FF voorstellen en...

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door Jan rc, 21 okt 2018.

  1. Jan rc

    Jan rc

    Lid geworden:
    21 okt 2018
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Utrecht
    Beste mede RC ers,
    Na lange tijd, inmiddels al weer zo 20jaar geleden, tóch maar weer eens een nieuw Rc wagen gekocht. Bloed kruipt tóch, waar het niet gaan kan. Heb toendertijd diverse wagen gehad en gereden, lekker sleutelen enz. Elektrische en nitro. Helaas door de tijd heen, veel kwijt geraakt, en wat ik overhad was al redelijk verouderd. Dus jaja, vandaag was het dan eindelijk zover, om een nieuwe gebruikte aan te kopen. En om het maar meteen GROOT aan te pakken, een big scala 1/5 is het uiteindelijk geworden .Was Al ff bezig geweest om me te oriënteren, door oa op marktplaats en jullie Forum te lezen. Super leuk trouwens om alle mede Rc ers zo enthousiast
    Hun ervaringen delen.
    Anyways, het is dus een carson 1/5 met een Porsche cap geworden...
    Snel naar huis gereden, dicht bij zijnde asfalt terein opgezocht, en rijjjden!! Ik was weer ff kind.
    En wat ging dat ding hard. Heel andere dan 20jaar geleden.
    maar helaas duurde dat zeer korte , het lot besloot om mij in de eerste bocht al, tegen een stoeprand te parkeren. ...en inderdaad, kap kapot balen!!!!
    Dus, is hierbij mijn eerste vraag, waar zou ik, zo voordelige mogelijk, zo dergelijke bodys kunnen kopen. Of zijn er mede forum leden die zo cap te koop hebben. Hoeft niet persé dezelfde te zijn, alleen wel van het type Porsche.
    Alvast bedankt.
    Gr.
    Jan
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 21 okt 2018
  2. Jan rc

    Jan rc

    Lid geworden:
    21 okt 2018
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Utrecht
    Hallo allemaal.
    Zijn er nog geïnteresseerde?
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Mja... zoals je kunt zien is het hier niet zo druk.

    Als ik het goed heb heb je een FG sportsline, deze heeft (als ik het goed heb) een iets andere wielbasis dan de wedstrijdmodellen. Wil je weer een Porsche zal je weer bij FG uitkomen:
    https://www.tpsracing.nl/catalogsearch/result/?q=porsche
     
  4. Mark-013

    Mark-013

    Lid geworden:
    10 jul 2007
    Berichten:
    306
    Locatie:
    Tilburg
    Zijn Carson en FG uitwisselbaar?
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Hmmm... Carson. Gaat het dan om de brushless?
    https://rc-car-online.de/en/product...-radio-control-batteries-and-charger.html#360

    Qua wielbasis komt die overeen met de FG sportsline maar even bij TPS gekeken, de enige Porsche die ze hebben is nog voor de 4wd en die is 2cm op de wielbasis korter, dat is te overzien...

    Anders origineel Carson bestellen.... Volgens de manual gaat het om art.nr. 500803028
    https://www.hobbydirekt.de/Neuheite...o-934RSR-Carson-803028-500803028::255374.html
    Maar uitverkocht......
    Overal waar ik hem zie is die uitverkocht.
    Dan lijkt het mij dat het al een verouderd model is, en dan toch ook weer niet:
    https://www.carson-modelsport.com/d...delle1516/produktdetails.htm?sArtNr=500409033
    (actueel product)

    Maar de prijzen die ik (over de grens) zie zijn wel goedkoper dan die FG, hoewel rond de 130 euro niet ver van de FG prijs is. Gezien de topicstarter uit Utrecht komt, zoek eens contact met 2brothersrc die ook Carson levert en vraag ze of ze de body kunnen leveren.
     
  6. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    Ik denk dat je alleen bij FG zult uitkomen.
    Die maken nog een korte en lange uitvoering van een Porsche, maar volgens mij niet meer het model die jij hebt.
     
  7. Jan rc

    Jan rc

    Lid geworden:
    21 okt 2018
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Utrecht
    Hey allemaal,
    Leuk om alle reacties te lezen. En tevens ook weer wat wijzer geworden. Mede door de link die zijn gegeven.
    Maar idd wat gossie al schreef, niet meer het oude model te vinden, of uitverkocht. Ga het zeker nog eens proberen bij 2brothersrc, en volgens mij zijn ze ook vaak op de rc club Utrecht, te vinden.(club langs de zuilensering) voor degene die bekend zijn in Utrecht.
    Wil uiteindelijk wel weer die originele kap er op hebben.
    Echt zo stom geweest, om voor de eerste keer, na langs tijd, te rijden MET kap erop!!
     
  8. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Laatst bewerkt: 29 okt 2018
  9. Jan rc

    Jan rc

    Lid geworden:
    21 okt 2018
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Utrecht
    Thanks Ruudxd,
    Zojuist ff op de site gekeken, en idd mooi kap van Porsche. Helaas niet het oude type, maar wel evt goed alternatief!

    Tevens bij deze een oproep/vraag, voor degene die nog zo originele oud type van carson 1/5 Porsche oranje kap hebben liggen, en kwijt willen, laat aub het weten!
    Alvast bedankt.
     

Deel Deze Pagina