Felix 80 naar RC (BosModelAir)

Dave heeft met de 120 cm versie gevlogen waar ik roelroeren op heb gemaakt . (elastikflaps)

De hele vlieger heeft geen scharnieren , maar op de bepaalde plaatsen word er EPP weg gehaald zo dat er een paar mm overblijft wat als scharnier dient .

full

full

Ik ben nu nog aan het testen van de mogelijkheden om dan later ook verbeteringen in te brengen die dan weer door de fabriekant worden omgezet.;)

Mvg Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo, als het goed is komen er morgen 2 Felixen 100 binnen. De 80 vliegt goed zonder allerlei carbonrommel in de vleugels. Gaat allemaal prima.
In de zaal (indoorvliegen) vond ik m wat te hard gaan, dus ik hoop dat de 100 wat langzamer kan vliegen en dus ook binnen in de sporthal.
Voorlopig allemaal even buiten testen.
Het CG punt is wel kritisch. Iets te zwaar in de staart en het is gebeurd! ;-)

Mijn felix 80 heeft afgelopen zondag op de apeldoornse indoormeeting gevlogen.
25 grams motortje met Kv1540, 2S240, 7x3.5.

Voor indoor redelijk vlot, maar opvallend goed te sturen.
De accu valt toevallig in het zwaartepunt en dat is handig, want dan kan je voor buiten makkelijk een grotere accu meenemen.

Ik heb voor de stuurstangen 0.8mm staal gebruikt die met 2 stukjes buis van 1cm (binnen bowden kabel) strak tegen de romp zijn geplakt.

Roeren van epp met lijmpistool methode als scharnier (rupsje erop en direct vlak uitsmeren.

Net zijn mijn 2 Felix 100´s binnen gekomen. Daar zitten de roeren dus al aan vast. Ben benieuwd hoe dit zal vliegen. Ik had op de 80 een groot richtingsroer zitten, maar deze op de 100 is veel kleiner.
Gaat weer dat bekende 19 grams motortje op, 2 servo´s en vliegen maar.
Leuk in het geel!!!

Oja, ook nog gekeken naar een binnenlopertje met kleinere prop, maar dat gaat w.s. veel lawaai maken en bovendien komen die motortje allemaal zo tegen de 50 gram uit. Best aardig gewicht!

Serie: bouw je Felix

Om de Felix vliegtuigjes wat extra te promoten en omdat ze zeer geschikt zijn voor beginners ben ik een serie begonnen over de bouw hiervan om beginnede piloten op weg te helpen? Interesse? Kijk dan op onze clubwebsite: www.mvcwoerden.nl

Hier zijn de foto´s dan Johan:

full

De Felix 100RC. De roertjes hoef je niet zelf meer te maken. Dat is handig!

full

De Felix 80. Met een wat zwaardere accu (langere vliegtuijd, kunnen de servo´s gerust in de staart

full

De Felix 100 met een 19 grams motortje. Prima trekkracht!

full

full

Van een oud betaalpasje (met dank aan de Postbank) is eenvoudig een roerhorntje te maken

full

De servo drukken we er gewoon in. Desnoods een beetje lijm gebruiken

full

full

Met de oogjes erin ziet ´ie er nog best lief uit!

Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt wel de verouderde versies gekregen.
(hat ik ook bij de laatste bestelling uit duitsland)

Ik krijg volgende week een pakketje van de fabriek met de nieuwste versies om foto,s voor mijn website te maken.

Ook zijn er 2 nieuwe modellen bij gekomen.:banana:

Mvg Johan

Ik ben benieuwd naar de nieuwere modellen en zal na mijn quickstartserie op www.mvcwoerden.nl een compleet document maken van alle afleveringen die ook uitgebreider is. Dan gaat het een soort handleiding worden. Het is wel handig als je dan inmiddels complete setjes hebt met regelaar, motortje en 2 servo´s.

Groetjes,

Olaf

Back