filmpje thesis vliegtuigje

• Topicstarter Topicstarter dentompie
  • Startdatum Startdatum
D

dentompie

Guest
Voor de geinteresseerden:

Als deel van m'n thesis moet ik een MAV'tje bouwen. Vandaag de eerste vlucht gemaakt met m'n eerste prototype!
Span: 25cm (15cm nodig maar die is nogal moeilijk/tijdrovend om testen mee te doen)
Met 700mAh onder de motorkap zou deze 2 uur moeten kunnen vliegen! (Nu met 250mAh 45 minuten, maar nog niet getest: koude vingers na 10 minuten :-) )

Hier is het filmpje:
http://tom.pycke.be/vlucht1_muziek_internet.wmv

Hoi Tom,

Kun je wat meer vertellen en/of laten zien van je MAV ?
Gebruikte aandrijving, accu, servo's enz.
Foto's ?? :D

Vliegt strak !

Sorry hoor, 't is een beetje lullig maar ik mag van de faculteit geen details bekend maken :?
Niet dat het zo speciaal is hoor, alle componenten kunnen gewoon in een modelbouwzaak gevonden worden. Gewoon van alles het lichtste natuurlijk :)

Vliegt goed. Wat is je vakrichting? luchtvaart, Elektronika,

dentompie zei:
Sorry hoor, 't is een beetje lullig maar ik mag van de faculteit geen details bekend maken :?
..

Kan het zijn dat ik dit modelletje een maand of 2 geleden op de TV heb gezien?
Dan mag je toch zeker wel vertellen wat in dat programma te zien was.

(Als je niet op TV was, dan is dus iemand anders met bijna hetzelfde bezig :wink: )

2 uur vliegen op 700mAh, dat betekent een stroom van 350mA gemiddelt, in een zo'n klein model lijkt me 2 lipocellen wel het maximum dus ca. 7.0V bij 350mA is ongeveer 2.45W power, 2 lipocellen van 700mAh wegen al ca. 40gram, dan het gewicht van het model zelf met de besturing nog, dat vliegt toch nooit met slechts 2.45W power? Kun je hier wat meer over vertellen?
Wat is een thesis, wat is een mav?

Nee,dat niet, maar dat is Micro Air Vehicle.

Velen zijn je al zeer succesvol voorgegaan met dit soort projecten, er is dus eigenlijk niet veel nieuws meer te bedenken op dat gebied. Of je moet gaan werken met muscle-wire en alternatieve energie vormen

Mooi filmpje. Thesis: Proefschrift, waarvoor thesis een andere benaming is die met name in België gebruikt wordt (met dank aan wikipedia). Omdat een proefschrift iets nieuws moet bijdragen aan de wetenschap is het 'geheim'. Toch lijkt dat mini-vliegding erg veel op mijn eigen Drenalyn. Ben benieuwd wat uiteindelijke het 'geheim' zal zijn. Publiceren hoor...

hans

@ Harold: dit is inderdaad hetgeen je op tv gezien hebt! (Canvas). De thesis is bij de vakgroep stromingsdynamica. Ikzelf volg burg. ingenieur computerwetenschappen maar tjah, ja mag kiezen bij welke vakgroep je je thesis maakt :-)
De hoofdreden dat ik er niks mag over zeggen is omdat er plannen zijn om een spin-off bedrijfje op te richten ivm MAV's. En die rechten liggen natuurlijk bij de universiteit.

@fbk: twee 700mAh cellen wegen 30 gram :-)

Omtrend het stroomverbruik zijn er nog wat discussies tussen m'n begeleider en ikzelf. Ik denk dat het stroomverbruik in vliegcondities lager ligt dan statisch gemeten, maar hij beweerd dat dit waarschijnlijk hoger zal liggen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Gerard_nl zei:
wat is een mav ?

fbk zei:
Wat is een thesis, wat is een mav?

Dan zal ik het ook nog eens vragen:

Wat is een MAV?