FF9 HF moduul valt na +/- 20 sec uit? daarna meteen na opst.

Tadango

Forum veteraan
Ik heb een FF9 maar nu valt het HF deel steeds uit na 20 sec. ongeveer. Als ik de zender uit en aan doe gaat hij aan maar zodra hij klaar is met laden valt hij meteen uit. Als ik hem 30 sex uit doe blijft hij weer 20 sec aan.....

Hij deed het de eerste minuten goed maar toen ik het HF moduul aanraakte ging hij opeens uit en aan. Met een tikje daarna steeds even uit.

Stuk?? :( Solderingen zijn na te kijken maar dit lijkt een ander probleem.....

hmm, dat zijn wel erg korte vluchtjes :wink:

module wordt niet heet?(lijkt me trouwens wel lastig in zo'n korte tijd)

Dan lijkt me dat wel zo safe om dit ff naar de reparatiedienst te sturen. of even contact opnemen met iemand die je vast wel kent op dit forum.

vliegen?? daar ben ik nog niet aan toegekomen ;)

Hij lijkt de kristal houder te zijn. Zodra ik deze iets naar onderen druk doet hij het. Laat ik hem los dan niet meer...... mmh

zitten die dingen daar ook al?
enig idee hoe die fet overbelast is?(zender aan met ingeschoven antenne???)

hoe kan het dan eigenlijk dat die het 20s doet?

geen idee. Als hij een tijd uitstaat doet het hij zo een paar minuten... daarna gaat hij uit. Hoe langer je wacht hoe langer hij het doet. Als je hem lang eruit laat en bij een lamp houd doet hij het ook niet, lijkt dus een warmte probleem. 1 fet (kan niet lezen wat voor 1 maar het lijkt een 4.54 volt stabilisator) heeft een beschadiging, alsof hij verbrand is. Die blijft alleen netjes 4.54 volt houden........

2e hands maar de zender was nooit gebruikt. Ziet er ook super nieuw uit met alle folie erop enz. Geen vlekje :)

met als smoes, ik had hem voor een boot gekocht maar dat mag niet op 35Mhz.... Ik zal die duitser eens aanspreken ;) Gelukkig is het wel te repareren door corrien vermoed ik....

WERK!!!!!!! De één z'n dood.....

Dit ziet er naar uit, dat de vorige eigenaar de accu een klein beetje helemaal verkeerdom heeft aangesloten. Alleen het zendermodule ter reparatie inleveren/opsturen kan, maar het voedingscircuit van het impulsdeel moet ook eigenlijk even worden bekeken!

er staat netjes een 9.4 (accu nu ;)) volt op als voeding en ik zie ook netjes een data signaal. Lijkt goed. Zender werkt ook goed. Voeding kan niet andersom door het stekkertje (servo type) toch?

Hij werkte eerst ook nog wel en werkt ook iets warm. Nu niet meer terwijl hij nog wel aangeeft dat hij werkt... voor enkele minuten.

Het stekkertje kan inderdaad niet verkeerdom zolang de achterwand er op zit. Zonder achterwand kan het dus wel fout. De accu verkeerdom opladen kan ook. Zelf een accu knutselen en de draden verwisselen is ook nog een mogelijkheid. Waarschijnlijk kan ik er nog wel meer bedenken.

Je moest eens weten welke inventiviteit modelbouwers aan de dag leggen om het fout te doen.

Back