Figuurzaagmachine

• Topicstarter Topicstarter Funcup
  • Startdatum Startdatum
F

Funcup

Guest
Hallo,
Heb nu een figuurzaagmachine daar kun je geen boot spanten zagen.
Zaag je nog zo voorzichtig je krijgt geen strakke spanten moet alles te groot uit zagen en na schuren.
Alle instellingen geprobeerd maar geen goed resultaat nu wil ik iets nieuws weet niet wat.

Proxxon Micromot DSH 28 092 figuurzaagmachine 205 W heeft iemand met dit apparaat goede ervaring.

Groet Frits

Dat heeft te maken met de breedte van de zaagjes. Hele smalle zaagjes willen niet of moeilijk recht zagen.

Heb wel zaagbladen van zo'n klein ijzerzaagje passend gemaakt voor de figuurzaag. Recht zagen gaat dan probleemloos. Zagen in bochten veel lastiger...

Wat mij is opgevallen is dat het heel lastig is om goed te zagen met de meeste figuurzaag machines. Bijna alle machines werken met standaard figuurzaagbladen van 130mm lang.

Ik zaag zelf met een oude dremel figuurzaagmachine. Deze heeft veel kortere zaagbladen. Dit zaagt voor mijn gevoel veel nauwkeuriger!!!!

hoi ,

ik heb deze al een aantal jaren (+/- 10) werkt prima
je moet alleen de fijnste zaagjes gebruiken 25 tanden per inch
op tijd vervangen als ze wat bot worden wordt het moeilijk recht te blijven zagen
verder prima mach je kan mooi langs de lijn zagen

gr. jacques

Hallo,
Jacques maakt die machine veel kabaal de machine die ik gebruik doet dat wel .
Heb een kleindochter die helpt mij graag bij de bouw van boten liefst werken met de figuurzaag.
Als die veel kabaal maakt lijkt me niet zo goed voor het gehoor.
Groet frits

Is een set oorkleppen daar geen oplossing voor?
Samen met een veiligheidsbril doe ik die standaard op als ik ga boren, of zagen oid.

Bedankt voor de reacties.
Heb alles op een rijtje gezet de hegner is een prachtige machine met goede tot zeer goede reviews.
Maar ik vind hem te duurdus wil ik toch maar gaan voor de proxxon.
Nogmaals bedankt.
groet frits

Back