Afgelopen weekeinde was er een internationale F3B wedstrijd in Lünen (D), waar 2 nederlandse teams aan deelnamen. Er is een mooi filmpje van gemaakt, zie: I9zsttnCyl4[/media] Lippeweidenpokal 2011 - YouTube Hier nog een foto van team "Holland 1" in actie:
http://www.mowinkel.homepage.t-online.de/lwp2011.pdf goed resultaat van Frits (vooral de eerste ronde). Opvallend dat nog veel piloten op de 35 Mhz zitten. Bas
2 vs 3 delen Wat is de reden dat er nu door vrijwel iedereen met twee-delige vleugels wordt gevlogen, waar voorheen drie-delig (met schroeven) gebruikt werd?
2-delig ipv 3 delig Allard, Drie-delige vleugels zie je inderdaad bijna niet meer bij F3B. En één-delig ook bijna niet meer - Frits DD is een van de laatste die zijn Empi met eendelige vleugel vliegt - voor de meeste piloten is dit te onpraktisch om te vervoeren. Tweedelige vleugels hebben - denk ik - als voordeel boven drie-delig: - eenvoudige mogelijkheid om ballast in de vleugels mee te nemen - geen aerodynamische verstoring van de verbinding tussen vleugelhelften midden in je vleugel, waar de invloed van deze verstoring groter is dan bij je romp - waarschijnlijk iets lichter - je hebt maar één vleugelverbinder nodig - de aansluiting tussen romp en vleugel kan mooier gemaakt worden - eenvoudigere aansluitingen van servo's - je hebt één stekker minder nodig Robert.