FG Mercedes SK 1834 (1:6)

Ik loop al een tijdje rond op dit forum en was een tijd geleden van plan om eens een Tamiya 1:14 truck aan te gaan schaffen. Die dingen zijn echt heel erg betalbaar op bijvoorbeeld Stellamodels en het leek me wel een mooi klusje voor de donkere winteravonden. Maar aangezien ik inmiddels van elektro ben overgestapt naar nitro moest ook de truck maar iets anders worden. En nu is hij er eindelijk:

(klikbaar)

Het is een FG Sportsline 04 chassis in de truck-uitvoering, dus breder, grotere wielen en andere ophanging. Hij heeft een standaard 23 cc G230 motor met alleen een beter luchtfilter. Hij is gespoten met Tamiya SP verf in rood, zwart, wit en zilvergrijs.

Hoewel het chassis voor het grootste deel al opgebouwd is ben je voor de rest aan jezelf ovegeleverd, wat FG betreft. Fatsoenlijke documentatie hebben ze nog nooit van gehoord. Dus voor het monteren van de besturingselektronica en -mechanica moet je het hebben van foto's op internet en hulp op bijvoorbeeld www.rcbigscaleforum.nl.

Zijn hier nog meer FG truckers?

hij is best wel heel erg groot... Gaaf!!!
Mare beetje jammer dat die site troep afgeeft.. (in de zin van pop-ups etc...

Misschien tijd voor een nieuwe broswer. :D Serieus, installeer een pop-upblokcer zoals de Google Toolbar of download IE7.

Direkte link naar het plaatje: http://img233.imageshack.us/img233/637/img8193lt6.jpg

Maar goed, ik denk dat ik nog 1 of 2 keer ga rijden en dan maak ik hem klaar voor de winter. Dan ga ik heb (bijna) helemaal uit elkaar halen en goed schoonmaken. Hij zit nu vol met stof, zand en blaadjes. :)

Back