Filmpje: Paritech DG1000S turbine

PH_AJH

In Memoriam
Forum veteraan
Volgens mij nog niet langs gekomen hier, is wel aardig.

Helemaal praktisch lijkt het me dan weer niet omdat ik denk dat je een turbine niet zo makkelijk opnieuw start in de lucht.

De andere filmpjes van die persoon die het gepost heeft zijn ook niet onaardig.

Laatst bewerkt door een moderator:
Daar word ook mee getest 1/1.
Het heeft de voordelen lichter en compacter te zijn dan een uiklapbare schroef, het heeft minder weerstand, het heeft een kleiner moment, en je hebt geen probleem met het verschuiven van het zwaartepunt bij het uitklappen.

Hoe het zit met dat starten in vlucht heb ik wel geen idee van.

Zeker een mooi filmpje!

Weet je wat ik nou niet snap... Waarom je een turbine op een zwever zet...
Ik ben geen zweefvlieger maar mij lijkt mij de lol van zweefvliegen de thermiek opzoeken of tegen de wind vliegen. Maar zo gebruik je hem toch als gewoon vliegtuig? Waarom zet je de turbine dan niet ook in een gewoon vliegtuig?

Wel erg dramatisch filmpje hierboven!

Ludo

Weet je wat ik nou niet snap... Waarom je een turbine op een zwever zet...
Ik ben geen zweefvlieger maar mij lijkt mij de lol van zweefvliegen de thermiek opzoeken of tegen de wind vliegen. Maar zo gebruik je hem toch als gewoon vliegtuig? Waarom zet je de turbine dan niet ook in een gewoon vliegtuig?

Wel erg dramatisch filmpje hierboven!

Ludo

Ik heb net de voordelen opgesomd.
En waarom zou je hem erop zetten, je komt vlot op hoogte om te beginnen thermieken zonder een te groot gewicht mee te nemen.

@vjete, maar hij heeft hem constant aan staan? Of loopt hij stationair?
Wat hij op dat filmpje doet is toch geen thermieken?

nein nein nein :)

@vjete, maar hij heeft hem constant aan staan? Of loopt hij stationair?
Wat hij op dat filmpje doet is toch geen thermieken?

Ja, hij heeft hem continu aanstaan idd.
Echter aan de "rooksignalen te zien" wil hij zn Ventus even showen, en ja waarom ook niet?;)

Nu dacht ik al... Zo vlieg je toch niet met zo'n zwever, dan neem je toch een heel ander vliegtuig. Maar ja constructiefout of niet, toch jammer. Erg jammer.

Mvg Ferdi

Ik zeg ook niet dat hij hier thermiekt, op geen enkel model heb ik iemand hem al zien af zetten, ze worden enkel gebruikt voor acrovluchten.
Maar 1/1 zijn ze hiermee aan het testen om dit bruikbaar te maken vanwege de voordelen die ik heb opgenoemd.

Daar word ook mee getest 1/1.
Het heeft de voordelen lichter en compacter te zijn dan een uiklapbare schroef, het heeft minder weerstand, het heeft een kleiner moment, en je hebt geen probleem met het verschuiven van het zwaartepunt bij het uitklappen.

Hoe het zit met dat starten in vlucht heb ik wel geen idee van.

Zeker een mooi filmpje!

turbine op een 1 op 1 heeft idd wel voordelen hoor. Vooral de lagere weerstand en de compacte uitvoering. Grootste nadeel blijft het verbruik. Daarnaast is een turbine ook niet zo efficient bij de relatief lage snelheden.

Maar stoer blijft het. Een echt speeltje voor verkeersvliegers met teveel pensioen.

ps: ik kan het niet betalen op mijn kist :D

Back