fendt trekker schaal 1 op 8

• Topicstarter Topicstarter vitgije
  • Startdatum Startdatum
V

vitgije

Guest
Ik volg al een tijdje het forum met name het onderdeel auto's en andere voertuigen. Omdat ik zelf een groot trekker fan ben wil ik een fendt 824 maken. Deze word schaal 1 op 8 dus ongeveer 60 cm lang. Ik heb zelf weinig tot geen ervaring met electro motoren dus zoek ik wat info. Ik wil er een 12 volt systeem van maken dus had ik een kapotte accuboormachine gesloopt en wou dus die servo gebruiken maar omdat zoiets warm kan lopen zoek ik een alternatief. Ik zag ergens al een ruitenwisser moter maar deze draait maar een kant op weet iemand nog een andere oplossing. Het liefts uit een echte auto of een andere servo wat veel kracht heeft.

groeten vitgije

kijk eens in het big scale forum

de trekker die je wil gaan maken is net zo groot als een FG monstertruck

misschien kan je wat onderdelen gebruiken voor de electronica

de stuurservo's die daarin gaan werken gewoon op 6 volt en zijn behoorlijk zwaar

Er zullen inderdaad wel grote en zware servo's in moeten want je hebt niet aleen de trekker die moet lopen, maar er zal ook een werktuig achter moeten dit zal ook veel kracht vergen. Schiet me op eens wat te binnen, kan een moter van elektriche ramen uit een auto niet? Een ruitenwissen moter is zeker niet aan te passen dat ie 2 kanten op kan?

Met servo's bedoel jij de motor voor de voorwaartse (en achterwaartse) aandrijving als ik het zo lees. In het algemeen in een servo een stuurmotor om je voertuig te sturen en/of gas te geven. Bij elektrische voertuigen wordt de gasregeling in de meeste gevallen overigens geregeld door een elektronische regelaar die de motor aanstuurt.