Ik nam tweedehands een Fauvel 36 van 4 meter span over van Muder Modellbau. Nog wel wat werk aan om vliegend te krijgen. Bouwberichtje van vorige eigenaar hier nog te vinden.... https://www.modelbouwforum.nl/threads/fauvel-av-36-van-muder-modellbau.240965/
Er zitten behoorlijk grote kielvlakken op, die momenteel niet aangestuurd zijn. Zelf eerder thermiekpiloot, dus heb erg graag stuurbaar richtingsroer (vooral handig in thermiek in mijn beleving, vaak richting in de bocht, aileron tegen), maar eigenlijk geen ervaring met schaalzwevers die vliegende vleugel zijn.
Is het de moeite (bouwtijd), kost (servo's, aansturing en gewicht) en extra complexiteit (bijv. bij het opbouwen) waard om de richtingsroeren aangestuurd te maken? ik vind er zowel met als zonder stuurbare richtingsroeren en als het voor wat acro aan de helling zou zijn, zou ik het waarschijnlijk niet doen. Maar ik wil dus slepen en thermiekvliegen....
Vleugelprofiel is met een serieuze S-slag erin, mocht dat hiervoor relevant zijn...
Er zitten behoorlijk grote kielvlakken op, die momenteel niet aangestuurd zijn. Zelf eerder thermiekpiloot, dus heb erg graag stuurbaar richtingsroer (vooral handig in thermiek in mijn beleving, vaak richting in de bocht, aileron tegen), maar eigenlijk geen ervaring met schaalzwevers die vliegende vleugel zijn.
Is het de moeite (bouwtijd), kost (servo's, aansturing en gewicht) en extra complexiteit (bijv. bij het opbouwen) waard om de richtingsroeren aangestuurd te maken? ik vind er zowel met als zonder stuurbare richtingsroeren en als het voor wat acro aan de helling zou zijn, zou ik het waarschijnlijk niet doen. Maar ik wil dus slepen en thermiekvliegen....
Vleugelprofiel is met een serieuze S-slag erin, mocht dat hiervoor relevant zijn...