fg monster of marder voor beginnen.

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door tom., 17 aug 2008.

  1. tom.

    tom. Guest

    hallo,

    ik ga beginnen met de bicscale wagens en wat is leuker fg monster of marder?
    hoe hard gaan ze ongv.? heb wel wat verstand van 2 tact motoren dus dat is wel handig lijkt me en kan hier ook een pitstop motor op en loopt ie dan nog harder?
     
  2. charger

    charger

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    681
    Locatie:
    Naaldwijk(nl)
    het verschil is de begaanbaarheid dr mee. met die monsterbanden kan je door zachtere grond. ook heuvelachtiger landschap, doordat hij hoger op zn poten staat. trekt ook sneller wheelys, kan nadeel zijn of voordeel (net hoe je het bekijkt..). ik zou lekker het standaard motortje dr op laten zitten, (26cc zenoah), gaat hard zat, en om nou als beginner gelijk aan een opgevoerd blokkie te beginnen...

    Groeten,

    Ruben
     
  3. Vinniie

    Vinniie

    Lid geworden:
    5 aug 2008
    Berichten:
    311
    Locatie:
    Spijkenisse
    Marder en Statuim ligt nog stabier dan Monster
    marder en statuim is lager dan monster

    ofwel neem gewoon hpi baja!:)
     
  4. RonW

    RonW

    Lid geworden:
    27 apr 2007
    Berichten:
    652
    Locatie:
    Ommen
    marder

    Koop gewoon wat jij leuk vind,,,,
    Heb ik ook gedaan.
    Elke auto heeft zo zijn voor en nadelen.

    Met een 26cc is hij krachtig genoeg.
    ik zou er eerder een andere uitlaat er bij kopen in plaats van een pitstop blok.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 dec 2015
  5. tom.

    tom. Guest

    dus de marder is toch het beste.
    Wat zijn de afmetingen van beide autos fg monster en marder?
    welke weegt meer?
    hoe hard gaat een marder alleen met fatpower en marder met pitstop 23cc 5.3pk en samba dus samen ongv. 6 pk.
     
  6. charger

    charger

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    681
    Locatie:
    Naaldwijk(nl)
    marder weegt rond de 9 kilo (fabrieksopgave) en monster met die banden denk een kilo of iets meer. zijn allebei rond de 69 cm lang.
    geloof mij, leer eerst maar eens rijden zonder al die dingen dr op, en kijk daarna eens verder voor een uitlaatje of iets.
    snelheid is niet alles.. je heb meer aan trekkracht, zeker offroad. stel dat je 80 km/u rijd(ik zeg maar wat hoor ;)) offroad, dan rijd je alles kapot.. en t gaat standaard al hard zat ;).

    Groeten,

    Ruben
     
  7. Vinniie

    Vinniie

    Lid geworden:
    5 aug 2008
    Berichten:
    311
    Locatie:
    Spijkenisse
    afmeting van monster en marder is ZELFDE bij monster heb alle 4 draagarm precies zelfde ook 8 demper
    marder 4 of 2x2(instelbaar alleen bij marder RACE) draagarm zelfde en heb maar 4 demper

    EN Chassis van Marder en monster is zelfde

    monster weegt meer grote banden en meer dempers

    mij advies KOOP gewoon wat jij willen:D

    via mij andere forum:

    ja marder, monster beetle, baja, monstertruck, stadiumtruck, monster beetle pro.
    herbben allemaal het zelfde chassis, op een paar specifieke kenmerken na.
    zo hebben de monster en stadium en beetle pro ander draagarmen en 4 schokbrekers meer een ander schocktower en zijplaten.
    baja heeft andere wielen en een alu rol kooi.

    op dat soort kleine dingen na zijn het alleemaal een marder chassis.

    sportsline kort middel en lang hebben ook maar 2 verschillen.
    andere body en kortre chassis plaat verder zijn ze allemaal het zelfde.

    dus conclusie:

    FG levert eigelijk maar 4 type autos: 1 marder chassis, 2 leopart chassis, 3 onroad sportsline chassis, 4 forumle 1 chassis.

    en dan alle chassis zijn in een versie als zijn de evo, competition, sporsline, ecoline enz leverbaar
     
  8. Magic2002

    Magic2002

    Lid geworden:
    6 feb 2005
    Berichten:
    254
    Locatie:
    ZW -Brabant
    hoe hard je kan hangt van zoveel factoren af dat daar moeilijk een uitspraak in te doen is.....
    welke tandwielen
    welke ondergrond
    welke banden
    hoe is je motor(hoog toerental/hoog koppel)

    Hoe snel is jouw BigScale?

    hier zie je hoe snel offroad auto's ongeveer gaan op de baan van mrce, een aardige indicatie van hoe hard ze kunnen
     
  9. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    De snelheid ligt beduidend lager dan wat we graag zouden geloven... De waarheid (meting met lasergun) kan dan wel eens hard aankomen... Ik ben vrijwel elke week op de baan in Elshout aanwezig, de lasergun is er dan ook (voor diegenen die willen weten wat hun auto doet)...

    Bij off-road rijden is de topsnelheid minder van belang dan de trekkracht... een standaard 26cc heeft meer als genoeg trekkracht om vooruit te komen...

    Als je echt niet weet wat je moet kopen, ga dan eens naar een bash of meeting en kijk wat daar rond rijdt (en hoe het rijdt)... misschien dat dat het maken van een keuze makkelijker maakt!
     
  10. Marco40

    Marco40 Guest

    onderhoud

    Hallo,

    Ik ben Marco en sinds twee dagen de trotse eigenaar van een FG Marder.

    Voor mij is dit allemaal nieuw en moet veel lezen om het een beetje te kunnen begrijpen. Ik ben nu aangekomen aan de vraag hoe je het best de wagen kunt onderhouden. De plastic delen doe ik gewoon met een afwasmiddel licht schoonmaken.

    Kan iemand mij uitleggen hoe je het best de tandwielen en de wielophanging kunt reinigen en waar kan ik dit het best mee invetten?

    alvast bedankt voor de reactie.
     
  11. Oversized_RC

    Oversized_RC

    Lid geworden:
    22 feb 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Vlak bij Emmen
    Ik dacht dat FG de tandwielen open en bloot had en daar zou ik geen vet op doen, dat trekt alleen maar vuil aan.Wat ik altijd gebruik om vetresten van de uitlaat mee weg te halen is het zogenaamde contact cleaner, alles wat vettig is haal je er mee weg. Dus ook tussen de lagers en dat moet niet
     
  12. beekman15

    beekman15

    Lid geworden:
    21 jun 2009
    Berichten:
    701
    ik heb zelf een fg monster fg marder en een baja gehad en met de fg monster heb ik egt het meeste plezier mee gehad beetje springen wheely's enzo

    ik zou voor de fg monster gaan ( dat is mijn meening )
     
  13. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    denk je niet dat hij er al 1 heeft ? gezien de datum van topic : 17 augustus 2008, 12:17;)
     

Deel Deze Pagina