Fietsbel outrunnner + vliegtuig

Niet zwaarder maken dan 250/300 gram bij een spanweidte van
80 cm/koorde 22 cm gemiddeld. Lichter is beter.

10 a 15 gram / dm2 , dan vliegen deze planckjes het best.

Eerst bouwen dus, kijken wat ie weegt, daarna evt bespannen. Ik zou het niet doen (depron kan slecht tegen warmte), en wat edding stiften kopen :) Lekker kliederen.

ik moet zeggen dat ik die 2 uur haal doordat ik gebruik maak van hitte pistool lijm spul geval dingie.
en tape aan de voorzijde en achterzijde..bij mij is er ook nog nooit iets los gegaan....zo maar..tijdens het vliegen...nou ja vliegen...schieten..warpen....hoe je het noemen wil
En ik kan zelfs andere planckjes ermee halveren. ;) en gewoon doorvliegen. :p

Volgens mij heb ik een filmpje ergens ver weg van een planckie met windkracht 6. :)
zal hem binnenkort ff opzoeken.

Hmm, daar zeg je wat. :P Combat plancken. :D Klinkt nog goed ook. Steek er een rijtje kleine KAN cells in, die kunnen wel tegen een stootje ipv. lipo, en knallen maar. Die motor kost toch geen ruk, en de rest overleeft t meestal wel.

En windkracht 6??? Ben je wel lekker? Dan wil zelfs mijn reuze wing nietmeer. Dat wil ik dus wel es even zien. :P

Windkracht 6...voor een plancky van 180 gram zelfs geen problem...
Wel netto 500W/Kg aan boord hebben 8O

Als je met deze windsterkten+vlagen ook echt superstrak wil vliegen zet je gewoon stiekem een gyro tussen één van de servo's. (tip van Franck..niet verder vertellen!!)

En iedereen op het veld maar denken dat je een super planck hebt b-8)-d

Oh, ook leuk : met een plancky van 200 gram een "volgas" Calmato inhalen...lache :fuckyou2:

Ff rekenen..... 500 watt/KG

plancky 300 gram (licht bouwen!)
fietsbel 150 watt ? (gokje)

300 gram*3,3333= 1Kg,
150 watt*3.3333 =+/- 500 watt

Mwha..... zet jij de uitkomsten achter elkaar ? :yes:

(ik heb een 180 gram planckje met 20 gram CDROM gepropped op 150 watt...10A uitgekleed regelaartje....3 grams servo's, 4 gram's ontvangertje.....begrijp je nu waarom ik gaatjes in mn vleugel heb? :D )

Damn.. :P Niet slecht. De fietsbel is geloof ik 144w, dus et zal er niet ver naast zitten.

2x 9gr. servo.
1x 9gr. ontvanger.
1x 18gr. regelaar.
1x 90gr. 3s 1100mAh. lipo.
1x 45gr. motor.
Bij elkaar is dat 180gram aan electronica, daarmee houd ik dus nog 120gram over voor constructie. Is dat te doen?

Planckies everywere...
Plankies%201.jpg

Het planckensquadron
Plankenteam%202.jpg

zucht ik wil ook een gyro...dan kan ik met wind kracht 10 ook nog wel vliegen..whahaha..

heej een foto van mijn loser cruiser.
helemaal vergeten dat we die gemaakt hebben...zo'n planckjes groepsfoto.

even voorstellen??
linksboven: ik zei de gek.(planckjes sloper)
rechtboven: Berrie (planckjes liefhebber)
Linksonder: Harrie (planckjes tester)
Rechtonder: Franck (planckjes ontwerper)

Nou Franck, ze willen je planck! :P Je kunt mooi aftrappen met een serie mooie fototjes en een tutorial. :P Kijken of je een rage aan de gang krijgt.

Ok ok, Ik start er een aparte draad over. Moet ik dus wééér een planck bouwen. Dat wordt dan welgeteld de 26e.... 8O

Lekker, d'r kunnen niet genoeg planckjes in de lucht zijn :thumbsup:

Deze week toch weer twee planckjes geboren...Ik kan ze bijna op bestelling gaan maken.... :?: .Het achterste "on-topic" planckje wordt zondag voor het eerst uitgelaten.

Nieuw profiel, en mét (helemaal "on-topic") een LRK fietsbel 13W delta en gepropped op ca. 18 Ampere bij 11.5V. (7*6 APC). auw (zonder lipo) 180 gram. Wordt vast leuk. :wink:

IMG_2108.JPG

Back