Fieldbox

Discussie in 'Beginners' gestart door stafhunter, 24 sep 2018.

  1. stafhunter

    stafhunter

    Lid geworden:
    21 jul 2018
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Tilburg
    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    Vond op internet in het Engels hoe je een Fieldbox kunt bouwen.

    Ik heb dit grotendeels vertaald naar Nederlands en tijdens het bouwen kwam ik erachter dat sommige paneeltjes niet klopte onderhanden paneel C 5mm te breed. En waar de accu komt moest ik ook wat aanpassen. Het was een leuk project om te doen alleen ik moet de lades nog maken en de deuvel bevestigen. Ook moet ik het paneel nog uitzagen tbv de power panel.

    FieldBox Plan

    Deze fieldbox is licht en zeer stevig. Het heeft een minimale kostprijs €15 om te bouwen heb je nodig multiplexplaat 1220x610/0.05mm-schroeven 2.5x16-deuvel ○30/350mm en houtlijm) je gebruikt slechts 77% van de plaat.
    De bodemplaat laadjes uitgezonderd.

    Het enige wat u nodig hebt is een decoupeerzaag om alle onderdelen te zagen en deze te verlijmen met houtlijm
    Eenmaal geassembleerd raad ik aan om de doos te verven met een paar lagen lak en af te werken met een vernis laag.

    De fieldbox biedt plaats voor een starter, de brandstof, de zender, een power panel en een accu en tevens heeft u twee laden zodat u gereedschappen, accessoires, propellers, gloeibougie-accu en nog veel meer kunt opbergen. Als u deze eenvoudige instructies opvolgt, kunt u genieten van een zeer mooie fieldbox, die licht van gewicht en zeer nuttig en compact is en dat voor een minimale prijs.

    U kunt zelfs een vliegtuigsteun plaatsen om uw vliegtuig gemakkelijk te onderhouden.

    Instructies voor montage:

    Eerst en vooral moet u de multiplexplaat 1220 x 610 mm in de onderstaande onderdelen zagen:
    fieldbox onderdelen:

    A 560 x 200 mm 1 stuk
    B 350 x 200 mm 2 stuks
    C 288 x 195 mm 1 stuk
    D 288 x 256 mm 1 stuk
    E 288 x 50 mm 1 stuk
    F 288 x 100 mm 2 stuks
    G 200 x 20 mm 1 stuk
    H 200 x 106 mm 1 stuk
    I/J 188 x 50 mm 2 stuks
    K 188 x 95 mm 1 stuk
    L/M182 x 50 mm 2 stuks
    N 150 x 150 mm 1 stuk
    O 110 x 300 mm 1 stuk

    Houd altijd rekening met de manier waarop u elk paneel zaagt. Je moet naar de richting van de graan kijken. Dit is het snijpatroon dat u moet volgen om de zaagsnede in uw paneel te optimaliseren zodat deze niet gaat splinteren:

    Het paneel N moet diagonaal worden gesneden om de zijden van de driehoekige brandstofkanhouder te maken.

    Zodra u de onderdelen klaar en geschuurd hebt, begint u met de basis van de fieldbox (deel A) en lijmt u de driehoeken gevormd door deel N op de rand van het bord, zoals beschreven op afbeelding 4.

    De volgende stap is om de twee verticale hoofdonderdelen van de fieldbox onderdelen (B) te plaatsen. Lijm gewoon de linker aan de kant waar de hoeken eerder waren gelijmd. Lijm vervolgens de achterkant van de fieldbox (deel D) op de basis (deel A) en het gelijmde deel B. Vervolgens lijmt u de andere verticale deel B op de basis en de achterkant van de fieldbox, met behulp van deel C als afstandhouder . Lijm onderdeel C en zorg ervoor dat je aan alle kanten een uitslag van 150 mm hebt (zie afbeelding 5).

    Nu kunt u het bovenste voorpaneel van de fieldbox (onderdeel F) op zijn plaats vastlijmen. Dan kunt u de binnenste separators op een "T" -manier lijmen, het eerste deel I verlijmen en vervolgens het deel J, zie afbeelding 6.

    Nu ontbreekt het enige onderdeel dat u nodig heeft om uw Control Panel en de batterij te plaatsen. Daarvoor moet je deel O eerst in 2 stukken zagen, zoals op afbeelding 7.

    Lijm ze vervolgens tegen deel A en B. Nu kunt u deel K (u kunt enkele ventilatiegaten boren) verlijmen tegen deze O-stukken. Als je dit hebt gedaan, plak je het stuk G bovenop de delen O en tegen het deel B zoals getoond in afbeelding 8.

    Het is tijd om een handvat te maken. U kunt elke deuvel gebruiken die bij uw behoefte past. Ik gebruik een deuvel van 3cm. Ik raad aan om deze te lijmen en vast te zetten met een schroef om er zeker van te
    zijn dat deze niet zal draaien of loskomen.

    Nu is het enige deel dat overblijft om de fieldbox af te maken, het bevestigen van de deksel op het bedieningspaneel. Je kunt dat doen met een paar kleine scharnieren maar ook door een plaatje te lijmen op de onderkant van de deksel. U moet het deksel zo zagen zodat het op uw bedieningspaneel past.

    De laden zijn het meest essentiële onderdeel om te passen. Je kunt er alleen één maken of je kunt proberen om 2 dezelfde maten of verschillende maten te gebruiken E/l/M/ voor de kleine lade je hebt nog een achterpaneel en grondplaat nodig voor deze.
    De grote lade heb je alleen F dus zijpanelen en grondplaat moet je nog zagen.

    Veel bouwplezier
     
    Huibert vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina