T
Theo Coenen
Guest
Gisteren een fietsbel motor met regelaar gekregen voor op de hydro.
Vandaag dan dus maar eens gaan meten aan de motor.
Helaas weet ik niet welke versie ik precies gekregen heb.
Ik heb als test een GWS 8x4,3 prop gebruikt.
Een ding is nu al heel vreemd. zodra ik alles insteek en aansluit dan geeft de watt meter al gelijk aan dat de motor en de regelaar stroom trekken en wel 3,7A als de Rem gebruikt wordt en zonder rem erop dan loopt er 1 ampere door de meter. Dit is niet normaal bij het nameten van de motor blijkt er sluiting te zijn tussen 2 fases. Ondanks dat werkt de motor dus wel. Of dit een optimale loop is betwijfel ik. Deze motor gaat dus retour naar de leverancier.
De meetgegevens tot nu toe. En hier zit dan ook weer verschil in het gebruik van de REM functie.
Met de rem is het verbruik bij volgas 11 ampere bij 10,3 volt is 118 Watt.
zonder rem is dit 14 ampere bij 10,2 volt is 140 watt.
bij beide meetingen wordt de motor warm.
Vandaag dan dus maar eens gaan meten aan de motor.
Helaas weet ik niet welke versie ik precies gekregen heb.
Ik heb als test een GWS 8x4,3 prop gebruikt.
Een ding is nu al heel vreemd. zodra ik alles insteek en aansluit dan geeft de watt meter al gelijk aan dat de motor en de regelaar stroom trekken en wel 3,7A als de Rem gebruikt wordt en zonder rem erop dan loopt er 1 ampere door de meter. Dit is niet normaal bij het nameten van de motor blijkt er sluiting te zijn tussen 2 fases. Ondanks dat werkt de motor dus wel. Of dit een optimale loop is betwijfel ik. Deze motor gaat dus retour naar de leverancier.
De meetgegevens tot nu toe. En hier zit dan ook weer verschil in het gebruik van de REM functie.
Met de rem is het verbruik bij volgas 11 ampere bij 10,3 volt is 118 Watt.
zonder rem is dit 14 ampere bij 10,2 volt is 140 watt.
bij beide meetingen wordt de motor warm.