P
Pjotrrr
Guest
Motortjes op de bank nooit langer dan nodig laten lopen, de belasting is veel hoger en de koeling minder!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Vip-er zei:Hoi,
Mijn ervaring is ook dat als je een brushless onbelast laat lopen hij veel heter word dan dat je hem normaal belast. Probeer hem maar eens met een prop.
Zelf heb ik nu ook dat hij een beetje een vreemd geluid maakt. Voor ik hem uit elkaar heb gehad was dat niet zo.
Het kan wel zijn dat er een magneet los ligt. Dat had Wiebe laatst namelijk met zijn zilveren fietsbel.
Groeten Vincent
Wartexx zei:onbelast meer belast als belast? :?
Even een vraagje tussendoor, heb net een fietsbel gekocht, alleen als ik hem aansluit en laat lopen krijg ik geen zuiver zoem geluid zoals bij andere brushles motoren maar een geluid alsof er iets aan loopt of schuurt.
verder als ik hem op 8,4 volt onbelast 10 seconden laat lopen ( volle snelheid of niet) dan is het voetje gloeiend heet ( In ieder geval , prop of geen prop erop , met 8,4 volt op half gas, zou hij toch niet binnen 10 seconde behoorlijk warm moeten zijn of wel?
fbk zei:Wartexx zei:onbelast meer belast als belast? :?
Het vreemde geluid ontstaat omdat je de motor onbelast laat draaien, als je een geschikte prop monteert, zal het veel beter klinken.
volgens fbk zou het geluid met prop beter moeten zijn :wink:
En hoe haal ik die endbel dan los? die klip achterop losmaken?
Daar begin ik liever niet aan, heb nog garantie duss....
O ja zitten er glij of kogellagers in?
volgens fbk zou het geluid met prop beter moeten zijn
En hoe haal ik die endbel dan los? die klip achterop losmaken?
Daar begin ik liever niet aan, heb nog garantie duss....
O ja zitten er glij of kogellagers in?