Een van de laatste maanden voordat Andreas Gietz duitsland verliet, heb ik bij hem een Full GFK Spitfire gekocht. Schaal 1:4 met een spanwijdte van 2,62meter. Ik heb hem in de MK 9 uitvoering. Het volgende is al uitgevoerd:
- het staartwiel is al gemonteerd, compleet met frame.
- De vleugel uitgelijnd en de bevestigingspunten pasgemaakt. ( Hier wil ik nog
e.e.a. aan aanpassen.)
- Het stabilo uitgelijnd en verlijmd.
- De ailerons passend gemaakt in de vleugel en gemonteerd. ( Deze vallen er
heel mooi in.)
-De motorisering wordt de vertrouwde ZG62, maar dan met een MC Reeves
vertraging. ( Eenzelfde compleet gebouwde unit die Ralf M uit H compleet
had liggen, verdween probleemloos in de neus.....
)
De cockpit zal volledig gedetailleerd worden. De buitenkant wordt zoals de nederlandse Spitfire of zoals een PR MK9 in het roze ( kom maar met de reacties....
...)
Omdat ik ook niet alle wijsheid in pacht heb en ik nu al weet dat ik tegen enkele technische uitdagingen aan ga lopen, zal ik jullie tijdig verwittigen om mee te mogen denken. het wordt een project waar wel tijd in gaat zitten, maar ik hoop dat ik enig leesplezier kan verschaffen. Ik heb al enige foto's gemaakt en die probeer ik er van de week bij te voegen.
Martin
- het staartwiel is al gemonteerd, compleet met frame.
- De vleugel uitgelijnd en de bevestigingspunten pasgemaakt. ( Hier wil ik nog
e.e.a. aan aanpassen.)
- Het stabilo uitgelijnd en verlijmd.
- De ailerons passend gemaakt in de vleugel en gemonteerd. ( Deze vallen er
heel mooi in.)
-De motorisering wordt de vertrouwde ZG62, maar dan met een MC Reeves
vertraging. ( Eenzelfde compleet gebouwde unit die Ralf M uit H compleet
had liggen, verdween probleemloos in de neus.....

De cockpit zal volledig gedetailleerd worden. De buitenkant wordt zoals de nederlandse Spitfire of zoals een PR MK9 in het roze ( kom maar met de reacties....

Omdat ik ook niet alle wijsheid in pacht heb en ik nu al weet dat ik tegen enkele technische uitdagingen aan ga lopen, zal ik jullie tijdig verwittigen om mee te mogen denken. het wordt een project waar wel tijd in gaat zitten, maar ik hoop dat ik enig leesplezier kan verschaffen. Ik heb al enige foto's gemaakt en die probeer ik er van de week bij te voegen.
Martin