Figuren met een Slowmo?

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Rob, 23 aug 2002.

  1. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    :wink: Kan een Slowmo met een goeie piloot meer dan rondjes en een looping vliegen? Een looping durf ik nu aan maar rugvlucht en een roll.......

    Rob.
     
    Laatst bewerkt: 27 jun 2012
  2. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.226
    Locatie:
    Almere
    Rugvlucht kan je vergeten vanwege het nogal holle profiel.
    Met een hoop richtingroer en mischien wat meer v-stelling dan standaard is een barrelrol mogelijk.

    Voor echte kunstjes beter een ennu bouwen, of in ieder geval iets met rolroeren.
     
  3. Arjen van Viegen

    Arjen van Viegen

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    1.313
    Locatie:
    Bodegraven
    :!: Afgezien van de door Harold geschetste aerodynamische beperkingen is er nog een reden om met een slowmo geen aerobatics te gaan vliegen:
    de structurele zwakte van de standaard meegeleverde vleugelbevestiging.
    Ik heb al een paar keer meegemaakt bij verschillende mensen en vliegstijlen dat die kunststof koppelbusjes afbraken en de hele handel ter aarde stortte.... :!:

    Verder: Als je figuren wilt leren is het in het begin verstandig om daar een model voor te nemen dat dit makkelijk doet in plaats van een model waar je figuren "uit moet wringen" zoals een slowmo. :roll:
     
  4. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    straks krijgen we steeds meer mensen die in de hal komen vliegen met die ennou's. Dan wordt het een gezellige drukte en moeten we gaan "knokken"om een stukje luchtruim in de zaal.8)
     
  5. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Ennou versus Devine

    Als ik Depron heb gevonden wil ik een Devine2 gaan bouwen. Lijkt me toch ook een goed alternatief of niet?

    Rob.
     
  6. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Ja dit is een goed alternatief om in het park te gaan vliegen, de devine is volgens mij te snel voor in de hal.
     
  7. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    devine = soort holiday.... vliegt te hard voor in zaal lijkt mij, maar is wel leuk buiten :p
     
  8. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Devine2

    Hoe hard is te hard voor binnen? Is de Devine2 trouwens minder windgevoelig dan de Slowmo?

    Ik maak met de Slowmo soms behoorlijk rare bewegingen vanwege de (te harde) wind, maar dat vind ik eigenlijk wel leuk, valt er meer te corrigeren. Ik hoop echter wel dat ik met een Devine2 ook bij lichte wind kan vliegen. Iemand hier ervaring mee (Joost)?

    Rob.
     
  9. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Harder dan flink doorloopsnelheid.
    Of je moet van pylonracen in een door 6 vlakken beperkte box houden...
     
  10. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    ik heb niet de devine zoals hij op de site van theo staat...

    ik heb alleen de vleugel van hem overgenomen, en zelf een holiday achtig piepschuim rompje gemaakt.

    wat is lichte wind?... ben gisteren met Zeeuwse 'normale' (= harde) wind wezen vliegen. met vol gas tegen de wind in, en ook met vol gas met de wind mee :oops: dit gaat zeeer hard :lol: hou je met een fiets (40 km/u) niet bij!
    (motor heeft zijn beste tijd toch al gehad, en ik lijk 'vanzelf' die knuppel van me af te duwen :roll: )

    een beetje tegensturen moet natuurlijk altijd na een windvlaagje, maar verder is er goed mee in de wind te vliegen.
    foto's volgen (nu echt) ;) morgen(avond) hoop ik... :roll:
     
  11. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    @ rob die klappen die de slomo maakt door de wind is ideaal om het te leren, hiervan leer je om snel en precies te sturen. Die slomo is ook nog goed genoeg om indoor mee te beginnen maar dan moet je hem buiten al in een kleine ruimte weten te houden. Als je de slomo goed kent kun je hem in een vak van 10 bij 10 meter houden door alleen maar rondjes te vliegen. De hal in Alphen is 30 x 50 meter en 7 meter hoog. De kleinste hal dat ik weet dat men in vloog was een kleine gymzaal (Tennis veld maat).
     
  12. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.742
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Of niet, maar na het opstijgen ontdekken dat je hiertoe veroordeeld bent..... :roll:
     
  13. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Dan heb ik nog genoeg te doen. De Slowmo blijft leuk, een Devine2 voor buiten en een Ennou voor binnen. Als ik zover ben dat ik het aandurf meld ik me wel een keer bij een indoor evenement.

    Is het volgen van vlieglessen alleen maar zinvol met een trainer model? Ik vindt de Depron(-achtige) hoek juist erg leuk maar zou best vlieglessen willen. Zeker weer tegen de draad in.....

    Rob.
     
  14. Guest

    Guest Guest

    Gymzaal:

    Vlieg 'm erin!! :wink:
     
  15. Arjen van Viegen

    Arjen van Viegen

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    1.313
    Locatie:
    Bodegraven
    10 x10 meter??? Dat is wel erg krap voor een slowmo 8)
     
  16. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.226
    Locatie:
    Almere
    (Deze post is ook een reactie op de post van Dirk bij modelelectronica)

    Slomo is internationaal ook bekend als picostick of litestick.
    Zijn leuke links over te vinden met modificaties en varianten.
    Tweedekkertjes, rolroeren, vliegende vleugels etc...

    Kijk maar eens hier:
    http://www.nyblimp.com/litestick.htm
     
  17. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Site ziet er interessant uit, ga ik maar eens uitpluizen.

    Lastige Rob.
     

Deel Deze Pagina