ff9 leerlaar/leerling instelling

is het mogelijk om in ff9 zender de leerlaar 100% te zetten en de leerling bv 50% / 60% toe tekennen.
ik kan dat namelijk niet vinden.
heeft iemand hier ervaring in.

bij de FF9 kan je meen ik niet "bij mixen" dan heeft de leraar of alles of niks.
de enigste welke kunnen bijmixen op de functies zijn de 9zwcII en de fc28 meen ik.

tenminste als je dat bedoelt.
wel kan je de leraar zender op flinke uitslagen laten vliegen en de leerling op kleine in zijn eigen zender, zodoende dat als je overpakt dat je dan op de instellingen van de master zender vliegt.

lege eens precies uit wat je bedoelt manus, ik geef boven 2 dingen aan maar dat zijn verschillende dingen, ik weet niet precies wat je wil gaan doen.

wil je met 2 ff9's gaan werken ?
en dan 1 als master ander als leerling, met de master grotere uitslagen als de leerling of wil je tijdens dat de leerling aan het vliegen is met de master zender "bij" kunnen sturen zonder de complete heli over te nemen ?

als je even duidelijk laat weten wat je wil kan ik je wel helpen.

ik heb twee ff9 de ene voor de leerlaar en de ander voor de leerling.
ik wil ten alle tijde mee kunnen sturen,
en in geval van nood een schakelaar om gooien en alles over nemen,
dus ik heb 100% en de leerling eventueel 50% .
kan ik dat in de zenders programmeren.

nee dat gaat helaas niet, de ff9 bied geen mogelijkheid om "mee te sturen" zonder compleet over te nemen.
je zal altijd de switch moeten bedienen en dan neem je compleet over en doet de leerling zender niks meer

de enigste die dat kunnen zijn de 9zWCII en de FC28

Hallo,

Misschien een ideetje die ik toepas met mijn FC18V3 :
Voor een bepaald acro-model programmeer ik de dual rate van rolroeren en hoogteroer op de leraar-leerling-schakelaar, zodat als de leerling vliegt, dat hij x% van de uitslag krijgt.
Bij de FC18V3.x kun je zowieso in het leraar-leerling menu definieren dat de leerling slechts de helft van de uitslag krijgt.

Ik weet nu niet of je die leraar-leerling knop op de FF9 (F of H) ook voor andere doeleinden kunt definiëren, volgens de handleiding blz 35 kun je dual rate definiëren op de knoppen van A tot H, dus zou wel mogelijk zijn.
Op blz 40 (trainer-function) staat ook het volgende te lezen :
"Set student 9C to PPM (required regardless of receiver’s modulation)
Set up dual/triple rates and exponential (D/R,EXP) on student 9C: see p. 35."

Handig toch, die handleidingen !
Olivier

ja maar hij bedoelt of ie mee kan sturen zonder de gehele controle over te nemen, dat gaat niet met de FF9

erg jammer, want dat helpt enorm bij het leren vliegen.

Hallo,

Ik antwoord nochtans wel degelijk op zijn vraag :
"is het mogelijk om in ff9 zender de leerlaar 100% te zetten en de leerling bv 50% / 60% toe tekennen. Ik kan dat namelijk niet vinden. Heeft iemand hier ervaring in?"

Olivier

Nee, dat kan niet. Bij de FC18 en bij de FC28 kan dit overigens wel, maar pas vanaf V3.1.

Back