Fazer Pureten

• Topicstarter Topicstarter Fazert
  • Startdatum Startdatum
F

Fazert

Guest
Ik heb nu enkele weken een Kysosho Pureten Fazer (Porsche 911 :p)

Maar ben niet echt heel erg te spreken over de kwaliteit. Eerste week sloeg de rem vast (was verkeerd gemonteerd). En op dit moment wilde de auto helemaal niet meer remmen. Dus vorige week weer uitelkaar gehaald. Nu heb ik niet achterlijk hard de schroeven aangedraaid maar maar de plastic bramen kwamen mee, met andere worden het is niet meer stevig in elkaar te draaien (schroeven zitten er lam in). Daarbij was de rem redelijk snel weg gesleten. Heb er nu maar langere schroeven ingedraaid. Ik wil nu dus het liefst iets wat wat duurzamer is..

Nu doe ik dit nog niet zo heel lang maar is het mogelijk om met een nieuw chassis te beginnen (aluminium)? Het motorblok en de servo's zijn in principe nog prima. Maar het is me niet duidelijk of de motor mountings universeel zijn of specifiek voor Kyosho....?

een ander chassis gaat wordt moeilijk denk ik, of je zou het zelf moeten maken ect... de motorsteunen van kyosho zijn volgens mij ook niet universeel ( correct me if i'm wrong :oops: ).

Is het een nieuwe auto of heb je hem 2ehands gekocht?

te hard aandraaien gaat vrij snel in standaard kunststof dus het zou best kunnen.

De rem van de Fazer zit met een metalen beugeltje in een kunststof schuifsysteem. Wellicht heeft die metalen beugel een opdonder gekregen en is ie een beetje verbogen. Heb je al geprobeerd deze (in de juiste richting) bij te buigen zodat er iets meer druk op je rem komt te staan.

Wat ook een probleem kan zijn is dat je de servohevel niet netjes in de 0-stand erop hebt zitten/gezet, dan gaat ie ook slecht remmen (en daarnaast onnodig hard aan je gas staan trekken).

Verder zou het ook goed kunnen dat je servo niet voldoende houdkracht heeft, het is nu eenmaal RTR electronica en dat is niet echt van hele fantastische kwaliteit. Een nieuwe servo op gas en stuur en je hebt een hele andere auto.

NB: Met lege batterijen of humppack in je auto zal deze ook niet bepaald veel remkracht geven, heb je deze goed opgeladen?

Het model boven de Fazer is/was de FW05/06 serie, maar die is heel anders gebouwd en je Fazer ombouwen wordt een lastige klus. Overigens past de GZ15 motor niet lekker op de FW-serie, te weinig ruimte voor de trekstarter.

Laatst bewerkt:
Nieuw gekocht.. Nou jah rem heeft ook opdonder gehad toen ie vastschoot. Dat heeft denk ook niet geholpen. Het is namelijk het gat bij het stalen hendeltje.

Is het een nieuwe auto of heb je hem 2ehands gekocht?

te hard aandraaien gaat vrij snel in standaard kunststof dus het zou best kunnen.

Heb het hendeltje al een keer bijgebogen zodat deze wat meer 'grijpt'. Maar er is nu gewoon te veel weg gesleten. Heb nu een GFK (??) versie erinzitten. Maar kon hem niet echt lekker meer inelkaar zetten. Dus zat al te twijfelen om nieuw chassis te bestellen (23,- geloof ik). Maar goed zitten nu gewoon dikke schroeven in :) Ben alleen een shim kwijt geraakt van de servo :( Viel in de auto en nieuw meer terug kunnen vinden. En ook geen partnummer in de manual. Bij Quartel stonden ze me ook raar aan te kijken.. Hadden ze niet...

De rem van de Fazer zit met een metalen beugeltje in een kunststof schuifsysteem. Wellicht heeft die metalen beugel een opdonder gekregen en is ie een beetje verbogen. Heb je al geprobeerd deze (in de juiste richting) bij te buigen zodat er iets meer druk op je rem komt te staan.

Wat ook een probleem kan zijn is dat je de servohevel niet netjes in de 0-stand erop hebt zitten/gezet, dan gaat ie ook slecht remmen (en daarnaast onnodig hard aan je gas staan trekken).

Verder zou het ook goed kunnen dat je servo niet voldoende houdkracht heeft, het is nu eenmaal RTR electronica en dat is niet echt van hele fantastische kwaliteit. Een nieuwe servo op gas en stuur en je hebt een hele andere auto.

NB: Met lege batterijen of humppack in je auto zal deze ook niet bepaald veel remkracht geven, heb je deze goed opgeladen?

Het model boven de Fazer is/was de FW05/06 serie, maar die is heel anders gebouwd en je Fazer ombouwen wordt een lastige klus. Overigens past de GZ15 motor niet lekker op de FW-serie, te weinig ruimte voor de trekstarter.

Even recapituleren, je koopt een nieuwe auto, die heeft een fabricage fout, je gaat terug naar de leverancier dan zouden deze het zonder kosten moeten herstellen en de onderdelen claimen bij Kyosho.

Nu heb je een auto, met niet standaard onderdelen, te grote schroeven en het werkt nog steeds niet naar behoren...

Ik zou terug gaan naar de winkel en vragen of zij de boel even (zonder kosten) weer in de originele staat kunnen herstellen. Volgens mij is dit niet jou fout geweest en zijn je problemen niet goed verholpen.

In de tijd dat ik met een Fazer reeds werkte de rem altijd goed, zelfs na vele liters plezier.

Remde de auto eerst wel goed? Met een nieuwe remschijf zou het weer goed moeten zijn dan.

Het kan inderdaad zijn dat de remhevel wat verbogen is. Ik heb dit zelf ook al eens meegemaakt. Even wat verder terug buigen en toen remde hij weer als vanouds.

De fazer kan heel goed rijden, dat heb ik wel eens gezien in Duitsland tijdens de euro finale van de Kyosho World Cup.

M.v.g. Mark

Komt het in principe wel op neer. Ik had er echter al een 1,5 liter doorheen en had als beginneling zelf ook wel wat schade gereden (welke ik prima zelf heb kunnen verhelpen). Mijn idee was ook gewoon een nieuwe chassis halen de kosten zijn het niet.

Maar toen bedacht ik me als ik gewoon even 2 wat langere schroeven in draai kan ik in ieder geval deze zomer er nog even tegenaan voor ik hem permanent reviseer.

Zodoende...

Even recapituleren, je koopt een nieuwe auto, die heeft een fabricage fout, je gaat terug naar de leverancier dan zouden deze het zonder kosten moeten herstellen en de onderdelen claimen bij Kyosho.

Nu heb je een auto, met niet standaard onderdelen, te grote schroeven en het werkt nog steeds niet naar behoren...

Ik zou terug gaan naar de winkel en vragen of zij de boel even (zonder kosten) weer in de originele staat kunnen herstellen. Volgens mij is dit niet jou fout geweest en zijn je problemen niet goed verholpen.

In de tijd dat ik met een Fazer reeds werkte de rem altijd goed, zelfs na vele liters plezier.

Misschien een hele stomme vraag.. Maar ik heb nog steeds shims nodig die op die stang zitten bij de servo (gas rem) volgens de manual 2mm. Maar heb er geen partnummer voor... Heb al gegoogled en quartel zeg hebben we niet...

zo te zien is de schroef die door je shim gaat 2x6mm, ieder willekeurig shim waar een 2mm schroefje door past gaat daar passen, alleen de dikte is even zoeken dan. Verbazingwekkend dat Quartel geen shimmetjes heeft...... zeker in Pijnacker hebben ze bakken vol liggen.....

kyosho heeft de volgende shimms:

KYOSHO - Unterlegscheiben

Back