Film van rc zeilboot met genua (erg mooi)

Beste mensen,

Was even aan het you-tuben en kwam het volgende filmpje tegen van een rc-zeilboot met genua.
De boot loopt echt verschrikkelijk mooi en de genua ziet er heel strak en vet uit!
Misschien wat voor op de VOR's, die zou het zeker niet misstaan denk ik.
[/media]

Groeten,

Bart Jan

Laatst bewerkt door een moderator:
Weet iemand hoe je een dergelijke genua in je boot kan maken zonder al teveel zeilwinches te moeten gebruiken?

Daar zijn al menig woorden over gesproken.
Zie ook het Saphir foum meen ik uit mijn hoofd en hier uiteraard ook.
Feit blijft dat deze man het bijzonder knap voor elkaar heeft geklust en de boot er erg mooi mee loopt!

Hallo een Genua is niet iets voor elk model zeilboot ,het heeft een extra winch nodig ,en als je het helemaal perfect wilt zullen de schoten langer moeten zijn, van schootblok op het dek tot voorbij de voorstag {bak-stuur boord} dit om goed zeilen aan / voor de wind , ik gebruik zelf als het in een zeilplan van een orgineel schip zit een genua , maar maak deze dan oprolbaar ,
ivm grote opervlakte als je de boot even op/aan de zet .klik www.eurosail.nl [tryout Draak360 copy orgineel schaal 1:5] en zie avatar rexonamen trimaran schaal1;10

veel sucses en plezier

zo dat ziet er mooi uit, daar zitten wel een paar avondjes in.
maar om even terug te komen op de genua bediening, hoe zit dat nu precies in elkaar?
mijn winch is een hitec, die geeft max. 48 cm zoals jij het beschrijft, heb ik minstens 50-60 cm
aan elke zijde nodig, datzie ik niet zo1-2-3 voor me, kun je niet een schema op het forum posten?

groeten johan

Hallo inderdaad een paar avonden {1,5jaar} maar om een klein beetje op weg te helpen : een omloop door de gehele boot of de max afstand wat je nodig bent ,de afstand wat je wilt is ook afhankelijk van de omtrek trommel en omwenteling maar er zijn methode`s die zijn niet 1/2/3 uitteleggen op dit forum . anders mail me even .

groetn ut Boarn

Is het met een zelfde soort constructie voor een genua ook niet mogelijk om een gennaker aan te sturen? Als je hem dan kwijt wil zat ik te denken aan een systeem net als een rolfok?

Back