(filmpje) Hoe een zwever uit een boom te redden....

Vandaag hadden waren we met een aantal mensen uit onze club (LVC-Sittard) bij de opening van het buitenseizoen van ons lokale zwembad. Hier waren een aantal sportverenigingen uitgenodigd om hun kunsten te laten zien.

We hadden een aantal helicopters en vliegtuigen opgesteld en af en toe werd er met de heli's en wat schuimkisten gevlogen. We hadden een voetbalveld ter beschikking met helaas wat bomen er om heen zoals 1 van onze leden helaas ook te laat merkte en zijn easyglider 'n goeie 25 meter hoog in een boom parkeerde.

Naast het voetbalveld werd een luchtballon opgezet waar de mensen een stuk mee naar boven konden. We vroegen of het mogelijk was om met de ballon de zwever te pakken daar deze redelijk aan de buitenkant van de boom hong. Volgens die goede man was dat mogelijk, mijn vader was snel naar huis gefietst om de camera te halen en hij mocht mee naar boven en zie hier het resultaat:

[URL="
- How to rescue a rc-glider with a hot air balloon[/URL]

Laat ik het zo zeggen......op het crashen van mijn eigen toestel na was het een ontzettend leuke dag:mrgreen::mrgreen:

Marc

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo zie je maar, je hoef geen eikel te zijn om in een boom te hangen hahahahaha!!!

leuke aktie

Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad gaaf dat filmpje, wat een toeval dat er een ballon in de buurt was.
Makkelijk toch ;)

Gelukkig was het op dat moment windstil en mijn broer en ik stonden onder de ballon samen met nog een man of 15 aan de touwen te trekken om de ballon en mand de goede richting op te krijgen. Toen moesten er nog een aantal mensen mee om meer gewicht in de mand te krijgen. Onze pa zat dus in de mand te filmen en om héél eerlijk te zijn hadden we achteraf gezien zoiets van dat de erfenis iets korterbij kwam dan eigenlijk de bedoeling was.....:mrgreen:

De ballonbestuurder (of hoe dat ook heet) zei van niet maar we vonden het best gevaarlijk zo kort langs die bomen af. .....

De ballon was daar omdat een aantal mensen een prijsvraag hadden gewonnen en die mochten op het einde van de dag een ballonvaart meemaken van een paar uur.

...maar we vonden het best gevaarlijk zo kort langs die bomen af. .....
Een ballon heeft weinig problemen met bomen. Zelfs als de takken de ballon zouden hebben lekgeprikt zou de ballon daar nauwelijks last van hebben -het stijgvermogen van een ballon zit vrijwel helemaal in de bovenste helft.
Maar, leuk verhaal... zo heb je nog es wat aan een ballon. Anders hadden jullie toch wel een probleem gehad om 'm eruit te krijgen! :D

helemaal geweldig, dit doet me denken aan mijn eerste vliegtuigje. Met 7 "tengellatten" van 2.50 m per stuk aan elkaar gemaakt en zo langs de takken van de boom omhoog om het vliegtuigje een duwtje te geven.

Back