beste
Ik heb zopas mijn spur tandwiel van de FG monster beetle stuk gereden,
het is een plastic tandwiel, de tanden zijn volledig afgesleten zoals te zien op volgende foto :
Kennisgeving voor omleiding
Na enig zoeken ben ik tot de conclusie gekomen dat als de wagen tijdens een sprong neerkomt, de achterste draagarm die in plastic is ook iets doorbuigt, waardoor de draagarm tegen het tandwiel komt en het zo op de zijkant begint schuin af te slijten. Er zijn verschillende mogelijkheden, ofwel een alu draagarm, afstelling van de draagarm en spoor bijregelen, of een kleiner spur tandwiel, deze laatste lijkt mij wel het best, als de diameter van het tandwiel verkleint is het probleem automatisch opgelost.
Het spur tandwiel is 48T, nu is mijn vraag of ik daar een 46T of zelfs 44T mag opsteken? De tanden blijven evengroot, enkel het aantal tanden en de diameter van het tandwiel verkleint. Op die manier ben ik er erg goedkoop vanaf en hoef ik geen extra alu parts te steken (die misschien later wel nog zullen komen maargoed). Iemand een idee of dit een mogelijkheid is? Ik wil enkel weten of ik dit qua kracht overbrenging mag riskeren, en of ik verplicht ben het tandwiel aan de motoras ook te veranderen.
mvg
Ik heb zopas mijn spur tandwiel van de FG monster beetle stuk gereden,
het is een plastic tandwiel, de tanden zijn volledig afgesleten zoals te zien op volgende foto :
Kennisgeving voor omleiding
Na enig zoeken ben ik tot de conclusie gekomen dat als de wagen tijdens een sprong neerkomt, de achterste draagarm die in plastic is ook iets doorbuigt, waardoor de draagarm tegen het tandwiel komt en het zo op de zijkant begint schuin af te slijten. Er zijn verschillende mogelijkheden, ofwel een alu draagarm, afstelling van de draagarm en spoor bijregelen, of een kleiner spur tandwiel, deze laatste lijkt mij wel het best, als de diameter van het tandwiel verkleint is het probleem automatisch opgelost.
Het spur tandwiel is 48T, nu is mijn vraag of ik daar een 46T of zelfs 44T mag opsteken? De tanden blijven evengroot, enkel het aantal tanden en de diameter van het tandwiel verkleint. Op die manier ben ik er erg goedkoop vanaf en hoef ik geen extra alu parts te steken (die misschien later wel nog zullen komen maargoed). Iemand een idee of dit een mogelijkheid is? Ik wil enkel weten of ik dit qua kracht overbrenging mag riskeren, en of ik verplicht ben het tandwiel aan de motoras ook te veranderen.
mvg