Fieldcard werkt met castle quick link kabel!!!!!

Goedendag

Ik ben sinds een paar dagen in bezit van een Mamba Max Pro icm een fieldcard.
Nu had ik er een quick link kabel bijgekocht zodat je de ontvangerbox niet elke keer hoeft open te maken. Dus ik de boel geinstalleerd sluit de fieldcard aan en....... er gebeurd niets:bad-words: Dus even gegoogled. en wat denk je de quicklinkkabel werkt alleen als de usb kabel is ingeplugd. Er moet 5v op de kabel komen want anders sluit hij het signaal van de ontvanger niet af. Dus ik denk: Dat gaan we uitproberen. En na wat proberen en solderen voila het werkt. Ik heb de batterijpack met dubbelzijdige tape vastgemaakt aan de card zodat het kabeltje nooit strak komt. Verder werkt het vlekkeloos. Dit lijkt me zeker voor de circuitrijders onder ons zeer handig aangezien die toch wel regelmatig de punch en dragbrake zullen verstellen.

Plaatje bij het praatje.

P1080733.jpg

P1080735.jpg

P1080737.jpg

P1080738.jpg

ik snap niet wat je probleem is / was ????

ik heb de fieldcard ook en heb gewoon een servo verlengkabel gebruikt om de esc kabel langer gemaakt en met een lus buiten de ontvanger gemaakt ,om zodoende de kaart op de ESC aan te sluiten zonder de ontvanger box los te maken , nu is het alleen een kwestie van de lipo aan de ESC te koppelen en de voorzien van spanning en voila het werkt .Kan dus gewoon in het veld op de spanning van de lipo , de ESC in programmeren zowel met de MMM en de MMPro.

zonder usb kabel , bv in het veld :

dia-car-no-computer.jpg

met usb kabel bv thuis

dia-car-computer.jpg

Laatst bewerkt:
Ander voordeeltje van de servo verlengkabel heb je als je een externe bec gebruikt. Je kunt dan de rode draad in de verlengkabel doorknippen, zodat je inderdaad de fieldcard kunt voeden vanuit de esc.

:oops:

ik schaam me kapot hier. Dit is echt een geval van waarom makkelijk doen als het moeilijk kan. Ik heb die quick link cable gelijk mee laten komen met esc en fieldcard en heb nooit aan de mogelijkheid van een servoverlengkabel gedacht. Echt oerstom van me........

Dus iedereen kan dit vergeten :p:p:p:p:p

ik snap niet wat je probleem is / was ????

ik heb de fieldcard ook en heb gewoon een servo verlengkabel gebruikt om de esc kabel langer gemaakt en met een lus buiten de ontvanger gemaakt ,om zodoende de kaart op de ESC aan te sluiten zonder de ontvanger box los te maken , nu is het alleen een kwestie van de lipo aan de ESC te koppelen en de voorzien van spanning en voila het werkt .Kan dus gewoon in het veld op de spanning van de lipo , de ESC in programmeren zowel met de MMM en de MMPro.

het feit dat ik voeding van een accupack nodig had was dat die quick link cable niet werkt als de lipo aangesloten zit en je echt 5v op de fieldcard moet zetten doormiddel van usb of in mijn domme idee een accupack:yes:

tsja ,

wat doet die quick link kabel dan ?Is dat zo speciaal ??(foto?)
is toch gewoon (in feite)een servo verlengkabel ?

niette min de oplossing is leuk gevonden..;)

Laatst bewerkt:
Het is denk ik iets meer dan een verlengkabel, het is een soort splitter. Maar ik vermoed dat er een kleine schakeling tussen zit die het signaal van de ontvanger onderbreekt, als je de field card / link aansluit. Kan het zijn dat je een aansluiting voor de regelaar en eentje voor de field card hebt, en dat deze verwisseld zijn? De fieldcard krijgt normaal gesproken stroom van de esc namelijk

het is idd een soort splitter die bekrachtigd moet worden via het kabeltje wat er los bijhangt waarna het kanaal naar de esc open gaat en de kant van de ontvanger gesloten. Deze splitterkabel is normaal gesproken alleen geschikt voor aan een computer omdat de fieldcard dan stroom krijgt door de usb kabel. Als je de fieldcard normaal aansluit (waar dat ding dus ook voor bedoelt is) werkt het splitterkabeltje niet want dan word die schakeling niet gemaakt.

@bricks ja je hebt idd een stekker voor de regelaar en 1 voor de field card maar die kun je geeneens omwisselen al zou je willen want de 1 is een mannetje en de ander een vrouwtje. ook is alles zo gelabeld dat je blind zou moeten zijn om het verkeerd aan te sluiten ;)

Back