fietsbel as lengte

• Topicstarter Topicstarter Janhughes
  • Startdatum Startdatum
J

Janhughes

Guest
Hallo ik heb een 1750kv fietsbel gekocht voor de easystar,omdat ik wist dat de as te lang was heb ik er wat van afgezaagd en gemonteerd.
Nu zie ik nog 4mm schroefdraad wat er nog vanaf gekund had,maar ik heb hem al in het vliegtuig gemonteerd.
Vraagje zou dit problemen kunnen geven of lekker laten zitten.
Groet Jan. :lol:

Ja dit is de foto ik hoop dat het uploaden lukt.
[/img]http://img227.imageshack.us/img227/400/fietsbel1wc.th.jpg

Volgens mij heb je na het opstarten een erg klein rompje over......
Vertekend het beeld of komt de prop tegen de romp aan??
Wat voor prop zit er op?

Ik heb ook zo'n fietsbel gemonteerd ga binnenkort eerste vlucht proberen.

Groetjes
Martin

Ha Ha klopt :lol:het vliegtuig is nog niet af dus de uitsparing moet ik nog maken voor de 7x4 prop en de motor word nog vast gezet dus dat komt wel goed.
Maar nu mijn vraag dus .
Groet Jan.

Ik denk niet dat het problemen gaat geven, daar de moter boven de romp zit en dus niet zo veel klappen krijgt, maar je krijgt wel heftigere vibraties.

Draadje kan gesloten worden toch het slijpschijfje maar gepakt.
Groet Jan.

Heb je er zo'n MAS prop op met holle achterkant?

Dit is een electroprop, mijn ervaring is dat een non-electro uitvoering meer stuwkracht geeft (Is gewoon vlak i.p.v. hol).

Hay Aad inderdaad een master prop is mij aanbevolen door de firma waar ik hem besteld heb dus ik heb geen idee.
Een 7x4 is het.
Groet Jan.

Voorzover ik op de foto kan zien heeft deze een holle achterkant (een soort gootje). Is dat ding echt zolang dat er een enorme hap uit de romp moet. Ik kan er standaard een 6 inch op hebben en dat gaat net. Op de foto lijkt het wel of de propeller een cm of 2-2,5 te lang is (dus 8 inch?).

Hay Aad nee de foto vertekend erg ik moet er max minder dan 1 cm eraf halen.
Het is echt een 7 x4 dus :lol:
Groet Jan.

Ik heb zelf nu een 7 x 4 duwprop bij RCTechnics besteld. Ben benieuwd of dat beter duwt dan de 6 x 3,5 die er nu op zit. Ga het steeds even meten met een digitale weegschaal.

Hay Aad ben ik dan zeer benieuwd naar de mijne komt ook bij rctechnics prima adres trouwens correct en snel geholpen.
Dus Aad hou mij op de hoogte mijn nieuwe easystar moet nog gebouwd worden.
Groet Jan.

Navraag heeft mij geleerd dat brandstof-props een grotere massa hebben. Dat is nodig om de nodige vliegwielwerking te kunnen leveren

Dus met andere woorden gewoon een 7x4 brandstof prop erop ,geen idee maar neem aan dat zoiets gewoon past.
Groet Jan.

Back