figuurzaagbladen

Ik heb een Topcraft figuurmachine via ALDI gekocht. Nu wil ik extra bladen kopen. Heeft iemand een idee waar je die kunt kopen.
Lengtemaat van het blad is 127 mm.

zaagbladen van ferm machines zijn identiek.
zelf heb ik een zaagblad van een baby ijzerzaag op lengte gemaakt, voor mijn topcraft zaagmachine.
werkt prima voor lange rechte stukken of grote bochten.
met standaard zaag is het lastig rechte zaagsneden te krijgen.

Bedankt voor de reacties! Ik durfde de vraag pas stellen na eigen zoektocht. De maat 127mm is gewoon 5". Maar het type zaag dat ik zoek is de metaalzaag en de rondzaag(zaagje heeft cylindrische doorsnede). Bij Quartel gaf men niet thuis. De zaagjes moeten ook zitten in het Dremel assortiment, maar zijn niet op voorraad. De groothandel kent ze wel , maar levert niet aan de kleine man. Daarom mijn vraag op dit forum. De tip van het inkorten van de Eclips zaag neem ik ter harte!

foto plaatsen zal niet gaan, kheb geen digi camera :oops:

is heel simpel hoor, je neemt een zaagblad van een babyzaagje, en maakt een gaatje op 127 mm afstand van het onderste(of bovenste) :wink: bevestigingspennetje.
het beste gaat dat met een scherp puntig voorwerp er doorheen slaan, boren gaat bijna niet, metaal is te hard.
de rest wat uit steekt breek je af.
pennetje er door, en voila, een zaagblad :idea:

IK zal dat vandaag eens proberen, misschien dat het blad dan niet meer zo zwabbert en scheef trekt tijdens het zagen.

Aan theo:

Ik heb dankzij jullie goede tips inmiddels de standaard houtzaagje grof en fijn. Metaalzaagjes en de rondzaag nog niet. Ik heb wel een Eclips metaalzaagje verbouwd. Dat is geen pret ! Ik heb een uiteinde eerst roodgloeiend gestookt. Toen kon ik 1.5 mm boren, dunner dorst ik niet. Het oude pennetje kon eruit en in zijn tweede gat. Operatie gelukt , en wat leuker is, het doet het ook nog. Ik kan nu 1.7 mm hard alumium zagen!
Gerben Wassenaar

Back