fietsbel

De benaming fietsbel komt van het uiterlijk af. Blijft een buitenloper

Welke toepassing hangt af van het type motor met name toerental per volt aantal (Kv)
en kv wat je wilt is weer afhankelijk van je model. snel model hoog kv boven de 2000 kleine prop met veel spoed. langzaam model slowflyer en 3d laag kv rond de 1000/1500 grote prop weinig spoed. afhankelijk of je op 7,4 of 11,1 gaat vliegen. grofweg voor 3d op 7,4 a 1700kv en op 11,1 circá 1300kv

slijtage met die prijs is niet van belang. Een kogellager gaat meestal langer mee dan je model.

Laatst bewerkt:
Ik heb er hier 2 van towerpro. Ik heb de combo's gekocht voor 19.95 dollar dus qua slijtage maak ik me niet zoveel zorgen want voor 13 euro voor een ESC en motor verwacht ik niet dat die jaren meegaat. Ik gebruik ze beide voor 2 depron modellen en het vliegt goed.

Ik gebruik ook een paar fietsbellen. Voordeel: Goedkoop. Nadelen: Lage efficentie, onbalans. Ik heb het kromme en lange asje vervangen, en de bel door middel van vijlen in balans gebracht, dan loopt hij een stuk lekkerder. De ene heeft wat meer onbalans dan de andere, bij ons op de vliegclub was iemand die hem meteen in de vuilnisbak gooide door de onbalans, maar dit is op te lossen, de efficentie niet. De fietsbellen die ik heb zijn motortjes met 9 stator polen, er zijn er ook met 12 polen, die zijn wat efficenter.

Maar die van mijn link zijn dus fietsbellen? Worden deze alleen gemaakt door towerpro of zijn er meer merken.
mvg Rick

Ze zijn er ook van Turnigy

Maar volgens mij zijn dit precies dezelfde want ze hebben zelfs hetzelfde modelnummer 2410-12. Staat er trouwens ook bij zie ik net.

''The TURNIGY bell motor looks and runs exactly the same as the Towerpros, at 2/3 the cost!''

Back