Hallo allemaal Ik ben met een fg mardner bezig ik heb er een nieuwe zuiger en nieuwe cilinder er op gezet en nieuwe pakkingen maar ik vroeg me af als je hem hebt gestart op de basis afstelling en ga er dan mee rijden en stel hem dan met de warmen motor af is het dan normaal als die weer afgekoeld is niet meer wilt starten en dan moet ik hem weer op de basis afstelling zetten voordat die het weer doet het lijkt mij toch naar een keer afstellen moet het toch goed wezen? Gr l-boekie
Het moet wel eerst even inlopen allemaal. In het begin is het even zoeken dat je motor blijft lopen.later als het ingelopen is word het wel beter.er kan ook elders iets niet helemaal goed zitten.vuil in de carb bijv. Of een niet zo lekkere bougie. Heb jij ook een nieuwe bougie erin gezet bij de montage van je nieuwe spulletjes? Grt Tom
Hey Tom bedankt voor het reactie Alles is haast nieuw ook de bougie maar als er iets niet goed zal wezen dan zal die ook niet goed lopen maar dat doet die dan wel maar na dat ik er mee hebt gereden en de volgende dag weer wilt rijden dan moet ik weer opnieuw beginnen met afstellen maar a het meschien komen omdat het mengsel te vet is?
De motor zal gewoon moeten starten en lopen met de oude afstellingen, aan te bevelen is wel om de eerste tank hem iets rijker te houden zodat de zuiger en zuigerveer die passen naar de cilinder.
Ik heb het vanmiddag weer geprobeerd en naar 1 keer starten liep die gelijk weer een beetje bij stellen en hopa ik kon weer fijn rijden maar na het rijden laten afkoelen en niet meer aan te krijgen net als de vorige keer het lijkt wel dat die dan te veel benzine krijgt want de bougie er erg nat iemand nog idee wat er fout gaat ik weet het even niet meer het lijkt mij gewoon als ik hem 1 keer goed afstel dan moet het toch goed wezen lijkt me?
Dat klopt volledig, want mijn Marder had dat probleem niet (en nog steeds niet, hij is alleen niet meer van mij).... Waaruit je zou kunnen afleiden dat je afstelling blijkbaar niet "goed" is....
Chokeklep wel helemaal open? Want natte bougie wijst op teveel brandstof, teveel olie, sproeier te ver open, hevelen brandstof (kan niet, want tank zit lager dan carb). Anders ff naar de "specialist" zoals hierboven werd gezegd