ik heb een depron mini funtana gebouwd(die waarvan de plannen hier ergens op het forum te vinden zijn), maar dan met naca12 profiel (vleugel volgens devine principe gebouwd), dus ik denk dat die wel ongeveer vergelijkbaar is met de superzoom. weegt vliegklaar 435gr (3s 1500mAh: 135gr ; oude futaba fp-r115f ontvanger: 30gr).
Als motor fietsbel 1260kv met 9x5 graupner slowfly prop
hiermee kan ik em maar nipt uit een hover trekken, en naarmate de vlucht vordert wordt het alleen maar moeilijker.. gewoon rondvliegen gaat wel goed. wel alleen vandaag mee gevlogen bij windkracht 3-4, dus misschien gaat het wel beter als er wat minder wind is.
dus eigenlijk net iets te weinig voor 3d werk..
edit:
ik lees net dit op rcgroups
Hooked the 8Y motor up to a 3D plane,The whattmeter showed 114.6-116 watts pulling 10.37-10.49 amp WOT on a 3S 1800 Electric Power Lipo 18 amp TowerPro ESC 10x4.7 APC.
dit gaat over mijn 1260kv
The 9Y motor did great also 99-103 watts at 8.78 amps on the same lipo and same prop.
dit gaat over de 1100kv.
@Harold
mijn 1260kv motor trekt nu 9.8 A met een 9x5 (wel met gewone multimeter gemeten, niet met watt-meter), zou het kunne dat ie dan maar 10.5 A trekt met een 10x4.7?? zit er ook verschil in stroomverbruik tussen een APC-e en een Graupner Slowfly prop?? Weet u nog een goeie electro calculator? heb net gegoogled maar ik weet niet niet wat mijn toerental juist is, en dat heb je bij di ik vond nodig..
indien je naar een 10x4.7 kan gaan zal je waarschijnlijk wel genoeg power hebben! (of met de 1100 kv 11x4.7)
mijn excuses voor dit warrig antwoord, maar het is al laat, en ben er zelf over naar een oplossing aan het zoeken terwijl ik dit typ, en volgens mij is een praktijkvoorbeeldje nog altijd beter dan een theorie :wink:
grtz
michael