Feibao Rafale wrak

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door jbecaus, 24 sep 2018.

1. RClightning

RClightning

Lid geworden:
    10 sep 2008
    Inderdaad, vleugel enkel deltamix ailerons en elevator. Canards enkel mixen met elevator en enkel bij UP elevator. Ik vond dit voor de Avonds Rafale:

"Controls throws as per Avonds instructions:

Measured at the trailing edge

As Elevator Full Rate 27mm up/down, Low Rate 16mm up/down
    As Aileron Full Rate 15mm up/down, Low Rate 9mm up/down

Canards (they only move up and measurement done at the leading edge) and are mixed in with up elevator only.
    20 mm Full Rate and 12 mm low rate."

De slats daarentegen, geen idee. Gezien het aantal model rafales zonder slats, zijn ze niet noodzakelijk bij het model denk ik.
    Mechanisch gezien en bij hoge snelheden moeten daar serieuze krachten op komen ook al zijn deze ingetrokken.
    Maar qua "cool" factor echt top.

Succes
    Frank

2. skycat

skycat

Lid geworden:
    5 sep 2006
    Op onze Eurofighter inderdaad up mee gemixd. Tijdens start en landing hebben wij een configuratie waarbij de canard 10 graden extra up staat wat het langzaam landen ten goede komt.

3. jbecaus

jbecaus

Lid geworden:
    31 dec 2013
    Dus als ik het goed begrijp enkel bij het opstijgen en landen de canards down 10 graden naar beneden? (zie foto). Ik ga dan de elevators in 2 splitsen maar ze samen laten werken. Om toch het scale effect te behouden. Ik ga toch die slats inbouwen. Ik zie dit als een uitdaging...

Schermafbeelding 2020-02-14 om 12.20.19.png

4. jbecaus

jbecaus

Lid geworden:
    31 dec 2013
    3D printen van de AAM'S...

IMG_1043.JPG

5. skycat

skycat

Lid geworden:
    5 sep 2006
    De canards op de foto staan UP. Grotere invalshoek is meer lift. Dus neus wordt omhoog getrokken door de canards ter wel de vleugel meer lift gegenereerd door meer bolling (camber) door slates en roeren. In totaal dus meer lift be gelijke vliegsnelheid of gelijke lift bij lagere vliegsnelheid. Het is maar hoe je het bekijkt:koud:.

AHoogendijk vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina