Figuurtjes voor 1/50 historische vaartuigen

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door reinaart, 1 mei 2020.

  1. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Ik heb twee 1/50 bouwdozen aangeschaft en vraag me nu af wat er voor die schaal aan figuurtjes voorhanden is. Ik heb gezien dat Mantua en Amati een beperkt aantal wit metalen figuurtjes uitbrengen (roof kopieën hiervan op Aliexpress).maar ben weinig onder de indruk van de kwaliteit (de meeste 1/72 figuren zien er qua detail veel beter uit dan deze 1/50 exemplaren). Gek eigenlijk dat er voor zo'n populaire schaal in scheepsmodelbouw zo weinig voorhanden lijkt te zijn. Preiser heeft natuurlijk moderne civiele figuren in 1/50 ( Ali heeft natuurlijk weer roof kopieën hiervan) en verder zijn er van Schulcz 3d figuren maar die hebben ook weer een moderne outfit :

    https://www.dekwast.nl/artikel/euro...eG_VMntDdFCt-FrfJQBL6xCwzvAiHaxkaArHQEALw_wcB

    Ook zijn er op Shapeways 1/48 3d figuren te krijgen maar opnieuw is de outfit hiervan niet echt passend. Wellicht zijn er opties die ik gemist heb ?

    Arjan
     
  2. janzwart

    janzwart Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 okt 2011
    Berichten:
    2.300
    Locatie:
    Hillegom
  3. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Bedankt voor de link Jan, mooie figuren. Het aanpassen van een stel Preiser figuren met magic sculpt is waarschijnlijk de eenvoudigste optie. Zelf aanpassen is eigenlijk wel een leuke uitdaging.

    Groet,

    Arjan
     
  4. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Stephan Kertész vindt dit leuk.
  5. Fokko 66

    Fokko 66

    Lid geworden:
    3 sep 2017
    Berichten:
    1.403
    Locatie:
    Winschoten
  6. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.776
    Locatie:
    Dordrecht
    Wie weet heeft Kolderstok in de toekomst wat in zijn programma....:rolleyes:
     

Deel Deze Pagina