ff9 => mixen hoogte en rolroeren bij shockflyer

• Topicstarter Topicstarter Shark
  • Startdatum Startdatum
S

Shark

Guest
Mijn toekomstplan is om een dubbeldecker shockflyer te maken, maar zou er graag iets extra bij instellen. Wanneer ik hoogte neem met mijn hoogte roer, dat mijn rolroeren ook een beetje mee hoogte nemen.

Ik gebruik 2 servo's voor de rolroeren en 1 voor de hoogte roer, wil dus via switch B op op mijn zender deze mix kunnen aan en uitzetten, heb al veel geprobeert en opgezocht, met de handleiding er naast, enkele mixers uitgetest, maar geen resultaat.

Ik ga een 6 kanaals ontvanger gebruiken met de volgende setup:
ch1: rol
ch2: hoogte
ch3: gas/trottle
ch4: richting

dus heb ch 5 en 6 nog over voor een 2de servo voor een rolroer

verder had ik nog gelezen dat dit vooral bij pylonracers word gebruikt, even daar gaan zoeken, maar niets gevonden, weet iemand de goede configuratie?

Groetjes Kevin

Ik kijk net even in het menu van mijn FF9 Super en volgens mij moet je de mix "Ailvator" hebben. Anders pak je toch gewoon 1 van je vrije mixers.

ailvator maakt gebruik van 2 servo's op hoogte die kan mee kunnenlopen met rol om de rolsnelheid te verhogen (en evt torsiekrachten in de staart te verminderen)

Waarschijnlijk is het gebruik van twee vrije mixers de aangewezen weg. De beide aileron servo's maken dan gebruik van ?? afhankelijk van je zender menu.
Op mijn 3D brandstof kist heb ik hoogte en rolroer op die manier met elkaar gekoppeld om extreem te loopen. De meeste lichte E kisten lijken het niet echt nodig te hebben dankzij de grote (hoogte) roeren.

Erik

Erik van Nes zei:
ailvator maakt gebruik van 2 servo's op hoogte die kan mee kunnenlopen met rol om de rolsnelheid te verhogen (en evt torsiekrachten in de staart te verminderen)

bedankt al voor de uitleg, kon niet goed uit aan wat in de handleiding staat, perfecter dan deze verklaring kan niet! Maar dit heb ik niet nodig, gebruik 1 servo voor hoogte

Erik van Nes zei:
Waarschijnlijk is het gebruik van twee vrije mixers de aangewezen weg.

Idd, heb voor de "linkerflap" en "rechterflap" apart een mixer genomen, wel beetje moeten uitzoeken hoe deze mixers werken, maar ben er uiteindelijk uitgekomen :P

mercikes allemaal! 8)

wat zou er gebeuren als je....
zeg maar 2 eleverons hebt...
dus dat je de airons laat mesturen met het hoogte roer, en het hoogte roer me laat aironnen?

dan zou je heeel scherp kunnen sturen!(denk ik) :twisted:

maar dat is eigenlijk wel :offtopic: of niet?

pepijn-zager zei:
wat zou er gebeuren als je....
zeg maar 2 eleverons hebt...
dus dat je de airons laat mesturen met het hoogte roer, en het hoogte roer me laat aironnen?

dan zou je heeel scherp kunnen sturen!(denk ik) :twisted:

maar dat is eigenlijk wel :offtopic: of niet?

dit is volgens mij volledig hetzelfde denk ik? de rolroeren op de vleugels mee hoogte laten nemen wanneer ik hoogte neem met mijn hoogte roer.. Ga dit nu niet echt nodig hebben, maar vind het wel eens een "uitdaging" om eens uit te testen bij een depron flyer :)

Back