hallo, ik ga beginnen met de bicscale wagens en wat is leuker fg monster of marder? hoe hard gaan ze ongv.? heb wel wat verstand van 2 tact motoren dus dat is wel handig lijkt me en kan hier ook een pitstop motor op en loopt ie dan nog harder?
het verschil is de begaanbaarheid dr mee. met die monsterbanden kan je door zachtere grond. ook heuvelachtiger landschap, doordat hij hoger op zn poten staat. trekt ook sneller wheelys, kan nadeel zijn of voordeel (net hoe je het bekijkt..). ik zou lekker het standaard motortje dr op laten zitten, (26cc zenoah), gaat hard zat, en om nou als beginner gelijk aan een opgevoerd blokkie te beginnen... Groeten, Ruben
Marder en Statuim ligt nog stabier dan Monster marder en statuim is lager dan monster ofwel neem gewoon hpi baja!
marder Koop gewoon wat jij leuk vind,,,, Heb ik ook gedaan. Elke auto heeft zo zijn voor en nadelen. Met een 26cc is hij krachtig genoeg. ik zou er eerder een andere uitlaat er bij kopen in plaats van een pitstop blok.
dus de marder is toch het beste. Wat zijn de afmetingen van beide autos fg monster en marder? welke weegt meer? hoe hard gaat een marder alleen met fatpower en marder met pitstop 23cc 5.3pk en samba dus samen ongv. 6 pk.
marder weegt rond de 9 kilo (fabrieksopgave) en monster met die banden denk een kilo of iets meer. zijn allebei rond de 69 cm lang. geloof mij, leer eerst maar eens rijden zonder al die dingen dr op, en kijk daarna eens verder voor een uitlaatje of iets. snelheid is niet alles.. je heb meer aan trekkracht, zeker offroad. stel dat je 80 km/u rijd(ik zeg maar wat hoor ) offroad, dan rijd je alles kapot.. en t gaat standaard al hard zat . Groeten, Ruben
afmeting van monster en marder is ZELFDE bij monster heb alle 4 draagarm precies zelfde ook 8 demper marder 4 of 2x2(instelbaar alleen bij marder RACE) draagarm zelfde en heb maar 4 demper EN Chassis van Marder en monster is zelfde monster weegt meer grote banden en meer dempers mij advies KOOP gewoon wat jij willen via mij andere forum: ja marder, monster beetle, baja, monstertruck, stadiumtruck, monster beetle pro. herbben allemaal het zelfde chassis, op een paar specifieke kenmerken na. zo hebben de monster en stadium en beetle pro ander draagarmen en 4 schokbrekers meer een ander schocktower en zijplaten. baja heeft andere wielen en een alu rol kooi. op dat soort kleine dingen na zijn het alleemaal een marder chassis. sportsline kort middel en lang hebben ook maar 2 verschillen. andere body en kortre chassis plaat verder zijn ze allemaal het zelfde. dus conclusie: FG levert eigelijk maar 4 type autos: 1 marder chassis, 2 leopart chassis, 3 onroad sportsline chassis, 4 forumle 1 chassis. en dan alle chassis zijn in een versie als zijn de evo, competition, sporsline, ecoline enz leverbaar
hoe hard je kan hangt van zoveel factoren af dat daar moeilijk een uitspraak in te doen is..... welke tandwielen welke ondergrond welke banden hoe is je motor(hoog toerental/hoog koppel) Hoe snel is jouw BigScale? hier zie je hoe snel offroad auto's ongeveer gaan op de baan van mrce, een aardige indicatie van hoe hard ze kunnen
De snelheid ligt beduidend lager dan wat we graag zouden geloven... De waarheid (meting met lasergun) kan dan wel eens hard aankomen... Ik ben vrijwel elke week op de baan in Elshout aanwezig, de lasergun is er dan ook (voor diegenen die willen weten wat hun auto doet)... Bij off-road rijden is de topsnelheid minder van belang dan de trekkracht... een standaard 26cc heeft meer als genoeg trekkracht om vooruit te komen... Als je echt niet weet wat je moet kopen, ga dan eens naar een bash of meeting en kijk wat daar rond rijdt (en hoe het rijdt)... misschien dat dat het maken van een keuze makkelijker maakt!
onderhoud Hallo, Ik ben Marco en sinds twee dagen de trotse eigenaar van een FG Marder. Voor mij is dit allemaal nieuw en moet veel lezen om het een beetje te kunnen begrijpen. Ik ben nu aangekomen aan de vraag hoe je het best de wagen kunt onderhouden. De plastic delen doe ik gewoon met een afwasmiddel licht schoonmaken. Kan iemand mij uitleggen hoe je het best de tandwielen en de wielophanging kunt reinigen en waar kan ik dit het best mee invetten? alvast bedankt voor de reactie.
Ik dacht dat FG de tandwielen open en bloot had en daar zou ik geen vet op doen, dat trekt alleen maar vuil aan.Wat ik altijd gebruik om vetresten van de uitlaat mee weg te halen is het zogenaamde contact cleaner, alles wat vettig is haal je er mee weg. Dus ook tussen de lagers en dat moet niet
ik heb zelf een fg monster fg marder en een baja gehad en met de fg monster heb ik egt het meeste plezier mee gehad beetje springen wheely's enzo ik zou voor de fg monster gaan ( dat is mijn meening )