fiesta motoriseren

misschien kennen jullie hem wel maar heb nog een oude fiesta 3.2m
mooie kist altijd puur zwever gevlogen aan de kust op de helling
nu heb ik hem nieuwe folie gegeven en verder opgeknapt en nu dacht ik
heb nog een emotor liggen en accus dus waarom niet motoriseren

heb alleen geen idee of de vleugels deze belasting wel aan kunnen
wie heeft er een idee
groeten

Graag wat meer specifieke info. Zoals: constructie van de vleugel. Waar is de hoofligger van gemaakt. Heb je balsa D-box. Boven en onder de vleugel. Hoe zwaar wordt'ie in de electrouitvoering. Hoe sterk is de electroaandrijving.

En, hoe wil je vliegen!?Aerobatics, speed of lekker ronddrijven in de thermiek? Wil je dat laatste gaan doen, dan kan het al snel. Enige waar je rekening houden is dat je een manier moet verzinnen om veilig uit (te) sterke thermiek naar beneden moet kunnen komen. Ik vondt rugvlucht altijd wel werken....

het is een oude zwever met houtbouw vleugels
2 hoofdliggers en voorkant volledig ingedekt
gewoon een normale bouwwijze dus

er zou een pakket van 13 cellen van 1500mah in gaan en een motor van robbe
deze set heeft op een hotliner gevlogen die het niet overleefd heeft
ging lekker hard toen dus moet volgens mij voldoende zijn voor de fiesta omhoog te brengen en lekker te termieken en hopelijk eventueel klein beetje aerobatics als looping en schroef

Jaren geleden een Fiesta gevlogen met 14 cellen en een Unger motor. De vliegeigenschappen gaan door het grotere gewicht echt omhoog. Alleen is het absoluut geen model om kunstvlucht te doen. Voorzichtig behandelen is het devies. Ook de hoogte afbouwen moet met beleid gebeuren anders gaan de vleugels negatief staan. Airlorons omhoog in de landing. Verder een uitstekend model en vooral: koesteren :D Ooit wordt het nog eens een echte oldtimer.

ik heb die ooit "verkracht" met een 1.5cc in de neus. Klimmen ging langzaam maar zeker.
Ik heb geen problemen gehad met de sterkte van de vleugels (tot aan de crash, grondimpakt overleven ze niet :D )

he bedankt
ga toch maar zijn lieve neusje eraf zagen denk ik dan
als iemand er nog een 2de hands weet te staan hoor ik 't wel
altijd makkelijk voor als er iets mis mocht gaan

groeten

En de ouderwetse manier maar dan ipv die segmantank een electromotor op 2 alu steunen die tussen de vleugels en de romp geklemd worden. De accu kan misschien makkelijk in de romp ondergebracht worden.

Ja prima optie die segmantank, je kunt die natuurlijk ook voor een electromotor gebruiken, alleen weet ik niet zeker of je met het accupakket goed uitkomt voor het bepalen van het zwaartepunt.

Back