FC28 probleempje: PCurve

Na een tijdje weinig heli-aktiviteiten heb ik de draad weer opgepakt vandaag. In overleg met mijn instructeur wilde ik vanavond de pitch curve van de FC28 veranderen (V3.1), ik ben bijna 2 uur aan het zoeken geweest, maar het menu (Pcurve) heeft een regel (POINT) waarin je de curve naar believen kunt verschuiven.
Ben nu bijna 2 uur ermee bezig geweest, maar die regel laat 2 streepjes zien (--) en wat ik ook doe, die krijg ik niet veranderd in nummers (van de Pitchcurve)
Ik weet dat ik daar vroeger ook eens mee heb lopen sukkelen, ooit is me het gelukt deze curve aan te passen, maar ik ben er nu even doorheen, grrr.

Herkent iemand dit?

Ik herken helaas niet je zenderprobleem :-(
Ik vraag mij wel af waarom jij je pitchcurve wilt veranderen.
Je veranderd hiermee namelijk het gedrag van de servo(s) tussen vol pitch en vol negatief.
De eindpunten van de servo`s worden hiermee dus niet gewijzigd.

Laatst bewerkt:
Ik wil het gedrag van de pitch in het middengebied iets agressiever maken voor het hooveren.
Een andere Raptor zijn instellingen kan ik wél veranderen, ik heb alles nagekeken en vergeleken en ik krijg het niet voor elkaar.
Verder, ooit is het me wel gelukt kennelijk, want de instellingen staan nu ook al niet lineair met duidelijk een curve er in.

Heb je niet exponentieel op de pitch ingesteld? Hier zou ik de gevoeligheid van de pitch aanpakken, niet in de curve direct.

opgelost!

Rikkie, je bent een uurtje te laat! Heb vanmorgen nog een uur doorgezocht en wat blijkt....als je expo instelt onder AFR dan kun je vervolgens de curve in Pcurv niet meer instellen, want zowel de "cursor" op de lijn verdwijnt en achter POINTS komen de -- streepjes... te staan. Tja, een beetje logisch is het wel....

Nadat ik de expo naar 0 had gezet was alles weer terug zoals het hoort!

Ik heb nu een curve gemaakt met een steiler gedeelte in het midden, maar ik kan idd nog eens proberen met die expo, reageert tenslotte ook vanuit het middengebied.... bedankt voor het meedenken.

Laatst bewerkt:
Exponentieel op je pitch?
Wordt dat toegepast?

Waarom probeer je niet zoveel mogelijk je pitch curve lineair te houden, en het gewenste toerental met je gas curve te berijken.

Grt,
Eric.

Laatst bewerkt:
Hey Richard,
Wist niet dat je ook met een heli vloog, ben blij verrast. Laat eens weten wanneer je weer gaat, als ik tijd heb kom ik even kijken (en vliegen)

Eric,
Met het gas kan ik op zich niets, Governor erop...
Ik heb de lijn nu aangepast, ga dat zo eens proberen, anders expo.
De reden waarom ik een wat afwijkende pitchcurve wil is dat ik met "drijvers" onder de Raptor vlieg, die hebben naast extra gewicht ook veel last van de downwash, dus reageert hij anders als een "kale" Raptor.

Ja, Mark (of ben jij Mischa?) alweer een paar jaar, maar wil nu eindelijk eens mijn brevetje afvliegen (op Deelen). Dus moet ik netjes op de horizon kunnen vliegen en nu vereist dat vrij grote correcties op de pitch!
Ik kan mijn Rappie natuurlijk niet meenemen naar Renswou....brandstofbakkie....En op Deelen meekomen is lastig, moet je ruim van tevoren aanvragen bij de militairen.

Eric

Klopt, maar ik ben nog niet zo'n held dus heb ik het min/max bereik van de pitch beperkt tot wat in het manual staat voor "beginners". Mogelijk kan ik dat als volgende stap vergroten. Maar na veel vallen en opstaan weet ik nu dat je niet teveel veranderingen in één keer moet doen.....dus eerst dit ff uitproberen.

Ja, zoals ik zeg in de vorige posting heb ik een governor (géén governour... :)) en dat bevalt me prima.

Ja ja, Governours lopen ergens anders hun ding te doen. hnggg

En een gorvernor is een heerlijk apparaat om je gascurve te vervangen :0)
Als je wat minder ervaring hebt is je minimale pitch beter niet te laag in te stellen, dat klopt.
Maar wat is nu je maximale pitch?

Eric.

Richard,
Zelf zou ik de instellingen in het begin standaard houden en daarna pas stap voor stap veranderen naar eigen kunnen/inzicht. De veranderingen in stuur en vlieg eigenschappen zijn dan makkelijker op te vangen.

Renswoude en brandstof gaan inderdaad niet samen. Heb gelukkig ook de beschikking over een brandstof Raptor waar ik de laatste maanden heel veel mee vlieg.
Mogelijk meld ik me aan bij de VZG op de heide.

Groetjes,
Mischa

Back