Fellowship of the 3D Masters 2009 Spanje

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Lazerbeak, 29 jul 2009.

  1. Lazerbeak

    Lazerbeak

    Lid geworden:
    2 jan 2005
    Berichten:
    1.284
    Locatie:
    Hengelo (ov)


    * Reisverslag *
    3D MASTERS 2009
    24-26 juli

    Murcia Spanje


    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]



    Na het succes van mijn topic vorig jaar [62650] reisverslag-fellowship-3d-masters-2008-a heb ik op verzoek van velen besloten dit jaar weer een reisverslag te maken van de 3D masters 2009 in Murcia Spanje.


    De 3D masters werden dit jaar voor het eerst georganiseerd in Spanje. De afgelopen jaren werd er in Northhampton Engeland vaak geklaagd over geluidsoverlast op de campus. Waarschijnlijk is dit de hoofdreden voor Jeff om het dit jaar maar ergens anders te organiseren. Vele waaronder ikzelf waren bang dat een 3D Masters (3DM), geen 3DM kon zijn zonder dat “veld der velden” op de campus van Northhampton. Gaarne het verslag zal hier wel meer duidelijkheid over komen. Enjoy!





    -- Murcia Spanje --


    Het 3DM avontuur begon voor ons met een relax vakantie in een prachtige villa op het Mosa Trajectum golfpark nabij Murcia. Michiel, Bas en Judith vertrokken op zaterdag 18 juli met de auto richting Spanje. Michiel en Bas hebben er voor gekozen met de auto te gaan vanwege de mogelijke problemen op het vliegveld met de lipo’s en het zeker zijn van een goed veilig overgekomen heli. Ik zei de gek, Walter en Mathijs vertrokken maandag ochtend vanaf Dusseldörf met het vliegtuig. Voor mij was het de eerste keer met een vliegtuig dus al een avontuur op zich! Aangekomen op Allicante Spanje hebben we Bert opgepikt die vanaf Schiphol vloog. Buiten stond er een huurauto voor ons klaar en de trip richting Murcia kon beginnen. Rijdend over de snelwegen van het warme Spanje kwamen we er al gauw achter dat het een dorre droge bende was in dat land. Ik ga mijn uiterste best doen om niet al te veel te klagen over dit land, zou er zo een boek over kunnen schrijven met 1001 redenen om er niet heen te gaan. Gelukkig wisten we na een dik uur rijden het Mosa Trajectum golfresort te vinden en het was tijd om de villa te bekijken waar we de rest van de week zouden vertoeven. Helaas zelf geen foto’s genomen van de villa dus er zijn er niet zo veel.

    - villa
    - 5 slaapkamers / 10 bedden
    - 5 badkamers
    - 100 m2 (dak)terras
    - zwembad


    Vooraanzicht, niet slecht! :
    [​IMG]

    Pool! :
    [​IMG]

    Keuken voorzien van alle gemakken :
    [​IMG]

    Woonkamer :
    [​IMG]


    We kamen gauw tot de conclusie dat we hier de week wel door zouden komen…





    -- Practice Makes Perfect --


    Na maandag de villa gecheckt en boodschappen gedaan te hebben kon er vanaf dinsdag overdag gevlogen worden op het practice-field op de shooting-range van de golfbaan. Het veld was open van 12 tot 6 uur. Waarschijnlijk vanwege de hetere tempraturen rond deze tijden dat er toch geen golfers op het veld willen gaan staan bakken.

    Dinsdag middag practice field opkomst :
    [​IMG]


    Erg gaaf om daar gelijk een aantal top-piloten tegen te komen die ook alvast aan de hete temperaturen wouden wennen. Namen als Riva en Heagle waren al aanwezig. Dominik Heagle die sowieso al een van mijn favorieten is, is gewoon gewoon aanspreekbaar, helemaal in om even een leuk babbeltje te maken. Wereldgozer!

    Even een korte uitleg over kaas... Zowel Michiel als Bas lusten beide geen kaas. Ik zelf lust daarentegen wel graag een plakje. Zo kwam Michiel dus ooit met de uitspraak dat goede piloten geen kaas eten. Dat zou het geheim van de smit moeten zijn. Ik had dus al aangegeven dat ik dit jaar in Spanje maar een aantal piloten zou aanspreken en vragen of ze toevallig kaas eten... Dan lijkt me Dominik toch wel een aardig goede piloot om deze vraag aan te stellen!

    T: "Hey Dominik!"
    D: "Hey hellow, how are you?" *zet zijn heli op de grond om mij een hand te geven*
    T: "Great, it's hot here, isn't it?
    D: "Yeah, blaat blaat"
    T: "can I ask you a silly question?"
    D: "Offcourse haha"
    T: "Do you like cheese?"
    D: ":confused: :-? Sorry?"
    T: "Do you eet cheese in the morning?"
    D: "euh, yeah offcourse, I like cheese. Why?"

    Vervolgens heb ik hem het verhaal maar even uitgelegd en kon er wel om lachen, die vergeet mij in ieder geval nooit weer! Maargoed, myth busted, ECHT goede piloten eten wel kaas Bas en Michiel! :D

    Bas maakt zich op voor een testvlucht in deze barre hitte :
    [​IMG]

    Michiel eveneens :
    [​IMG]



    Na wat vluchten gemaakt te hebben werd de rust verstoord door een groep Belgische vrienden die het veld op kwamen. Jo, Stein, Michael, Jonas, Davy en wat aanhang kwamen ons begroeten. Michael Daris die dit jaar ook voor het eerst mee deed heeft nogal een crash geschiedenis tijdens de Dutch3D. Ik heb dus stiekem met Walter een weddenschap afgesloten dat hij hem tijdens zijn verblijf in Spanje nog wel een keer zou prakken. (sorry Michael) De eerste vlucht worp al gelijk zijn vruchten af en ging regelrecht de grond in, Tjerk een 10’tje verdiend! Heuj en bedankt! Slecht he?:D

    Michael kan er nog wel om lachen :
    [​IMG]

    Ouch! Gelukkig heeft hij er nog een klaar staan :
    [​IMG]



    De rest van de week kon er gewoon geoefend worden op het oefenveld tussen 12 en 6, waar we dan ook wel elke dag even rond gehangen hebben. Donderdag avond (de dag voor de wedstrijden) kon er ook even gevlogen worden op het wedstrijd veld waar het voor dit jaar allemaal moest gaan gebeuren.

    Jurytent :
    [​IMG]

    Flightline :
    [​IMG]

    De “stip der stippen” 2009 :
    [​IMG]

    Gelijk tijd om onze basis op te zetten met een aantal Ikea stoelen en waaiboom parasollen :
    [​IMG]

    Mooiste plekje aan het gaas :
    [​IMG]

    Michiel test het veld uit :
    [​IMG]

    [​IMG]

    Bas says: “Ikke ook!” :
    [​IMG]

    [​IMG]



    Bas die een prachtige oefenvlucht wist neer te zetten met zijn setfiguren trok gelijk de aandacht van Ralf, de baas van Mikado hubschraubers. Ralf erg onder de indruk van zijn vliegkunsten wist niet dat wij in Nederland zulke goede piloten hadden die met zijn heli’s vlogen. Hij ging Bas in de loop van het weekend wel even in de gaten houden.

    Bas praat met Ralf van Mikado :
    [​IMG]



    In de avond wou Michiel nog even zijn Freestyle uitproberen met de Trex 500 op een afgelegen locatie.

    Hou’m heel he! :
    [​IMG]

    Lijpe shit euh.. ouwe! :
    [​IMG]

    Maar dan…. KRRRRR! :
    [​IMG]

    Mi? Helios kappotas :
    [​IMG]

    [​IMG]



    Liever deze 500 dan je custom E Synergy! Blijft jammer en natuurlijk ook niet erg goed voor je zelfvertrouwen zo op de laatste dag voor de wedstrijd. Bad battery kun je niks aan doen, gewoon doorgaan dus.







    Tot zo ver het eerste deel van het reisverslag met de aanloop naar de wedstrijden.
    Stay tuned voor de vrijdag, zaterdag en zondag!!!!


    Groenten,
    Tjerk ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2015
  2. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Deze ga ik volgen!
     
  3. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    :D LSO !!.
    Ga zo door, leuk om mee te kunnen genieten.

    Grt,
    Eric
     
  4. Lazerbeak

    Lazerbeak

    Lid geworden:
    2 jan 2005
    Berichten:
    1.284
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    * Friday july 24th *



    -- Aanloop --


    Het is vrijdag en de wedstrijden gaan beginnen. Om 9 uur moesten alle kandidaten aanwezig zijn voor de laatste aanmelding en het uitdelen van de benodigdheden zoals t-shirts, petjes, pit-kaarten en een programma boekje. Om 12 uur zou de wedstrijd beginnen met daar aan voorafgaand een pilot-briefing en een groepsfoto met alle piloten.

    Aanmelding in de keet :
    [​IMG]

    [​IMG]

    Groepsfoto :
    [​IMG]

    Bas en Michiel (in geel) achter Dominik (rode pet) :
    [​IMG]




    -- 3D Masters terrein --


    Om even een impressie te geven van het 3DM terrein van dit jaar heb ik alle stands op de foto gezet en een aantal sfeer foto’s gemaakt. Zelf vond ik het erg tegenvallen wat er allemaal (niet) stond dit jaar. Vorig jaar in Engeland waren er meerdere shops waar je heli’s en onderdelen kon kopen, een beetje helifreak zou zich de hele dag vermaken tussen al die onderdelen en mooie stands. Dit was een slecht aftreksel van wat er vorig jaar stond.

    Overzicht van de stands :
    [​IMG]

    [​IMG]

    Onbekend shop tent :
    [​IMG]

    Optifuel stand :
    [​IMG]

    JR stand :
    [​IMG]

    Hirobo stand :
    [​IMG]

    Nog een onbekende stand :
    [​IMG]

    Mikado stand :
    [​IMG]

    Compass model stand :
    [​IMG]

    Rapicon keet met gratis water! :
    [​IMG]

    TSA Model stand :
    [​IMG]

    Kontronik stand :
    [​IMG]

    FPH Blades “F*cking Perfect Helicopter” :
    [​IMG]



    Voor zover het slechte aantal stands! Dan maar de “babes” voor dit jaar. Waren eerder minderjarige schoolmeisjes met anorexia, maar hoe dan ook een foto waard.

    TSA model models met Walter :
    [​IMG]


    Ely-Q meiden met yours truly :
    [​IMG]




    Vervolgens nog een aantal overzicht foto’s van het terrein om de sfeer te proeven.

    Duuuuuuuuure eet-tent met 7 euro voor een koude hamburger :
    [​IMG]

    Overzicht pit gedeelte :
    [​IMG]

    Publiek :
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Alan en Danny Szabo :
    [​IMG]

    Op de foto met de Szabo’s:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Dominik Heagle :
    [​IMG]

    [​IMG]

    Say "CHEESE!" ;) :D


    -- 1st round => Set manoeuvres --


    Let the games begin! Een heel jaar plannen en voorbereiden kwam neer op dit moment. Voor Michiel is dit de tweede deelname aan dit evenement en wist wat hem te wacht stond, Bas was naar mijn idee helemaal aan het trippen van de zenuwen. De startvolgorde ben ik even helemaal kwijt en doet er verder ook niet toe. Op vrijdag worden altijd de set figuren gevlogen “separates the men from the boys” wordt er wel eens gezegt. Ruig en hard kunnen freestylen is één ding, beheerst je figuren vliegen is heel wat anders. Dit onderdeel telt dan vaak ook zwaarder als de muziekvlucht en de freestyle. Voor Michiel en Bas is dit beide hun beste onderdeel, Jonas en Michael hopen altijd dat ’t zo snel mogelijk afgelopen is.

    “Bás de Greud from the Netherlands” was van ons Hollanders de eerste piloot die het veld mocht betreden en zette een FANTASTISCHE vlucht neer, zo goed hebben we hem nog nooit zien vliegen! Vol spanning zaten we op het puntje van de goedkope ikea stoelen te kijken hoe Bas zijn figuren afwerkte met chirurgische precisie. Een groot applaus en een hoop geschreeuw en gejuich vanuit onze hoek markeerde onze plaats op het veld. Deze ronde leverde Bas een super mooie 2e plaats op die hem gelijk veel kans gaf op een finale plaatst bij de beste 5 in de Expert Class.

    Go Bas!!!! :
    [​IMG]

    Uiterste concentratie :
    [​IMG]

    Bas met een grote smile terecht zeer tevreden met zijn vlucht :
    [​IMG]




    Na de mooie vlucht van Bas maakten we ons klaar voor onze tweede Nederlandse trots “Michiel Sligers”. Michiel vorig jaar 5e in de expert class had hoge verwachtingen voor dit jaar. Met een goed arsenaal aan moeilijke figuren en goede voorbereiding begon hij zijn tweede 3DM avontuur. Michiel die waarschijnlijk te veel druk op zichzelf heeft gelegd had moeite om in zijn ritme te komen. De “pole star” en “singapoure sling” waren slechter uitgevoerd dan we van hem gewend zijn, maar de rest van de vlucht zag er echt goed uit. Michiel eindigde uiteindelijk op een teleurstellende onterechte 9e plaats. Achteraf bleek hij veel punten verloren te hebben door te hoog te vliegen. Iets wat tijdens de set figuren niet uit zou moeten maken aangezien het hier om symmetry and controle gaat. Erg jammer dat Michiel op zijn beste onderdeel hier zo op afgekeurd moet worden.

    Aantocht Michiel voor zijn set :
    [​IMG]

    Show’m how it’s done :
    [​IMG]

    Thank you! :
    [​IMG]



    Nu was het de buurt aan Michael met zijn reserve heli om aan zijn set figuren te beginnen. Ook voor Michael een debuut tijdens de 3DM hier in Spanje. Deze ronde bracht Michael een op een na laatste plaats op. Micheal, je weet waar je aan moet werken!

    Micheal bereid zich voor :
    [​IMG]

    [​IMG]



    Na de expert set manoeuvres was het tijd voor de Experts. Ik was erg benieuwd wat de heren er van zouden bakken dit jaar. Voornamelijk de sets van Riva aangezien ik vorig jaar ook al sceptisch was over zijn set rondes. Gelukkig werd hij niet bevooroordeeld en scoorde slecht, helemaal door zijn totaal mislukte K2.5 autorotation die onder het maaiveld eindigde.

    Bas en Michiel wachten in spanning op de uitslagen :
    [​IMG]

    Bas blij met zijn 2e plaats! Michiel niet in de top 5? Zesde dan? :
    [​IMG]

    Nee, maarliefst 9e… bummer! :
    [​IMG]



    Bas helemaal in zijn nopjes met deze prachtige score, Michiel erg teleurgesteld met zijn resultaat gaf ons een gemengd gevoel. Moeten we nu blij zijn? Ja zeker! Bas deed ’t f*cking goed! Maar verdomme kl*tuh voor Michiel, hij had veel hoger moeten eindigen.. Die eikel van een Peter Roper bakte er net als vorig jaar helemaal geen banaan van en staat wel in de top 5. Klopte gewoon niet! Jurriën "Silence" wist wel een goede set ronde neer te zetten en eindigde op een zeer nette 6e plaats.

    De rest van de dag hebben we lekker in het zwembad doorgebracht, even afkoelen na deze spannende dag. Een aantal pinguïn duiken gemaakt en het besef dat het ook allemaal om een mooi avontuur gaat kwam weer terug.



    Blijf bij ons voor de zaterdag en de zondag!

    Groenten,
    Tjerk ;)
     
    Laatst bewerkt: 30 jul 2009
  5. Claude

    Claude

    Lid geworden:
    16 feb 2004
    Berichten:
    795
    Locatie:
    West-Vlaanderen - België
    Eindelijk een mooi verslag waar de meeste van ons al enkel daagjes op zitten te wachten. Ik zit zelf op het werk Internet af te speuren stel je voor.

    Thx.
     
  6. Gommel

    Gommel

    Lid geworden:
    20 mei 2007
    Berichten:
    131
    Locatie:
    Assen
    Het is net of je er naast staat. Super! En idd ook fijn om foto's te zien...
     
  7. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Erg leuk om te zien! Naast de heli kunnen we de babes zelf maar beter mee nemen zo te zien:D
     
  8. Mopilot

    Mopilot

    Lid geworden:
    31 jul 2006
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Vlijmen
    Jo Tjerk,

    Weer een gaaf verslagje van je! Keep up the good work!

    Greetz,

    Michiel.
     
  9. crazykuki

    crazykuki

    Lid geworden:
    19 jan 2006
    Berichten:
    1.349
    Locatie:
    Oudenaarde
    Prachtig verslag en leuk om dit te kunnen lezen.
    Bedankt daarvoor !:)
     
  10. Lazerbeak

    Lazerbeak

    Lid geworden:
    2 jan 2005
    Berichten:
    1.284
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    * Saturday july 25th *


    Nieuwe ronde nieuwe kansen! Vandaag staan de expert flight to music, masters freestyle en experts freestyle op het programma. Dankzij een imbeciel die het nodig vond om in de nacht de draden door te knippen van de geluidsinstallatie werd het schema een uur vertraagd en de volgorde van vliegen veranderd. De experts zijn begonnen met de freestyle in plaats van de flight to music vanwege de problemen met het geluid. Hoe dan ook beloofde dit een mooie dag te gaan worden met alle Freestyle rondes en natuurlijk de expert muziekvluchten van Michiel, Bas, Jurriën, Michael en Jonas.

    Bas die gisteren (vrijdag) nauwlettend in de gaten werd gehouden door Ralf de eigenaar van Mikado begon de dag met een Mikado photoshoot. Ralf erg onder de indruk van zijn prestatie en 2e plaats na de eerste ronde beloonde Bas met een team-outfit en een groepsfoto met het hele team. Over eventuele sponsoring zou hij nog wel even het weekend nadenken.

    Team Mikado met onze underdog Bas :
    [​IMG]


    Lijpe shit jonge! :
    [​IMG]




    Maar wie is dit??? :
    [​IMG]

    LAURA!!! Laura kwam als grote verrassing alsnog naar de masters om ons te helpen aanmoedigen. Laura die het hele jaar goed vol wist te houden dat ze helaas niet mee kon vanwege het werk kwam stiekem alsnog! Erg tof meid :D Vond het echt mega gaaf dat je voor de laatste twee dagen toch nog gekomen bent. Super fan or what?!





    -- 2nd round => Freestyle! --


    Aan de volgorde in foto’s te zien was Michiel de eerste van ons Nederlanders die begon aan de Freestyle. Michiel’s minste onderdeel waar hij vorig jaar zoveel punten op verloren had wist er toch een hele mooie vlucht van te maken dit jaar. We zaten op het puntje van de stoel te kijken wat Michiel er van zou maken, hij heeft er het hele jaar aan gewerkt, het freestylen en dat was terug te zien. Helaas betrapte ik hem af en toe op een “zoek moment” waar hij even de inspiratie kwijt was. De jury ziet dit ongetwijfeld ook en keurt het af onder het motto: slecht voorbereid. Daarbij waaide het de hele zaterdag ook best hard vergeleken met de vrijdag, Michiel een erg gecalculeerde vlieger die niet van al te grote risico’s houd bleef daarom ook relatief hoog vliegen wat hem ook de nodige punten gekost heeft. Mooi en erg technisch, alleen net te hoog Michiel. Een 11e plaats bracht hem deze vlucht uiteindelijk op wat de kansen op een finale plaats bij de beste vijf zeer onwaarschijnlijk maakte.

    Michiel begint aan zijn Freestyle :
    [​IMG]

    You can do it :
    [​IMG]

    Aftocht, weet waarschijnlijk al dat het niet genoeg was :
    [​IMG]




    Het was nu de beurt aan Bas om aan zijn Freestyle te beginnen. Bas erg zenuwachtig en slecht geslapen voelt de druk van de mogelijke finale plaats. Met een subtiel gejuich en aanmoediging kwam Bas het veld op lopen. Niet te hard schreeuwen en aanmoedigen, strak bezwijkt hij helemaal van de zenuwen. Bas met de kleinere heli had ook erg veel last van de wind en bleef daarom in zijn safe zone zitten wat hoger boven de grond. Toch wist hij een prachtige show neer te zetten met reversals bij elke figuur en een Dominik stijl van vliegen, prachtig om te zien! Deze zeer mooie Freestyle bracht hem een 7e plaats op wat resulteerde in een 4e plaats in de tussenstand.


    Aanvang freestyle Bas :
    [​IMG]


    [​IMG]


    Hopen dat het genoeg was! :
    [​IMG]




    Voor onze Belgische vrienden verliep de freestyle minder goed. Jurrieën wist uiteindelijk maar een 15e plaats neer te zetten in deze ronde, vreemd na zijn goede prestaties in de freestyle van vorig jaar. Jonas mocht zijn heli met stoffer en blik van het veld halen en Michael wist een 20e plaats te halen.

    Na de Freestyle experts kwam de freestyle masters ronde, kort samengevat: SPEKTAKEL! Het heeft ook helemaal geen zin om het allemaal uit te gaan zitten typen en proberen te omschrijven hoe laag en hard die jongens allemaal vliegen. Het is echt iets van “daar moest je bij wezen!” en dat zou ik ook maar een keer doen als ik jullie was! Bekijk de filmpjes maar als ze straks een keer online komen en bedenk je dan dat het daar in het echt nog 10x indrukwekkender is. Enough said….

    Tussenstand na freestyle :
    [​IMG]






    -- 3th round => Flight to Music --



    Eindelijk was het dan zo ver! De muziekvluchten! De apparatuur was weer op orde dus mijn favoriete onderdeel kan beginnen! Elke keer weer kippenvel en een genot om naar te kijken, erg gaaf om te zien hoe origineel mensen kunnen zijn met een koffiemolen. De muziek geeft gewoon wat extra's aan het vliegwerk wat het zo spectaculair maakt. Ik heb van deze ronde geen foto’s gemaakt aangezien ik er gewoon van wou genieten.

    Jurrieën “Silence” was de gene die de spits mocht afbijten en was de eerste om aan de muziekvlucht te beginnen. Gevolgd door Bas die als tweede aan de beurt was. Bas die met zijn klassieke muziek toch even een fantastisch mooie vlucht wist neer te zetten! We zaten allemaal met een smile op ons gezicht, kriebels in de buik en kippenvel te kijken hoe Bas zijn vlucht perfect getimed op de muziek afwerkte. Beter kon gewoon niet! Krijg nu alweer weer kippenvel als ik er aan denk! Prachtig! Ik kan niet wachten op het filmpje! Bas verliet het veld met een staande ovatie en dit keer niet alleen van ons, maar van het hele veld. Voor mij zeker het hoogtepunt van deze 3D masters! Bedankt!!!

    Next up, Michiel. Michiel die dit jaar weer een mooie vlucht voor ons in petto had, op briljant gevonden muziek (veer in je kont Walter). Stukje Untouched van de Veronicas was dan ook wel het thema liedje van ons 3DM avontuur de hele vakantie. Weer met kippenvel zitten kijken naar een prachtige muziekvlucht, dat kunnen wij Nederlanders wel! Als je af en toe wat gasten zag die maar wat in elkaar geplakt hadden… Erg jammer, die snappen de schoonheid van het onderdeel gewoon niet. Helaas was de score van Michiel niet genoeg en zijn 3DM avontuur eindigde met een respectabele 12e plaats in het eindklassement.

    Michiel en Bas bekijken de uitslagen van de flight to Music :
    [​IMG]




    Voor Bas was het feest allemaal nog niet afgelopen! Dankzij zijn briljante muziekvlucht die een 2e plaats opleverde staat hij nu 3e in het eindklassement!!! Dit betekend dat hij zich mag gaan voorbereiden op de finales van morgen!




    -- Nightflying --



    Zoals gewoonlijk wordt er bij de 3DM altijd nacht gevlogen op zaterdag avond. Vorig jaar viel dit allemaal in het water. Niet door de regen, maar door geklaag omtrent geluidsoverlast. Iets wat dit jaar dus totaal geen probleem was, oftewel daar moet gebruik van gemaakt worden zou je denken. De opkomst aan nachtvliegpiloten was minimaal. Wel leuk was dat ze dit keer ook op muziek vlogen snachts en dat ze er een competitie van gemaakt hebben. Maar door de minimale opkomst vloog dus iedereen twee keer het zelfde wat het weer saai maakte. Gebruikelijk bij nachtvliegen zijn een aantal blade-stop autorotaties, daar hebben we dan ook weer goed van kunnen genieten, het blijft mooi om te zien. Het hele veld wordt ook overspoeld met geschreeuw en gebrul alsof we een stelletje inboorlingen zijn. Heel bijzonder.

    De avond werd afgesloten door Raquel Bellot (enigste vrouwlijke deelnemer) die een leuk vliegshow weg gaf met een hele poppenkast eromheen aan lampjes en vuurwerk. Vliegwerk was naatje, de lichtjes en vuurwerk maakte er wat moois van. Hierdoor won ze natuurlijk ook de nachtvlieg competitie. Onterecht, zo kan iedereen winnen. De jury is het hele weekend al vreemd aan het beoordelen.



    Gauw naar bed toe en klaar maken voor de finales van zondag!

    Groenten,
    Tjerk ;)
     
  11. Mopilot

    Mopilot

    Lid geworden:
    31 jul 2006
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Vlijmen
    Leuk verhaaltje weer!

    Alleen jammer dat ik weer aan moet horen dat ik "te hoog" vlieg...
    Dat weet ik nu ondertussen wel en is eenvoudigweg te wijden aan te weinig oefening dit jaar. Volgende keer beter, maar dan is er vast wel iets anders weer niet goed...

    Sorry voor het gezeik maar ik moest het even kwijt.

    Greetz,

    Michiel.
     
  12. wbplomp

    wbplomp

    Lid geworden:
    3 feb 2007
    Berichten:
    124
    Locatie:
    The Netherlands
    Michiel,

    Ik heb jou twee keer in het echt zien vliegen op de open dag van Dutch 3D. We hebben elkaar toen nog heel even gesproken. Daar vloog je absoluut niet hoog met je T-Rex 500, juist heel erg laag. Je vloog echt fantastisch en indrukwekkend!!! Dus maak je daar maar geen zorgen over.

    Gr. Boudewijn

    P.S: Overigens een mooi verslag!
     
  13. Lazerbeak

    Lazerbeak

    Lid geworden:
    2 jan 2005
    Berichten:
    1.284
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Bedankt heren! Nog een deel en ik ben er weer klaar mee voor dit jaar :)

    Michiel net nog even gesproken, niks aan het handje! Komt er wat lomp uit, was alles.

    Nog even geduld voor het laatste deel!

    Groenten,
    Tjerk ;)
     
  14. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Weer een geniaal stukje Tjerk!
     
  15. Marcel

    Marcel

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    3.079
    Locatie:
    Tilburg
    Leuk om dit allemaal te lezen Tjerk,ik had wel weer van de partij willen zijn maar de afstand vond ik te groot,en als ik hoor van die prijzen van het eten en de organisatie dan ben ik blij dat ik niet ben geweest.Ohja en dan die hitte pfff hehe

    Als het weer in Engeland (Of ergens anders dichterbij) zou plaatsvinden zou ik wel weer gaan denk ik.

    Nog wat anders , waren er nog spectaculaire nieuwe figuren?
    Van voorgaande jaren weet ik nog dat je op een gegeven moment denkt "het kan niet gekker" en dan komt er ineens iemand die laat weer wat zien daar dat je bijna van je stoel valt van verbazing ;-)

    Groeten,
    Marcel
     
  16. Lazerbeak

    Lazerbeak

    Lid geworden:
    2 jan 2005
    Berichten:
    1.284
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    * Sunday july 26th *


    -- Finals --



    Judgement day! De finales staan op het punt te beginnen, wie mag zich het eind van de dag 3D Master noemen? Belangrijker voor ons nog, wie wordt er expert kampioen? Okee niet overmoedig worden, finale plaats is al prachtig!

    Even een kort uitleg over de verloop van de finales. De beste vijf van elke klasse ( Experts / Masters ) staan in de finale. De finale bestaat uit 3 rondes: Set, Muziekvlucht en Freestyle. De beste score per onderdeel over het gehele weekend telt. Dus, scoorde je tijdens de Freestyle zaterdag beter als in de finale, telt de score van de zaterdag.




    -- Final => Set manoeuvres --



    De eerste ronden van de finale waren de set figuren, eerst Expert daarna de Masters. Bas die in deze ronde slechter scoorde als zijn set ronde van afgelopen vrijdag. Waarschijnlijk waren het gewoon de zenuwen. In de pit kon je de spanning zo opsnuiven, iedereen had er last van.

    Bas bereid zich mentaal voor :
    [​IMG]

    Finals baby! :
    [​IMG]

    [​IMG]


    Mooie vlucht! Alleen vrijdag ging het beter, gelukkig blijft die score staan :
    [​IMG]








    -- Final => Flight to Music --


    De tweede ronde was de Flight to Music. Helaas heb ik de expert klasse en dus de vlucht van Bas gemist. Geen beeld materiaal en geen impressies van mijn kant. Maar ik heb me laten vertellen dat hij weer net zo goed was als de vlucht van zaterdag. Kippenvel dus! Later heb ik ook nog ergens opgevangen dat hij met deze vlucht 1000 punten heeft gehaald in de finale. Kun je mee thuis komen!




    -- Final => Freesyle --


    De laatste ronde in deze prachtige finale was de freestyle. Het moment van de waarheid voor Bas. Nu of nooit en gaan met die banaan! Nogmaals, ik ga niet proberen uit te leggen hoe hard het er aan toe gaat in de Freestyle ronde. Ik zou zeggen, kijk de filmpjes en kom volgend jaar eens een keer in het echt kijken! Je weet niet wat je ziet gewoon.

    Bas loopt voor de laatste keer het veld op voor zijn Freestyle:
    [​IMG]

    [​IMG]





    De vlucht begon en de spanning bij ons onder de Makro parasollen was om te snijden. De weersomstandigheden waren een stuk beter als die van gisteren dus daar zou het dit keer niet aan moeten liggen. Bas gaf werkelijk alles wat er in zat, haalde het onderste uit de kan met deze freesyle. Gewoon een genot om naar te kijken, maar om nou te zeggen dat het leuk was??? NEE! Het was gewoon eng! We zaten allemaal vol spanning te kijken hoe Bas vloog zoals hij nog nooit gevlogen heeft. Misschien als je achteraf het filmpje ziet dat het allemaal wel mee viel, maar op dat moment was het echt 210 bpm. Met stijl vloog hij de ene reversal na de andere. EN LAAG! (voor wat we van Bas gewend zijn dan) Hij sloot de act af met een leuke sliding autorotation die zo het heuveltje op gleed. Was geen voorbedachte rade, maar toch leuk uitgevoerd.

    Bas tevreden met zijn freestyle :
    [​IMG]

    Ja Bas, eindje lopen voor je heli :
    [​IMG]


    [​IMG]




    Na deze fantastische vlucht was het maar afwachten wat de einduitslag zou zijn. Je hebt hoe dan ook meer dan alles gegeven dus daar zou het niet aan kunnen liggen.




    -- Uitslagen --



    Michiel en Bas wachten in spanning op de uitslagen :
    [FONT=&quot][​IMG][/FONT]


    Michael 25e plaats Expert :
    [​IMG]


    Jonas 23e plaats Expert :
    [​IMG]


    Jurriën 15e plaats Expert :
    [​IMG]


    Michiel 12e plaats Expert :
    [​IMG]




    En toen het moment van de waarheid, wat zou Bas uiteindelijk geworden zijn? Een eerste plaats zat er niet in hadden we berekend, maar een tweede plaats zou goed mogelijk zijn! Een tweede plaats zou ook betekenen dat hij de best presterende Mikado piloot zou zijn en ook nog eens meer kans zou maken op de electric-trophy. Erg spannend dus!

    Bas wordt opgeroepen voor zijn derde plaats! :
    [​IMG]

    Congrats! :
    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]


    That ain’t workin’, That’s the way you do it! :
    [​IMG]


    Bas belt nog even naar huis met het goede nieuws :
    [​IMG]

    Ralf feliciteert zijn nieuwe team piloot :
    [​IMG]
    We gaan er natuurlijk allemaal wel vanuit dat onze Bas hier wat leuks aan overgehouden heeft!






    Nog even een korte photoshoot met onze Nederlandse helden!

    Michiel :
    [​IMG]

    Bas :
    [​IMG]


    The Dutch guys :
    [​IMG]











    -- Slotwoord --




    En zo komt het 3DM weekend tot een einde, het betekende gelijk het eind van onze vakantie. De zondagavond hebben we nog relax in het zwembad doorgebracht en lekker nagepraat over het weekend.

    Ik hoop dat ik weer een goed beeld heb kunnen geven van de 3DM dit jaar. Ik heb erg mijn best gedaan niet te veel te klagen over de waardeloze organisatie, het te warme weer en dat waardeloze land. Dit laat ik wel aan een ander over die zich geroepen voelt. Ik ben blij dat ik er weer af ben voor dit jaar, al dat getyp. Volgend jaar zoeken jullie maar een ander slachtoffer!





    Aan Bas, Michiel en de anderen:

    Jongens, we zijn trots op jullie!



    De groeten van de fellowship en tot volgend jaar!
    [​IMG]



    Ik zei de gek,
    Tjerk ;)
     
  17. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Niet gek gedaan hoor :-D
    topverslag :worship:
    Nogmaals iedereen gefeliciteerd die mee heeft gedaan, al een prestatie op zich!
    Op naar de volgende D3D wedstrijd dan maar, hopen dat er lekker veel mensen komen kijken.

    Grt,
    Eric
     
  18. B. de Groot

    B. de Groot

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Amstelveen
    Bedankt Tjerk! Geweldig om alles nog eens terug te kunnen lezen.

    Ook m'n ouders vonden het erg leuk om te lezen en we hebben een aantal
    keer hardop zitten lachen tijdens het lezen van sommige beschrijvingen die je
    bij bepaalde dingen geeft :)

    De Flight to Music op zondag heb ik inderdaad gewonnen! Met de figuren en freestyle
    op zondag was ik 2x 3de.

    Ben benieuwd naar de filmpjes!

    Gr. Bas
     
  19. Aaalie

    Aaalie Guest

    Het is gewoon spannend om te lezen, heerlijk verslag en leuke foto's! En uiteraard de Hartelijke felicitaties met de behaalde resultaten, het is jullie gegund, TOP!

    Greetz, Aldert
     
  20. jhrrekers

    jhrrekers

    Lid geworden:
    18 aug 2008
    Berichten:
    268
    wauwie

    Super gedaan in de wedstrijden jongens, en tjerk heeft zichzelf weer overtroffen met een mooie verhaal wat zekers in ieders geest een beeld van het geheel schetst.

    Bas, heel hartelijk gefeliciteerd met je 3e plek. echt super.

    Nu op naar de volgende d3d in Almere

    groetjes

    remon
     

Deel Deze Pagina