faymonville dieplader

hallo allemaal,

ik zou dus graag een deftige en een zo realistisch mogelijke dieplader gaan bouwen voor achter mijn volvo fh12 6x4.
de last die er opkomt is een tamiya mammoet dumper , ik weet deze is in schaal 1/20 maar het is de bedoeling dat ik het het front en de cabine gaan aanpassen , zodat deze dichter bij de schaal 1/14 komt. het zal dan uiteindelijk wel een kleindere versie worden maar dat is juist de bedoeling.

nu , de dieplader die ik voor ogen heb , een faymonville euro dieplader met 3 gestuurde assen.

1oljib.jpg

120owi1.jpg

nu is mijn eerste grote probleem , de stuurassen !!
ik heb al eens rond gekeken maar vind hier eigenlijk zeer weinig aanbod in , en aangezien ik niet die toverhanden van piet heb , zal ik deze moeten kopen.
die van schulz vind ik persoonlijk pokke duur en vind er nergens maten van aangezien de dieplader 19 cm breed word achteraan.
maar nu is er mij toch iets te binnen geschoten wat mss een oplossing kan zijn .
kun je niet gewoon de stuurassen van een tamiya truck gebruiken maar dan zonder de ophangning. en als je deze op zijn hoofd hangt heb je nog bodemvrijheid genoeg. wat denken jullie hier van??? is het mogelijk of moet ik dit al uit mijn hoofd zetten.??

en andere sugesties zijn zeer welkom

Als je die van Schulze neemt, moet je zelf ook nog dingen maken.

Of ze moeten nu al een compleet pakket verkopen.

hallo allemaal,

maar nu is er mij toch iets te binnen geschoten wat mss een oplossing kan zijn .
kun je niet gewoon de stuurassen van een tamiya truck gebruiken maar dan zonder de ophangning. en als je deze op zijn hoofd hangt heb je nog bodemvrijheid genoeg. wat denken jullie hier van??? is het mogelijk of moet ik dit al uit mijn hoofd zetten.??

en andere sugesties zijn zeer welkom

Hallo Taz,

Tja, als je Tamiya stuurassen gaat gebruiken en deze omdraait, blijft er geen ruimte meer over voor de gieksleuf !!
Of je moet het gebogen gedeelte van de stuuras er tussenuit zagen en er een recht stuk Alu, vierkant staf of 4 kant buis tussen zetten.

Je kan ook Wedico standaard kunstof stuurassen 2e hands op Ebay.DE kopen en het gebogen tussenstuk er tussen uithalen, dit heel makkelijk, want dit zit geschroefd, hier kan je dus heel makkelijk een recht stuk Alu, pijp tussen zetten.
Nadeel is, dat het stuurgedeelte van kunststof is en niet echt hele zware lasten aankan !!
Wel een goedkope oplossing !!

hey piet ,

bedankt voor de info , ik ben momenteel bezig met zoveel mogelijk info te vergaren eer ik echt met de bouw start. het word namelijk mijn eerste zelfbouw dieplader, dus info en hulp zal ik zeker kunnen gebruiken.
alvast bedankt.
wss zullen er nog wel wat vragen volgen .

grtjes

hey piet ,

bedankt voor de info , ik ben momenteel bezig met zoveel mogelijk info te vergaren eer ik echt met de bouw start. het word namelijk mijn eerste zelfbouw dieplader, dus info en hulp zal ik zeker kunnen gebruiken.
alvast bedankt.
wss zullen er nog wel wat vragen volgen .

grtjes

Hallo Steven,

Als je vragen hebt, stel ze gerust, mogelijk kan ik ze dan beantwoorden !

gisteren avond de lading voor mijn dieplader binnen gekregen.

hij is voll werken met verlichting en al.

de koop van mijn leven geweest.

hier wat pics.

14d0wt5.jpg

34j6b8h.jpg

2ailatw.jpg

mw8s40.jpg

het is nog wel de bedoeling om hem te gaan spuiten in de originele CATERPILLAR kleur, en natuurlijk de stickers er van.

dus nu kunnen we echt aan de faymonville beginne.

grts

een vraagje , ik vind er dus nergens een manuale van terug !! kan er hier iemand mij helpen???

groetjes en alvast bedankt

hallo swatch,

die heb ik ondertusse ook al gevonden , maar ik zou hem graag op papier hebben . ik zou hem graag eens een groot onderhoud geven , zoals vet in de fifs en de versnellingsbak , en dan is het altijd handig als je de manual bij de hand hebt.

maar toch bedankt voor de tip.

mvgt steven

Beste,

Ik heb mezelf dan maar snel lid gemaakt .. En zou als het nog nodig moest zijn de volledige manual in word kunnen zetten zodat je het gewoon kan afprinten (Het zijn wel 42 pagina's als ik me niet vergis).

MVG
Karl

Ok !
Nog even een klein vraagje over je Volvo. Zijn de nieuwe velgen (zoals op de foto hierboven) besteld bij Seitz Modellbau ?

MVG
Karl

neen swatch , dat zijn de breede tamiya velgen, niet die van carson , maar van tamiya zelf , deze staan ook op de koeltrailer.
de stoot ring zit er los bij.

Back