar de opname camera in het filmpje is niet de camera die bij het setje zit toch?
Of heb ik het mis?

Eindelijk mijn setje binnen gekregen na bijna een maand wachten, heb 1 keer gevlogen, is knap lastig en ben dan ook vaak gecrasht (met minimale schade aan de props tot gevolg) het beeld is niet uitstekend nee, maar voldoet voor mij prima!

Back