FC28 geheugen

Hallo,

Nu vroeg ik mij af, als de batterij van m'n zender (FC28) helemaal leeg is, ben ik dan alle geprogrameerde modellen kwijt, of blijven die bewaard?

Ook als ik de batterij via een snellader wil opladen (en dan de batterij loskoppel van de zender) ?
Ik wil het niet direct zelf proberen, daar ik dan alles moet herbeginnen :cry:

Iemand die dit met zekerheid kan zeggen? Of heb je hiervoor een campac nodig, zodat je je modellen hier eerst in kopieert?

Chris

nee hoor je kan gerust je accu loshalen voor het snelladen .
en je hebt er niet speciaal een campac voor nodig ik doe het namelijk ook zelf regelmatig met mijn FF9 zender. :wink:

je campac kan je b.v. jaren uitlaten dat maakt niks uit het wordt namelijk opgeslgen in een i.c.tje en die heeft geen kleine interne accu.

jetpower zei:
je campac kan je b.v. jaren uitlaten dat maakt niks uit het wordt namelijk opgeslgen in een i.c.tje en die heeft geen kleine interne accu.

Wel, dat is nu eigenlijk de vraag, is het geheugen van een FC28 idem aan zo'n campac? M.a.w. blijven de instelling van je FC28 ook voor "jaren" bewaard zonder batterij aangesloten?

cdec zei:
jetpower zei:

Wel, dat is nu eigenlijk de vraag, is het geheugen van een FC28 idem aan zo'n campac? M.a.w. blijven de instelling van je FC28 ook voor "jaren" bewaard zonder batterij aangesloten?

JA

De FC-28 is voorzien van een Lithium-batterij!!!! Zodra de zenderaccu wordt losgenomen wordt het geheugen gevoed door deze back-up batterij.
Als deze batterij leeg begint te raken, verschijnt er een melding in beeld. Er is dan nog voldoende tijd om de batterij te laten vervangen.
Dit laatste zal niet snel nodig zijn: de eerste FC28 zenders stammen uit 1989 en hebben allemaal nog een batterijtje, dat voor nog meer dan 90% gevuld is.
Uiteraard worden de Campac-geheugens niet door dit batterijtje gevoed, alleen de 6(V1 en V2) of 10(V3)standaard-modelgeheugens zijn opgeslagen in het ram-geheugen van de zender.

Back