FC-18 probleem

• Topicstarter Topicstarter L A U R E N S
  • Startdatum Startdatum
L

L A U R E N S

Guest
hoi,

Ik heb een FC-18 35 MHz (kanaal 76) gekocht voor een vliegtuig, maar ik heb HEEL VEEL last van vreemde storing.

Soms geeft een servo ineens een volle uitslag naar een willekeurige kant zonder aanwijsbare reden. Dat is bij een vliegtuig erg vervelend. (gelukkig (nog) geen crash gehad daardoor)
Dit gebeurdt niet alleen op het vliegveldje, maar ook thuis. Het zit dus wel in de zender zelf niet aan omgevingsfactoren.

ik heb hetvolgende reeds geprobeerd:

andere ontvanger
andere kristallen
andere antene
in de zander de aansluiting van de antene opnieuw gesoldeerd en andere aansluitingen gecontroleerd
andere hoogfrequent module geprobeerd
het licht ook niet aan de servo's. die doen het met mijn F-14 gewoon goed.

de accus van zowel de ontvanger als de zender zijn goed (getest met een computerlader)

Ik dank dat er ergens een electronica fout zit.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn en hoe ik dat op kan lossen ???

controleer de kabels van de potmeters een heeel goed. Ook als de zender aan staat moet je die even goed bewegen. Net als de aansluitingen op de print edg. Klinkt alsof het daar ergens zit.

Vooral zelf gaan klooien. Des te eerder ben je weer aan nieuwe modellen en een nieuwe zender toe! En zeg nou zelf: nieuw is altijd mooier...

:oops: Ik had de verkeerde Laurens voor ogen :oops: , sorry!!! Nu dus even een niet-chagrijnige reaktie: het is raadzaam om zo'n zender in te leveren bij je winkelier of even zelf in te sturen naar de servicedienst. Een complete controle van een zender kost nog geen € 16,- en je weet dan zeker, dat alles waar naar gekeken moet worden ook echt aandacht heeft gekregen. Een model crashen kost je altijd meer...

Dat is mischien wel het beste om te doen. Een gecrashed model kost niet alleen meer maar het is ook zonde van het werk wat erin zit.

Ik weet aleen niet of ze deze zender nog wel aannemen. de FC-18 zit al een tijdje niet meer in het assortiment van Robbe.

Als ze hem niet meer repareren is het toch beter om een nieuwe zender aan te schaffen.
Wat zou een goed alternatief zijn voor een FC-18 ??? Ik vind persoonlijk de nieuwe FX serie niet fijn. FC-16 heeft niet zoveel opties en een FC-28 is vrij duur en ook een beetje overdreven. graupner heeft andere aansluitingen en is dus ook niet erg handig.

(((ik zou de FX-40 35 MHZ 1-F8039 wel willen hebben)))

Laurens

Een alternatief voor de FC18 is de FieldForce 9.

De FC18 is vanaf 1989 in produktie geweest. Hiervan zijn er dus flinke aantallen in gebruik en deze worden uiteraard nog steeds geserviced.

Zie ook pb'tje...

Back