Fieseler Storch : welke motor ?

Hoi allemaal,

ik zou graag de nieuwe 1/8 schaal versie van de Fieseler Storch kopen van BMI => http://www.bmi-models.com/site/index.php?i=3545

Op hun site raden ze de Spitz (type 85571) brushless motor aan samen met de Spitz (type 85503) regelaar. De motor is "slechts" een 20A motor.
Op een andere site zie ik dat ze de Hacker 30-16M aanraden. Dat is een 30A motor.

Ik twijfel er een beetje aan of het "standaard" pakket "genoeg" zal zijn voor het toestel ? Ik weet ook niet of die Spitz spullen van goede kwaliteit zijn ?

Daarom vraag ik jullie raad. Misschien hebben jullie er al ervaring mee ? Kan ik dit pakket gebruiken ? Of heb ik een krachtigere motor nodig ?

Welke winkel raden jullie aan om dit alles samen (zo goedkoop mogelijk) te bestellen ?

Groetjes en alvast bedankt,

Davy

Net mijn eerste brushless (toevallig een Spitz) gekocht dus ik kan er nu nog weinig over zeggen, modelbouwwinkelier (zo eentje van de oude stempel die alleen maar kwaliteit wil verkopen :wink: ) wist me wel te vertellen dat het goed spul is.

Hier is het lijstje van alle Spitz-motoren, die van jou lijkt me de 20 te zijn:
spitzqn8.jpg

Kijk naar het gewicht. Dit toestel gaat nog geen kilo wegen.
Met 3S en 20A zit je op 200 watt/kg.
Met dit type vliegtuig kan je toch geen rare acro doen, maar je hebt er wel al het vermogen voor.

"20" duidt een motor vergelijkbaar met een 3.5 cc. Dat zou normaal ruim voldoende zijn als verbrandingsmotor.

Het lijkt wel een groot vliegtuig, maar in feite is het een 1.4 meter vliegtuig met langere vleugels.

Vergelijk het met een "7 cellen elektrozwever", maar dan tweederde van het gewicht en minstenst anderhalf keer het vermogen en dan nog eens prop en motor rendements voordeel.
Het zal dus minstens 2 keer zo goed stijgen als een simpele elektro zwever. Lijkt mij ruim voldoende voor dit vliegtuig.

Back