Feigao Power Analyser

iemand hier ervaring mee?

zelfde functionaliteit als dat ding van Hyperion? hij kost i.i.g. minder dan de helft!

na wat google'en blijkt het dit apparaat te zijn:

1121844450.jpg

Niet direct te vergelijken met een E-meter van hyperion hoor.
De E-meter heeft een externe shunt. Bij deze poweranalyzer zit die in de behuizing zelf.
Het voordeel van zo'n externe shunt is dat je die wat makkelijk(als de bekabeling kort is) in je model kan houden.

Verder is een Emeter veel completer:

E-meter heeft ook een optische toerenteller.
heeft een compleet software pakket waarmee je grafieken kan maken, trekkracht kan berekenen ed.
heeft een rendement bereken/meet functie
Emeter heeft ook een ingebouwde servotester en hyperion ESC's programmeer functie.
een maximale/minimale spanning/stroom opslag
En waarschijnlijk vergeet ik nu nog wat.

Deze poweranalyzer gaat wel tot 100V. ik weet zo niet meer uit mij hoofd tot welke de Emeter gaat.

Hallo,

En waar is deze meter te koop?
Voor minder dan de helft ;-)

Gr. Marten

Unitedhobbies.com
Lang op gewacht. fabriek bleef uitstellen, maar nu issie als het goed is eindelijk naar mij onderweg.
Kan jullie meer vertellen zodra ik hem binnen heb :D

daarom :).
Was alleen lang "out of stock" elke keer verschoof de fabriek weer de leveringsdatum... Bijna een maand op gewacht nu. Maar goed, ben benieuwd...

Wij zijn ook benieuwd.
Hoe veel euro's heeft het nog gekost inc. verzenden?

Gr. Marten

Heb NU net bericht dattie echt verzonden is. Verwacht hem dus hopelijk in 6 tot 10 dagen.

kost incl verz. ± 46 dollar. = ± 36 euro :)

Wat ik juist het voordeel vind van het ontbreken van die shunt is dat je nu gewoon je eigen stekkers er aan kan solderen. Met die shunt van de Hyperion kan je gelijk verloopsnoertjes maken als je die Deans-Ultra niet gebruikt

Heb hem binnen!

Zaten wel goudstekkers aan (4mm ofzo), maar die had ik er snel vanaf. Nu lekker mijn Deans stekkers erop. (die had ik daar ook in een zakkie van 2x 10 besteld :).

Hij doet wat ie moet doen... Zit nog een kabeltje bij voor naar de compu en een cd-rommetje. Volgens mij kan je dus ook mooie grafiekjes eruit slurpen, alleen heeft mijn laptoppie geen usbpoort.. zal ik nog wel eens op een andere compu testen

4 "reallife" dingen op het schermpje. Voltage, Amperage, Watt en Ah/Wh.
Mijn fietsbelletje met 8x3.8 prop slurpt ongeveer 9 ampere :D. weet ik dat ook weer!

Hij is medium formaat tov wat ik verwacht had. KLopt dus met de verwachting zegmaar... of hoe zeg je dat... naja, snappie? ;)
Zonder behuizing is hij al een stuk lichter en kleiner gok ik, om mee te nemen op je heli ofzo, maar bijvoorbeeld te groot voor een shocky.
Size: 104mmx56mm24.5mm
Weight:125g

Info van de fabrikant:
http://www.feigao.com/sdp/85838/4/pd-102732/1533218-51426.html

Bij unitedhobbies hebben ze nu trouwens ook nog een ander leuk metertje:
http://www.feigao.com/sdp/85838/4/pd-102732/1644107-51426.html

Leuk Sietse,

Ik ben benieuwd wat je met die software allemaal kunt doen en loggen. Als je dat nog wil laten weten, graag :!:

Dirk

je kan de Power Analyser (PA? :D) aansluiten op een COM-poort. Met de software kan je dan realtime (net als op het schermpje) de gegevens aflezen op de compu. Ook min en max van 1 sessie.

Je kan ook sessies opnemen en opslaan. Van alle losse meetgegevens kan je ook nog grafieken maken en die opslaan als bitmapje. Klinkt dus ideaal voor "Benchtesting" . Voor zover ik het nu begrijp kan hij dus jammergenoeg niet zonder compu gegevens opnemen. Maar dat weet ik nog niet zeker. Moet hem nog eens aansluiten op de compu van mijn vader (ik heb geen COM-poort, Of weet iemand of je een verloopstekker kan kopen naar USB ofzo?).

Het forum van Unitedhobbies is nu ff offline, maar zodra die weer online is, kan je daar ook de software downloaden.

OK Bedankt,

Jammer van die COM aansluiting. Die verloopstekkers COM/USB bestaan wel, maar werken niet altijd probleemloos. Ik heb er jaren geleden eentje aangeschaft om m'n mobieltje als modem voor m'n laptop te gebruiken op vakantie. Was toen niet goedkoop, 30 Euro ofzo. Klinkt verder wel leuk allemaal. Je kunt die losse meetgegevens dan ws ook wel laden in excel en leuke dingen mee doen lijkt me...

Dirk

Die van mij is vorige week gearriveerd. Leuk dingetje, toch zeker voor dat geld!
Ga hem morgen eens aan de PC hangen en proberen wat grafiekjes te maken.

Airbus zei:
idd wel spijtig dat hij maar tot 10amp gaat.

Nee hoor: hij gaat tot 100 A, 100V en 10.000 W!
(en tot 10 Amp-hours; wellicht dat daar de verwarring ontstaan is)

gaat tot 100 amp idd. denk niet dat je daar snel overheen komt steven :).

Misschien dat mijn projectjes dat nog wel eens gaan halen...
Maar ik heb al gelezen op rcgroups dat die lui hem zo aanpassen dat ze de gegevens nog maar 3 moeten doen ofzo. Kweeniemeer precies hoe, maar die lui zitten rond de 200 tot 300 amp :).

sietse zei:
gaat tot 100 amp idd. denk niet dat je daar snel overheen komt steven :).

Misschien dat mijn projectjes dat nog wel eens gaan halen...
Maar ik heb al gelezen op rcgroups dat die lui hem zo aanpassen dat ze de gegevens nog maar 3 moeten doen ofzo. Kweeniemeer precies hoe, maar die lui zitten rond de 200 tot 300 amp :).

100A is voor mij voorlopig genoeg :D

Amai dat zou bangelijk zijn maar, ik lees toch 9,999amp:

Parameters
-Voltage measuring 0-100Volts
-Power measuring 0-10000Watts
-Amp-hours 0-9.999AH
-Watt-hours 0-999.9WH

Back