FC-16 uittesten

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Mark A, 12 sep 2019.

  1. Mark A

    Mark A

    Lid geworden:
    1 mei 2019
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Rosmalen
    Eerder dit jaar heb ik een nieuwe Robbe Futaba FC-16 b+t 40 Mhz zender van iemand overgenomen, deze heb ik toen uitgetest met een Acoms 4ch ontvanger: alles werkte toen perfect. Een paar maanden later een tweede hands R118F ontvanger gekocht, zag er perfect uit, in mijn naïviteit toen niet uitgeprobeerd. Afgelopen week vier servos gekocht, maar krijg nu alleen maar kanaal 2 en 3 aan de praat. 1, 4, 5 en 6 zwijgen in alle talen, van alles geprobeerd. Zie ik iets over het hoofd in het instellingen menu of zit ik waarschijnlijk met een kapotte ontvanger?

    Zit er iemand in de regio 073 die mijn ontvanger en/of zender eventueel kan uittesten? Help, ben beetje radeloos.
     
  2. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.335
    Locatie:
    Woerden
    Neem even contact op met Jan, forumnaam "@Corrien". Hij runt de servicedienst voor een aantal merken onder andere Futaba. Hij zal de ontvanger zeker kunnen testen. Als hij de onderdelen er voor heeft of ze nog kan bekomen kan hij hem ook repareren. De servicedienst zit in Maasland dat is in het Westland, helaas niet echt bij jouw in de buurt.
     
  3. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Andere 40MHz ontvanger op de club proberen?

    Als je omgeving Rosmalen in titel opneemt, krijg je wellicht meer kijkers uit die buurt. Titel wijzig je middels klik op Topic tools, rechtsboven je openingsbericht. Titels en berichten worden na twee dagen bevroren, daarna wijziging vragen aan moderatoren middels klik op Meld onder betreffende bericht.

    Nog wat meer forum-uitleg, en om te voorkomen dat je PBs/conversaties/discussieberichten e.d. over het hoofd ziet
    discussies volgen/abonneren, locatie, e-mail & pop-up notificaties, conversaties/PBs & profielposts.
     
  4. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Staan de servo's op de niet-werkende kanalen bekrachtigd of niet? Je test dit uit door voorzichtig de stuurhevel van de servo te verdraaien. Als dit lukt is de ontvanger defect, werkt de servo tegen dan mankeert er iets aan de instellingen van de zender.

    Als de ontvanger stuk is kun je deze laten repareren, maar het is de vraag of je dit lonend vindt. De reparatiekosten zullen in dit geval zo'n € 25 bedragen, maar met de portokosten mee zit je dan al snel op € 40.
     
  5. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
    Ik kom uit Rosmalen of ik het kan weet ik niet, maar twee weten meer dan een.
    Heb wel ervaring mat de FC zenders.
     
  6. Mark A

    Mark A

    Lid geworden:
    1 mei 2019
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Rosmalen
    Ik zal dit weekeinde controleren op bekrachtiging. Alvast bedankt voor alle input en aangeboden hulp, kom er misschien op terug, thx
     

Deel Deze Pagina