FF9 in combinatie met simulator

• Topicstarter Topicstarter Harpert
  • Startdatum Startdatum
H

Harpert

Guest
Ben sinds een dag of wat de trotse bezitter van een FF9...

Tot nu toe deed ik het met een MC-12 van Graupner...

Als simulator gebruik ik REFLEX.... Ik heb dan ook een USB adapter met daaraan een minijack plug.
Dit werkt prima in combinatie met de MC-12, maar als ik diezelfde plug met behulp van een adpaterkabel op de FF9 aansluit ontvangt Reflex geen enkele sturing. Wel herkent het programma dat de zender aangeschakeld wordt.

Wie weet wat er precies fout gaat. De manual geeft geen antwoord. Ik denk dat wellicht "ring" en "tip" van de plug omgekeerd moeten worden??

Graag jullie input....................

Harpert

Harpert bij mijn werkt alles goed zonder dat alles ömgebouwd moest worden. Als hij je zender herkent bij inschakelen kun je hem niet calibreren?
Jeroen

kalibreren kan niet

jmwolters zei:
Harpert bij mijn werkt alles goed zonder dat alles ömgebouwd moest worden. Als hij je zender herkent bij inschakelen kun je hem niet calibreren?
Jeroen

Nee, calibreren gaat juist niet..

Ik heb de kabel omgezet naar de "mono" stand van Futaba
Ik heb de zender in PPM mode geschakeld.
Inmiddels kan ik uitslagen zien, maar van -110% tot 0%
Calibreren helpt helaas niet.

De zender staat helemaal standaard. In het scherm met de servo weergave is
kanaal 1: Roll
kanaal 2: nick
kanaal 3: gas
kanaal 4: roer
kanaal 5: slaat vol uit naar boven tenzij ik de schakelaar aan de linkerzijde vooraan omhaal, dan vol naar beneden.
kanaal 6: pitch
kanaal 7: niet toegewezen
kanaal 8: draaipotmeter B (gyro)

Bij kalibreren komt een foutmelding.......................

Harpert

let wel op dat je je FF9 in een ACROBATIC programma moet zetten in het parameter menu en in ppm.
NIET in een heli programma, anders werkt reflex niet.

ACROBATIC

Dankjewel Gerard.....

Inderdaad.... DAT was de oplossing (die niemand verder ergens noemt)
PPM wist ik als van de website van REFLEX-SIM.DE maar Acrobatic stond er niet.

Het werkt nu als vanouds, maar met de nieuwe zender..
Overigens een TOTAAL ander gevoel deze FF9 vergeleken met de Mc12

Groet Harpert

youre welcome.

offtopic, hoe gaat het met je heli vliegen harpert?
volg het zon beetje vanaf het begin.

ikzelf heb gister voor het eerst vol nose in gevlogen en gehooverd, een mijlpaal bereikt :lol:

gerard_nl zei:
youre welcome.

offtopic, hoe gaat het met je heli vliegen harpert?
volg het zon beetje vanaf het begin.

ikzelf heb gister voor het eerst vol nose in gevlogen en gehooverd, een mijlpaal bereikt :lol:

Op zich gaat het PRIMA... het ontbreekt mij echter regelmatig aan tijd...
Daarbij komt dat de NOVA in reparatie staat. Op een clubavond in Almere ontdekte Rob (ik ben hem opnieuw dank verschuldigd) dat er toch een wat vreemde "tik" in de staartbuis zat. Na het openmaken bleek dat het lager niet volgens de regelen der kunst was aangebracht.
Nu heb ik dus een nieuwe buis moeten bestellen alsmede lagers e.d.

Dat hab ik keurig bij Robbe gedaan, maar die leveren dus mooi niet in Nederland. (kartelvorming)
Dus nu alle bij Machiel besteld en 20% meer kwijt.....

Ik hoop morgen alles binnen te hebben en MANNDAG mijn eerste (proef) vlucht te kunnen maken op de club. Overigens heb ik EINDELIJK mijn nieuwe FF9 binnen. Dus dit weekeinde flink programmeren. Maar wellicht vlieg ik maandag a.s. gewoon met de MC12. Per slot weet ik daarvan dat ale goed ingesteld staat.

Hooveren gaat prima... Ook een achtje vliegen wil al best, maar Nose in blijft voorlopig crashen op de sim...

Ik moet blijven oefenen (dus tijd nodig)
Gefeliciteerd met je eerste echte nose-in.... wanneer ben jij begonnen?

Groet Harpert

mijn eerste vlucht was in februari, vlieg nu al rond in alle richtingen, ook nose in.
nu verder alles goed vertrouwd maken, remote nose in cirkels etc en dan gaan we langzamerhand richting rolls en loops.

Back