film progje

mannen broeders wat voor programma gebruiken jullie om je filmpjes te bewerken
ik gebruikte altijd windows movie maker maar door een update naar windows 8.1
krijg ik die op een of andere manier niet meer aan de praat .

graag jullie advies alvast bedankt .

Ik gebruik Adobe Premiere Pro, moet je wel aardig wt tijd in investeren voordat je er echt wat mee kan. Zeker in combinatie met after effects en diverse plugins is dit erg mooie software.

Een ander programma wat ik zo nu en dan gebruik is cyberlink powerdirector. Is ook een programma wat erg veel kan en prettig werkt, maar een stuk eenvoudiger te bedienen is dan adobe premiere pro. Cyberlink maakt ook nog color director, dit is een programma wat samenwerkt met powerdirector en vooral bedoelt is om kleur aanpassingen te maken in filmmateriaal.

dank jullie wel mannen voor de reactie,s adobe pro gaat hem niet worden ben ik bang voor dat zal wel een beetje boven mijn pet gaan het hoeft ook niet super uitgebreid te zijn
aan zoiets als movie maker heb ik voorlopig wel genoeg en gratis uiteraard

IMovie is wel makkelijk en best mooie resultaten: delen naar YT zit er standaard op

Sinds een paar dagen Adobe Premiere
Een luxe bak met software en een leercurve: als ITer een super wereld om te ontdekken :)

optie,s zat nu nog de juiste keuze maken heb geen mac die valt af dus

zoek zoiets als movie maker dat beviel mij goed en voor een leek
goed te doen .

voor de rest moet ik me maar eens in gaan verdiepen
mannen bedankt voor de reactie,s ik ga ermee aan de slag

Final cut pro 7 (dus niet final x) en soms avid media composer. oja mijn beroep is cameraman / editor en dit doe ik voor de lol erbij

het is cyberlink power director geworden ben er nu mee aan het stoeien
valt niet mee voor een leek en in het engels maar we gaan ermee aan de gang
iedereen bedankt voor de hulp .

grt gerard

heb wat YouTube filmpjes gedownload met wat uitleg daar eerst maar eens goed naar kijken als ik vragen heb hoor je het jeroen heb trouwens wel een oudere versie 8 maar voor mij voorlopig goed genoeg.

Goede keuze Gerard, een aantal vrienden van mij die zich niet ontzettend wilde verdiepen in hoe een video te bewerken/knippen/plakken hebben met Cybelink powerdirector met relatief weinig tijd erg leuke dingen weten te maken!

Er zijn ook diverse plugins beschikbaar (o.a. color director). Zeker de moeite waard als je wat verder bent en de basis van powerdirector snapt!

Ik maak voor de simpele filmpjes (zonder special effect) veel gebruik van Camtasia Studio. Het is eigenlijk een soort uitgebreide versie van Movie Maker. Je kan er alles mee doen wat je nodig hebt voor een goed youtube filmpje en je hoeft het niet te ''leren'' gebruiken. Het is een heel simpel programma. Ook zit er een screenrecorder ingebouwd, kan soms handig zijn.

Ik gebruik Cyberlink powerdirector maar die color director is nieuw voor mij. Prima software en heel gemakkelijk in gebruik!

Laatst bewerkt door een moderator:
Back