Fietsbel start de verkeerde kantop

Ik heb zn 15 euro fietsbel motortje op mijn easystar. Als ik van uit stilstand volgas geef gaat hij eerst 1 a 2 sec de verkeerde kant op draaien. Dit was eerst niet zo. Weet iemand hoe dit kan komen? Hij is aangesloten op een graupner compact control 10 regelaar. En een robbe rx600 ontvanger.

Ik weet wel hoe ik de draairichting omdraai. Dat is het probleem niet. Het probleem is dat hij eerst 1 of 2 sec de verkeerde kant op gaat, maakt dan ook een rot geluid. Daarna gaat hij wel de goed richting op. Als ik gas geef als hij nog niet helemaal stil staat gaat hij wel goed.

Hoi hoi,

Niet te druk om maken, enkele regelaars doen dit nou eenmaal.
Als je de timing (indien instelbaar) maar goed hebt staan, en zoals Harold zegt, alle draden zitten goed en verbonden, dan is gewoon je motor-regelaar combinatie niet helemaal optimaal.
Maar waarschijnlijk heb je hier alleen met de start misschien last van, in de vlucht is je propeller een windmolentje, en krijgt ie altijd wel een "drukker" in de juiste richting.

Gr.A.

Het zou aan de combinatie kunnen liggen. Had eerst een typhoon micro deze deed dit niet. Heb nu de motor zo getrimt dat hij altijd heel licht blijft draaien dan heb ik er geen last van.

Back