FG MT body spuiten met autolak?

• Topicstarter Topicstarter Dutch_one
  • Startdatum Startdatum
D

Dutch_one

Guest
Hallo,

Ik wil een project voor een showkap gaan beginnen en wil dus mijn kap spuiten, maar kan een body voor een fg kap tegen metallic autoverf? wel met hechtmiddel voor plastic?

want van sommigen hoor ik dat hij er niet tegen kan en heel zwak word.
ik wil dit graag zeker weten want ik vind het zonde om een kap van 80 euro weg te kunnen gooien anders.

\\mvg.

Autolak is veel te hard voor op Lexan te spuiten.

Lexan is Flexible en als de verf dat niet is dan staan de scheuren er zo in. Dan is het nog maar te vraag hoe het zal hechten ook na het aanbrengen van Primer.

Het is heel simpel.... je kap zelf kan best tegen autolak, op dat vlak geen probleem... maar omgekeerd, kan autolak niet tegen je kap!!! en daarmee bedoel ik, autolak ik een verfsoort die "hard" wordt, maw breekbaar.
Je kap is van lexan, een flexibel materieel. Spuit je kap met autolak, en bij het minste dat deze plooit zie je de autolak zo barsten en afschilferen. Daar gaat al je werk....

koop speciale verf voor lexan (= polycarbonaat) en je zal véél langer plezier aan je werk hebben!!

Autolak kan wel op een flexibele ondergrond

Je kunt zo'n kap dus gewoon wel spuiten met autolak.
Het enige wat je bij de lak moet mengen (of laten mengen) is een additief voor een flexibele ondergrond.

Dat additief heet elastificeerder, elke lakfabrikant van enige betekenis heeft zoiets in z'n programma.
Dit additief zorgt ervoor dat de lak flexibel genoeg wordt voor je te spuiten ondergrond en dat er een goede hechting wordt gewaarborgd.

Moet dus geen punt zijn...... (ja wel bij Karwei want die verkopen geen autolak) ;-)

Greetz,
Frank

Back