FBL head Trex 700

Heb via het forum hier een Trex700 overgenomen om om te bouwen naar benzine. Heeft wat geduurd maar ben er uiteindelijk toch toe gekomen om hem te monteren.
Wat me opvalt is dat de rotorkop 'trailing edge control' is. Lijkt me vreemd daar Leading edge strakker is.
Ik heb al zitten kijken of dit correct is en hoe eventueel dit aan te passen is, maar kan er zo onmiddellijk niets over vinden.
De grips gewoon omdraaien gaat niet omdat de geometrie naar de kop er dan heel erg vreemd uitziet...
Iemand een idee/handleiding?

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb via het forum hier een Trex700 overgenomen om om te bouwen naar benzine. Heeft wat geduurd maar ben er uiteindelijk toch toe gekomen om hem te monteren.
Wat me opvalt is dat de rotorkop 'trailing edge control' is. Lijkt me vreemd daar Leading edge strakker is.
Ik heb al zitten kijken of dit correct is en hoe eventueel dit aan te passen is, maar kan er zo onmiddellijk niets over vinden.
De grips gewoon omdraaien gaat niet omdat de geometrie naar de kop er dan heel erg vreemd uitziet...
Iemand een idee/handleiding?

Handleiding heb ik niet, maar een idee wel: als het ding trailing edge aangestuurd goed vloog, zou ik er niks aan veranderen.

Leading edge pur sang, vliegt niet strakker hoor, alleen als er een delta-effect is (dat het omhoogduwen van een blad een verkleining van de instelhoek veroorzaakt).

Kan het niet goed zien, maar volgens mij heeft die kop op de foto's dat niet (stuurkogels lijken in de hartlijn van de kop uit te komen...).

Groet, Bert

... de enige van mijn heli's met trailling Edge control
is een T Rex 600 nitro met paddelstang,
alle anderen heli's hebben leading edge control (alles fbl heli's)
en ook de Benzine Trainer van Vario met paddelstang is leading edge control.

Maar geen paniek, zij vliegen alle goed,
en ik heb da ook nooit naar gekeken.

Heck-rotoren zijn bij mijn heli's allemaal leading edge control.

suc6 met ombouwen,
zou een nitro naar benzine niet makkelijker geweest zijn ?

Groet
Uwe

Het is een flybar kop omgebouwd naar FBL.
Kun je inderdaad zien aan de trailing edge control en de adapters die aan de grips geschroefd zijn. Je gaat inderdaad niet veel merken of het nu het trailing of leading is.

Back