FBL RJX extreme 90 nitro met 3g probleem

Hallo,

Ik heb een klein puntje met bovenstaande heli op 3g.
Tijdens het instellen van de 3G werkt alles naar behoren,maar als ik daar klaar mee ben trekt de swash schuin weg.
De Aieron en pitch servo lopen dan langsamer dan de elevator en op het eind zakken ze weer iets of andersom waardoor de heli voor of achteruit zou gaan als je pitch geeft.
Midstick staat hij wel keurig recht maar daaronder of boven gaat het fout
De pitch zit op kan.6 aileron op 1 en elevator op 2 zoals beschreven voor een futaba zender.
Ik gebruik de ff 10 en tot zover ik kan vinden staan er geen mixen ofzo aan.
Ik ben nu al een tijdje aan het rommelen hiermee en snap er helemaal niks meer van kunnen jullie me een setje in de goeie richting geven van waar ik het in moet zoeken.
O, Er zitten nieuwe ds610 op mischien ook wel belangrijk om te weten :-)

Alvast bedankt
Mvg.Eric

Dus in setup modus staat alles goed?

Bij de 3g is het schuin staan van de swash een indicatie dat de 3g een foutmelding geeft
Eerste indicatie is tijdens de opstart, hij moet 3x rechtstandig omhoog en omlaag gaan

Gaat hij uit zichzelf helemaal naar een uiterste stand schuin staan, gaat het dus niet goed
Dan kan de verbinding met de sensor raar zitten/slecht contact maken

Ik heb het wel eens gehad dat iets dergelijks gebeurde, maar toen had ik het verkeerde modelmenu te pakken..

Wat ook nog kan, is dat je met de servosnoeren verkeerd in de 3g zelf zitten

3x rechtstandig heen en weer gaan doet hij.
Ben er net nog even mee bezig geweest maar de aileron en pitch servo's geven bijna geen uitslag terwijl de elevator dat wel doet.
Tijdens het instellen en zonderde 3g ertussen heb ik hier geen last van.
Ik doe volgens mij toch echt iets niet goed en het zal vast ook iets lulligs zijn maar ik ben even de weg kwijt :-)

Mvg.Eric

Wat dus fout kan zijn, is dat de servo's verkeerd in de 3g zitten

En als ik het over de setup modus heb, bedoel ik de modus waarbij je de knop ingedrukt moet houden, en dan de batterij eraan moet hangen
In die eerste setup fase kun je alles inregelen en nakijken, de gyro's doen niets

Wat ook helpt zo af en toe is gewoon heel de setup nogmaals doorte lopen

Trouwens, zonder 3g werkt alles
Doet jouw probleem zich ook voor in de eerste setup fase?

zonder de 3g en n de setup mode doet hij wat hij hoort te doen.
zodra ik klaar met met de setup gaat het fout.
Heb de stekkers nog even nagekeken maar die zitten goed,kan ook niet fout want het staat op de stekkers gschreven ail op ail enz.enz.

Wat ik me ook nog bedenk..

- software versies, heb je zelf geupdate? Zo ja, is dit bij de computer en sensor goed gegaan?

Ik heb met mn nitro wel een wegzakkende swash, maar dit komt puur door de trillingen van de motor
Met motor uit is alles ok, blijft de swash ook netjes staan
motor aan= donderen
Door de trillingen ziet hij een verdraaiing, die de 3g probeert te compenseren (wat niet lukt, omdat hij nog niet in de lucht zit)

Dit probleem stopt bij mij zodra hij de lucht in gaat

Of eens contact opnemen met de verkoper, als hij inderdaad scheef gaat staan terwijl er nog helemaal niets gebeurd, is dat op zijn minst vreemd

welke software versie erop zit weet ik niet,zal ik even na vragen.
Maar het probleem is opgelost :-)
Zoals ik al vermoede een stomme fout van mij.Ik had een verkeerde swash instelling in de zender gekozen.
Wel 3 keer gecontroleerd maar nooit opgevallen tot vanmorgen.
Stom he.
Nu werk alles naar behoren,nu hopen op goed weer morgenochtend dan ga ik hem voor het eerst uitproberen :-)
Na alles wat ik er over gehoord en gezien heb verwacht ik dat ik erg veel plezier ga hebben.

nog bedankt voor de reacties.
Mvg.Eric

Back