Fijne lijn

Dat gaat je met die spuit niet lukken vrijhand , 0,5 is veel te grof .

Als je in een blat papier een streep uitsnijd en die over je werkstuk houd kan je wel een mooie dunne streep krijgen .

Zo heb ik het ook wel eens gedaan .

Een Airbrush boek kopen helpt ook veel van de techniek te begrijpen.

Mvg Johan

Als je in een blat papier een streep uitsnijd en die over je werkstuk houd kan je wel een mooie dunne streep krijgen .

Zo heb ik het ook wel eens gedaan .

Mvg Johan

Bedankt, dus als ik het begrijp kan ik niet fijner dan 0,5 mm gaan?

Wat Johan bedoelt is dat je nozzle (doorsnee van je spuitmond) 0,5 mm is en dat is totaal ongeschikt om er een fijne lijn mee te spuiten. Bovendien is het een spuitje met een onderbeker die toch al de nodige druk nodig heeft om de verf omhoog te trekken. Deze airbrush is geschikt voor grote oppervlakken maar totaal niet om gedetailleerd werk te maken.
Kijk maar eens op youtube naar filmpjes hoe te spuiten.

Mocht je toch zelf willen proberen dan de volgende regels aanhouden:
De verf zo dun mogelijk
De druk zo laag mogelijk
minimale hoeveelheid verf
en de spuit heel dicht bij je werkstuk

De grootste fout is overigens dat iedereen denkt te kunnen airbrushen als ze eenmaal een spuitje hebben. Goed airbrushen kun je nu niet en over 3 maanden ook nog niet. Daar gaat jaren oefening aan vooraf.

Wat Johan bedoelt is dat je nozzle (doorsnee van je spuitmond) 0,5 mm is en dat is totaal ongeschikt om er een fijne lijn mee te spuiten. Bovendien is het een spuitje met een onderbeker die toch al de nodige druk nodig heeft om de verf omhoog te trekken. Deze airbrush is geschikt voor grote oppervlakken maar totaal niet om gedetailleerd werk te maken.
Kijk maar eens op youtube naar filmpjes hoe te spuiten.

Mocht je toch zelf willen proberen dan de volgende regels aanhouden:
De verf zo dun mogelijk
De druk zo laag mogelijk
minimale hoeveelheid verf
en de spuit heel dicht bij je werkstuk

De grootste fout is overigens dat iedereen denkt te kunnen airbrushen als ze eenmaal een spuitje hebben. Goed airbrushen kun je nu niet en over 3 maanden ook nog niet. Daar gaat jaren oefening aan vooraf.

Bedankt voor de info

Mvg Johan

johan en andere hier het is mogelijk om met een 0.5 fijne lijntjes te spuiten.
het vergt aleen de nodige ervaring om het te doen ik kan met een 0.5 fijnere lijntjes spuiten dan met 0.3 als het moet.

en ik las ook ergens dat met een onder beker spuiten aleen voor grote vlakken is neem maar van mij aan dat je deze ook kan gebruiken voor lijntjes te spuiten. alleen de druk iets hoger instellen dan bij een airbrush met boven beker ik zou zegen zet hem rond 2 a 2.5 bar

Ik heb al verschillende goede airbrushers live mee gemaakt op verschillende beursen en die hebben zeker geen 0,5 naald er in .
Ik heb het hier over airbrushers met langjarige ervaring op dat gebied .

En ze werken ook niet met een spuit waar een glaspot onder hangt.
Daar kan je een model mee spuiten.

Mvg Johan

Ik heb al verschillende goede airbrushers live mee gemaakt op verschillende beursen en die hebben zeker geen 0,5 naald er in .
Ik heb het hier over airbrushers met langjarige ervaring op dat gebied .

En ze werken ook niet met een spuit waar een glaspot onder hangt.
Daar kan je een model mee spuiten.

Mvg Johan

het is waar ik ken er ook geen of weinige die met een glas pot spuiten.
maar je kan in principe elke dunne lijn trekken met een 0.2 0.3 of 0.5

ik heb een taurus 200 van Harolds Grafik voor Airbrush - Schildermaterialen - Tekenmaterialen - Papier - Maquetebouw Die heeft mijn airbrush colega(leeraar) meegebracht van een beurs zon 2 weken geleden. Heb geen klagen over dit pistool tip voor wie er nog een moet kopen en hij was niet duur. +/- 70 euro
en als je vragen hebt iemand stel ze ik zal je gerust helpen en ander hier ook mag ik hopen

dit is de taurus 200 - Harolds Grafik

nog een vraagje Johan ben jij een airbrusher en zo ja wat spuit je
mvg Björn

nog een vraagje Johan ben jij een airbrusher en zo ja wat spuit je
mvg Björn

Ik kan mij geen airbrusher noemen .:mrgreen:

Ik heb wel een aantal jaren modellen met een airbrush " gebrusht " .
Met de pinzel was ik beter , heb een paar cursussen gevolgt voor de "bauernmalerei"
Dit was meer om de technik ervan te begrijpen.

Vanwege ziekte is het al een paar jaar voorbij met verf en airbrush.
Heb vorig jaar ook alles ervan verkocht.

Mvg Johan

Ik kan mij geen airbrusher noemen .:mrgreen:

Vanwege ziekte is het al een paar jaar voorbij met verf en airbrush.
Heb vorig jaar ook alles ervan verkocht.

Mvg Johan

ik zou zeggen dat is jammer dat je alles weg hebt moeten doen maar ja.
maar nu weet je waarom ik zij dat je met een 0.5 ook een fijne lijn kunt spuiten,
ik airbrush volg cursus en mij lukt het om dunne lijnen te trekken op papier met een 0.2 0.3 0.35 0.4 maar natuurlijk neem je het pistool met de dunste naald .
maar wat ga je doen als je dikkere verf gebruikt dan moet je een dikkere naald 0.4 bv de verf moet ook door de noozel en dikkere verf of met andere pigmenten kunnen mischien niet door een 0.2 snap je wat ik bedoel.
bijna alle costum painters hebben dikkere naalden dan wie op doek spuit.
andere verf andere pistoolen.

mvg bjorn

Back