fc-18 'afstellen'?

• Topicstarter Topicstarter David Wielemaker
  • Startdatum Startdatum
D

David Wielemaker

Guest
Ik heb een futaba fc-18 zender en steeds vaker storing, er is mij verteld dat om de zoveel tijd de zender 'afgesteld' moet worden.
In de fc-18 zit een los hf-moduul, moet alleen dit afgesteld worden of de hele zender? En wie kan dat afstellen (waar moet de zender naartoe)?

David,
Er kunnen een heleboel oorzaken zijn voor jou storingen. De oorzaak kan in de zender zitten maar ook in de ontvanger. Meestal kan je daar zelf niets aan doen als je er de kennis en/of de apparatuur niet voor hebt.
Je kunt waarschijnlijk het beste de zender EN de ontvanger MET de kristallen opsturen naar de servicedienst. Het adres van de service dienst hier in Nederland kan je hier vinden: http://www.graupner.de/deutsch/service.asp Er staat Graupner maar het is OOK de servicedienst voor Robbe/Futaba.
Je kunt het beste eerst even bellen voordat je de spullen opstuurd of een e-mailtje sturen. Op dit moment is de zaak even gesloten wegens vakantie, ik weet helaas niet precies wanneer hij weer terug is. (Ik ben niet van de servicedienst als je dat misschien dacht) :roll:

Springen doet-ie niet meer, hoor! Ná 10 januari is de technische dienst weer bereikbaar via het door Ernst opgegeven tel. nr.

niet meer

maar te hopen als dat je een fijne vacantie heb gehad dan hebben wij er met ze.n allen ook voordeel bij denk ik zo
anders zijn de mensen meestal een beet vervelend he
maar in ieder geval nog een goed 2005 toegewenst
Fam van Gent teVEGHEL

Back