Fc-28

Hallo,

Ik heb een Futaba Fc-28. Ik wil deze gebruiken voor mijn trex 500.
Het lukt wel om hem er in te zetten en alles lijkt te werken, maar alleen de pitch gaat omhoog, maar de motor draait niet rond.
Ik ben nog niet zo heel erg lang aan het vliegen dus vandaar dat het me nog niet goed lukt.

Wie kan me zeggen wat ik moet doen?:(

Een van de eerste dingen die verstandig zijn om te doen, is je woonplaats in je profiel zetten: wie weet woont er een FC 28 eigenaar bij je in de buurt, want:

Een FC-28 is een ontzettend gecompliceerde zender om te programmeren.
Als je nog niet zo lang vliegt, is het beter als je er mee bij iemand langs gaat die specifiek de FC 28 goed kent, want anders verzuip je in de mogelijkheden. Of je moet héél veel tijd steken in het manual.... (heb zelf die zender ook, en het heeft meer dan een jaar geduurd voordat ik die zender enigszins in de vingers kreeg, maar je kunt er wel écht ALLES mee qua programmeren....)

Groet, Bert

heb je de motor al op een schuif geprobeerd en vastgesteld dat de motor wel kan draaien? (ESC ingesteld e.d.)

Daarna moet je in de FC28 op zoek naar de gascurve en de ESC moet op kanaal 3 (standaard gaskanaal in de FC28). controleer of de curve lineair is en controleer in menu 05 of de servo ook aangestuurd wordt conform de curve. (menu 05 is so wie so erg handig om te kijken of alles doet wat het moet doen zonder je model aan te hebben)

p.s. haal wel je rotorbladen van je heli met dit getest en getweak.. scheelt vingers..

Back