fietsbel variant(KMS) bij hobbyin

Motortjes op de bank nooit langer dan nodig laten lopen, de belasting is veel hoger en de koeling minder!

, hij trilt ook heel erg. zonder prop dus, ik heb alleen maar een graupner
15-10
_____
6-4"

liggen die ik op een sp 400 gebruik , deze is toch te groot?
Hij past wel .

Lijkt mij een gare lager, en daarom vibreerd et ding en dat veroorzaakt enorm veel frictie. Een warm voetje dus. ;)

Vip-er zei:
Hoi,
Mijn ervaring is ook dat als je een brushless onbelast laat lopen hij veel heter word dan dat je hem normaal belast. Probeer hem maar eens met een prop.
Zelf heb ik nu ook dat hij een beetje een vreemd geluid maakt. Voor ik hem uit elkaar heb gehad was dat niet zo.

Het kan wel zijn dat er een magneet los ligt. Dat had Wiebe laatst namelijk met zijn zilveren fietsbel.

Groeten Vincent

MAGNEET LOS???
nee man mijn statorpaket zat los op het busje
groeten wiebe

onbelast meer belast als belast? :?

In iedergeval , prop of geen prop erop , met 8,4 volt op half gas, zou hij toch niet binnen 10 seconde behoorlijk warm moeten zijn of wel?

is deze accu te slap voor de fietsbel? (kan hij niet genoeg A aan?)
want 8x1000 is 8 A en een fietsbel trekt meer toch? of niet op 7,4 volt?
Lipo accu 7,4 V 1050 mAh Euro 14,00

FY7410
7,4V 1050mAh Li-Po battery pack
7C-9C ontlaadstroom
gewicht :55g

FY7410
Gewicht: 55.00 g

Helaas snap ik de tabel niet, ik had hem wel eerder gezien.
Wat is die eerste rij?
Verder heb ik danny (man van rchobby ) mailtje gestuurd en verteld over probleem , alleen hij is een weekendje weg dus ik moet geduld hebben :tank: :roll:

Tip vóór je een fietsbel in gebruik neemt :

Check of de endbell in balans is...zo niet balanceer.
Check de lagers.....grinderig geluid...lagertje(s) vervangen.

10 minuten werk.

Wartexx zei:

Even een vraagje tussendoor, heb net een fietsbel gekocht, alleen als ik hem aansluit en laat lopen krijg ik geen zuiver zoem geluid zoals bij andere brushles motoren maar een geluid alsof er iets aan loopt of schuurt.
verder als ik hem op 8,4 volt onbelast 10 seconden laat lopen ( volle snelheid of niet) dan is het voetje gloeiend heet ( In ieder geval , prop of geen prop erop , met 8,4 volt op half gas, zou hij toch niet binnen 10 seconde behoorlijk warm moeten zijn of wel?

ik denk van wel, je moet een motor eigenlijk niet onbelast laten draaien, hij kan zijn vermogen dan nergens aan afgeven en kan goed heet worden. Gebruik een geschikte prop, het rendement neemt dan toe (echt waar) en ook wordt de motor dan gekoeld door de luchtstroom.
Het vreemde geluid ontstaat omdat je de motor onbelast laat draaien, als je een geschikte prop monteert, zal het veel beter klinken.

Dat heb ik gevonden , en ook met prop maakt hij zo'n geluid!
Er zit toch geen endbell op een fietsbel? of bedoel je de fietsbel zelf?
Hoe valt dat te balanseren?
Inderdaat grinderig geluid maar wat voor lagers heb ik dan nogig?
bovendien ga ik vanavond naar danny(man van de winkel) paar props halen ed. dan kijkt hij hem even na.

Natuurlijk maakt hij mét prop ook zo'n geluid, een slecht lager wordt niet béter van een prop.

Endbell (de fietsbel) loshalen van de stator en op twee parallele stanleymesjes (scherpe kant boven) leggen, de zware kant van de endbell rolt nu naar beneden. Met een beetje epoxy en/of tindraad gewicht aanbrengen op té lichte kant (je kan met de dremel ook wat van de zware kant afslijpen.)

Lagers zijn 6(buitendiam)*3(binnediam)*2,5mm(dik) een beetje modelbouwzaak heeft ze vast wel liggen. Ik bestel ze bij VBX in de USA per 50 oid.

fbk zei:
Wartexx zei:

Het vreemde geluid ontstaat omdat je de motor onbelast laat draaien, als je een geschikte prop monteert, zal het veel beter klinken.

volgens fbk zou het geluid met prop beter moeten zijn :wink:

En hoe haal ik die endbel dan los? die klip achterop losmaken?
Daar begin ik liever niet aan, heb nog garantie duss....

O ja zitten er glij of kogellagers in?

volgens fbk zou het geluid met prop beter moeten zijn

Sja...moet ik daar nu wat van zeggen? :)

En hoe haal ik die endbel dan los? die klip achterop losmaken?
Daar begin ik liever niet aan, heb nog garantie duss....

O ja zitten er glij of kogellagers in?

Clip inderdaad losmaken, als je garantie hebt en je kan het zelf niet snel oplossen zou ik de motor terugsturen.

Er zitten in de fietsbellen gewoon kogellagers.

lagers even vastzetten met loktite.
zitten vaak een beetje los .
vor 15 e kun je niet hetzelfde verwachten als voor 50e
groeten wiebe

Ohh dan is het helemaal niet goed! ik heb een andere versie als op de foto's en er zitten bij gewoon glijlagers in! Hij zei een oude versie maakt niks uit, schijnbaar toch!Ik ga zeker terug , moet toch nog wat geschikte props, menemer en kleinspul halen.

edit :oops: :oops: :oops: zit er stiekum toch een kogellager onder die washer.

Back